Visa fullständig version : Abu2500c
har precis börjat använda min nya 2500C men har en liten fråga ska man kunna föra veven bakåt ca 1/4 varv ? Någon som vet..
engqvist
2008-09-21, 13:50
har precis börjat använda min nya 2500C men har en liten fråga ska man kunna föra veven bakåt ca 1/4 varv ? Någon som vet..
Med tanke på att det är 2500c och inte IAR modell så ska veven gå lite bakåt men ett 1/4 varv låter lite väl mycket.
Det finns 2500C med IAR och utan IAR. De utan IAR har en klassisk spärrhake som låter veven gå tillbaka c:a 1/8 varv innan haken stoppar den. De rullar som saknar IAR är robustare och tåligare än de med IAR, och om man vadar mycket och skulle råka bada en rulle utan IAR är det bara att fiska vidare (fast man måste ta isär rullen så snart man är hemma i stugvärmen), medan IARrullens backspärrslager blir helt odugligt när man fått vatten i det. Veven snurrar bakåt omman nu inte varit förutseende och monterat in en extra spärrhake bara utifall.
:oj:1/4 varv var väl lite att ta i skrev lite fel skulle vara 1/8 som UT förklarade