handdator

Visa fullständig version : Felia...

Sturgeon
2002-10-24, 01:48
Någon som under förra helgen beställde en väldigt billig mobiltelefon från Felia, prissänkt från 2997 kr till 297kr.
Gjorde det själv, intressant att se hur det utvecklar sig, har dock inte alltför stora förhoppningar om att få den, trots att Felia uppenbarligen gjort ett misstag som ligger utanför konsumentens ansvar.

Sebastian
2002-10-24, 02:50
tyckte mig ha hört/sett någonstans att dom inte kommer att stå för tryckfelet dom gjorde. ytterst svagt.
telia är dynga. hade jag bredband skulle jag säga upp mitt vanliga tele abbonemang eftersom jag kanske ringer för ca 40-80 kr per kvartal.
resten av pengarna går till abbonemangskostnaden.

Sturgeon
2002-10-24, 03:06
Kan tilläggas att jag var halvsäker på att det rörde sig om ett misstag från Telias sida, så handen på hjärtat är det ju förstås inte riktigt fair att utnyttja situationen för egen vinning, även om det rör sig om Telia. Å andra sida, begår jag något misstag mot Telia så lär jag åka dit ordentligt, ingen tvekan om det.

Det vore dock inte helt fel att få telefonen, personligen för jag ingen lobbying för detta, men jag vet andra som lägger ner allt för att uppnå "målet" att få telefonen och snuva Telia.

Foppa
2002-10-24, 08:15
jag läste faktiskt om det där i metro, och antagligen skulle man inte kunna få ut nån telefon fast man hade beställt, men vem vet, nån kanske tar det till domstol, fast det här är inte USA......

Danne
2002-10-24, 09:06
6 st. beställda........;)

Sebastian
2002-10-24, 15:11
Det är förjävligt att ett företag med så mycket pengar inte kan stå för sina misstag. inte för att jag har beställt en telefon, men ähh helvete. jag vill inte tänka på det blir bara förbannad i onödan :)
hoppas ni får era telefoner trots allt.

mr_cobra
2002-11-05, 12:54
Om folk ínte hade gjort det allt för uppenbart så hade de kanske haft chans att få EN telefon. Men trovärdigheten är inte så stor när man beställer 30 st.

Sturgeon
2002-11-05, 13:21
Originally posted by mr_cobra
Om folk ínte hade gjort det allt för uppenbart så hade de kanske haft chans att få EN telefon. Men trovärdigheten är inte så stor när man beställer 30 st.

Du har helt rätt, känner några som beställde hyggligt många telefoner i förhoppning om att tjäna pengar, själv beställde jag en telefon. Telia är ju ett företag med en personal (högstanivån) som är klart inkompetent, senaste tjafset om telesvar är bara ett ytterligare bevis på detta.

Är verkligen denna tråd inte fiskerelaterad, tänkte ju förstås använda telefonen under fiske, Bergman;)