handdator

Visa fullständig version : Hur är det med Sik fisket?

kenta_85
2003-10-20, 11:12
Det börjar som sagt bli ganska kallt nu som alla antagligen har märkt!!

Hur är det med sik fisket då? Har hört att siken går in i november eller när första snön har fallit... Jag vet ett par ställen där jag kan fiska sik men jag vet inte vilken tid och bete, metod som är bäst.. Bottenmete med mask ska tydligen funka iaf.

minken
2003-10-20, 12:08
prova med räka det har funkat bra för mej i gavleån när jag fiskat sik sen brukar det vara bäst i slutet av november..

BeBest
2003-10-20, 12:31
Bottenmete med spänd lina. Siken tar försiktigt och spottar kvickt. Det gäller att vara med.

Om siken kommit till dina ställen? Finns bara ett säkert sätt att ta reda på det. =)

Ska nog själv ut och testa några sandiga stränder på andra sidan en bro nära dig.

kenta_85
2003-10-20, 16:53
Jasså du vid en bro nära mig.. Har du några bra ställen för sik som du vill dela med dig av till privata meddelanden :)

BeBest
2003-10-20, 19:57
Vardera sidan Singöbron kan vara några intressanta ställen. Har sett sik där när jag fiskat HÖ. Skulle tro att stranden intill Singöbadet kan duga länge om du nu får fiska där.

kenta_85
2003-10-21, 15:21
ok..Singö badet säger du :).. låser helt klart intressant.. Är det inte nu siken går upp i årna och leker?? Jag har ju hela nästa vecka på mig att fiska e sk. höst lov:D fiske fiske fiske!!

BeBest
2003-10-21, 20:32
Jag har inte prövat stället själv, - har över huvud taget inte fiskat sik än men det kan minsann vara på tiden att man lär sig det också, - men jag fick tipset av en snubbe jag mötte vid Fyrväpplingen i förra veckan. Han hade tydligen prövat och fått fisk. Badplatser och andra sandstränder gillade han. Vet inte vad det tipset går för. Det finns säkert andra här som vet bättre råd i den frågan än jag.
Jag undrar om Singö-campingen gillar att man står där? De är kanske rädda för att man dräller krokar omkring sig. Kan ju bli problem för badgästerna nästa år.

kenta_85
2003-10-22, 15:30
Ok.. Man kanske ska ta och testa där man är ju ledig hela nästa vecka så man har ju gott om tid :D... Ska nog iaf testa baghusbron där ska det visst också va bra.. Funkar räka eller mask bäst? Har hrt att mask ska va bra men att räka också funkar.. Kanske man får en plattis också

BeBest
2003-10-22, 15:37
”baghusbron”?

ljohan
2003-10-22, 16:05
Originally posted by kenta_85
Ok.. Man kanske ska ta och testa där man är ju ledig hela nästa vecka så man har ju gott om tid :D... Ska nog iaf testa baghusbron där ska det visst också va bra.. Funkar räka eller mask bäst? Har hrt att mask ska va bra men att räka också funkar.. Kanske man får en plattis också
Plattis får man på mask också.

kenta_85
2003-10-22, 16:21
Baghusbron ... väddö kanel mycket bra ställe för gädda, havsöring, gös, abborre, brax och sik säger dom

BeBest
2003-10-22, 18:43
Nu är jag med! Man kanske ska ta en sväng ner dit också och kolla.

kenta_85
2003-10-22, 19:36
Jo det får du ta och göra ganske att en annan sitter och metar sik eller kastar efter havsöring då :).. Var där förra lördagen då som jag 3st mycket stora classica HÖ vak... Måste ha vart fisk med några kg bakom.

BeBest
2003-10-22, 19:44
Låter mycket intressant. Ska lägga på vinterdäcken i morgon. Sen tar lugnet slut!

kenta_85
2003-10-23, 10:27
Jo får hoppas att mormor har lagt på vinterdäcken också :) Det blir väl hennes bil jag får låna i helgen.. Det var svårare än jag trodde att få tag i en körduglig bil..

BeBest
2003-10-23, 11:59
Det står en ”nedcabbad” Honda mitt emot Skäret. Lägg ett bud på den!

kenta_85
2003-10-23, 17:41
En nedcabbad :) honda ok i dethär vädret ... Undrar hur fin den är :D

kenta_85
2003-10-23, 18:41
Blir nog fiske lördag baghusbron, söndag fjäderholmarna eller singö, måndag fjäderholmarna eller singö, Tisdag där det hög som bäst.. Onsdag det vi känner för väddökanel HÖ, gädda eller kanske sik herrängs marinan :) Sen blir det kanske fiske tordag, fredag, lördag också om det blir som jag vill :D

BeBest
2003-10-23, 22:43
Onsdag är jag upptagen men annars ska jag ut och lufta mig lite. Beror på vädret vart jag beger mig. Vill ha drägliga vindförhållanden, +grader och lättillgängligt vatten. Att det är SAAB-före på vägarna gör däremot inget. Bagghusbron lät intressant. Få se om jag inte rullar dit.

kenta_85
2003-10-24, 21:40
Ser ut att kunna bli ordentligt blåsigt nu på lördag.. Men bara det lugnar ner sig lite så blir det sik :)