Visa fullständig version : Tigerfiskens tänder
Häftig bild på en tigerfish.
http://www.havsfiske.wasa.net/egypt/galleri/03bild7.htm
Vilka sjyssta gaddar. Vart fiskar man tigerfisk?
/cobol
Freddy Beaver
2003-10-07, 08:42
Finns inte sånna vid nilabborresjöarna i afrika, eller är jag helt ute och cyklar?
Tror dem bor i kusten vid afrika... Kan ha fel men det brukar jag inte :)
Quivertip
2003-10-07, 08:57
Du é allt go du......
Finns troligen en hel del ställen i världen där man kan fiska dem.
Egypten är en av dem.
Tigerfisken finns i Afrika i sjöar och floder....Finns olika artar, ända från Egypten till Sydvästafrika.
Det är nog dyrt att fiska såna med tanke på hur många wobblers de skulle slita ut. Fin bild :)
Hmm......ska man ha ståltafs eller inte....hmm:rolleyes: :)
qvarnis25
2003-10-07, 15:26
farsans bekant var och fiskade dem, kommer inte ihåg exakt var nu men... Var någon flod, (inte nilen), nåt säger mig amazonas men men... De filmade det å har för mig att det gick på SVT för några år sedan. De kunde inte köra med rapala för de blev totalt sönderköttade. De enda de kunde köra med var en viss Kuusamo och en fet enkelkrok i Ownerklass.
Originally posted by qvarnis25
farsans bekant var och fiskade dem, kommer inte ihåg exakt var nu men... Var någon flod, (inte nilen), nåt säger mig amazonas men men... De filmade det å har för mig att det gick på SVT för några år sedan. De kunde inte köra med rapala för de blev totalt sönderköttade. De enda de kunde köra med var en viss Kuusamo och en fet enkelkrok i Ownerklass.
Rapala Magnum finns väl i stålutförande?
Finns med stålvajjer i...
Qvarnis, kan det inte varit Zambesi flodrn i Afrika. En annan grej har du gos bilder for fnuligan annu?
big fisher
2003-11-21, 23:08
aaa fan dom va inte dåliga
Tja nu vet jag nog hur detta skit funkar,,,,jag e ingen hacker kan jag lova.
Ville bara berätta att det finns en riktigt stöddig tigerfisk i kongo- floden som heter goliath-tiger kan nå vikter över 50kg mitt nästa mål.
Originally posted by ljohan
Rapala Magnum finns väl i stålutförande?
Ja, men själva wobblern är väl inte i stål, utan enbart skeden.
Rapala, jag trodde kroppen var täckt med ett lager rostfritt stål på "stainless steel"-varianten
Okej, inte så vitt jag vet, men jag har inte gjort någon direkt research bakom det hela. Trodde dock att det var krokfästena samt skeden som var rostfria. Go´natt på er, nu ska jag plugga hela helgen.
Sturgeon
2003-11-21, 23:57
Har ju en sådan hemma, har inte alla det!?:)
Originally posted by Sturgeon
Har ju en sådan hemma, har inte alla det!?:) Rostfri Rapala? :)
qvarnis25
2003-11-22, 15:45
Originally posted by Jenk
Qvarnis, kan det inte varit Zambesi flodrn i Afrika. En annan grej har du gos bilder for fnuligan annu?
Jo, nog helt riktigt att de var zambesi...
Har jag inte skickat in dem ännu? Då kommer de snart. Undrar bara varför jag inte är med i C&R tävlingen? E ju de på alla mina fiskar....
Lazinko, oftast så körde de med mindre wobblers. Iaf då.