Visa fullständig version : Jacka+byxa?
Tjena! ja letar efter ett sätt med jacka och byxor för att ha året om! såväl vinter som sommar! ja kollade på shimanos tribal, jävligt cool men kostar en del! så är det nån som vet nått bra märke med bra jackor och thermobyxor så skriv här, men kläderna ska palla minst 15- och klara sommaren plaggen ska andas! Både jackan och byxorna tillsammans får kosta max 3000kr!
Mvh Richard "box" Holmgren
Peter Larsson
2003-10-20, 15:15
Från -15 grader till sommarvärme låter svårt. Geoff Andersson har mycket bra sortiment men det kostar...
Här måste du nog tänka efter lager på lager principen. Sommartid ett fysiologiskt underställ och ytterskalet. Sen bygger du på med flera lager av ylle, fleece eller fiberpäls allt efter aktivitet och temperatur.
Precis så har jag gjort i åtta år nu och det fungerar alldeles utmärkt.
Mina kläder har jag hittat på
www.idefixteko.se
supratress
2003-10-20, 16:31
Jag är helnöjd med mina Scierra Aquatexbyxor. De är genomtänkta och används av flera kända specimenfiskare. Kostar runt 900 kr. Jackan har jag inte skaffat än, den ligger runt 1500 spänn. Förvisso inte lika grymma som Geoff Anderson men prisvärda och bra (och snygga!).
supratress
2003-10-20, 16:35
Köper Du aquatexstället för knappt 2500 kr räcker även Dina 3000 kr (åtminstone nästan) till ett par Geoff Anderson zipzonebrallor för de varma sommardagarna. Gillar mina skarpt!
Da_Moose
2003-10-20, 17:01
Kan bara rekommendera Geoff Andersson stället. Jag har både Urus byxorna och Dozer jackan. Är helnöjd med dem, men smakar det så kostar det......drygt 4000:- borde du väl kunan få lös stället för, eller har Berras höjt priserna?
Hehe. Hittade riktigt snygga byxor på ITAB. Dessa skinnbrallor borde varje modemedveten fiskare äga... HAHA! ;)
Jakt-& fritridsbyxa i skinn 259-13
MER ÄN 35% LÄGRE PRIS!
Vi köper direkt från fabriken och säljer direkt till dig - alltså inga fördyrande mellanhänder.
http://www.gallerian.org/itab2/shopbilder/ny259-13.jpg
Pris:1.298,00 kr
Vill du ha kvalitet för många år framöver så rekomenderar jag Geoff Anderson, har nu haft Byxan, Vadar jackan och vanliga jackan i över ett år. Bättre kläder har jag aldrig haft...så otroligt nöjd, kvalitet in i varje liten söm. Andas mkt bra vilket är en fördel vid aktivt fiske. Bra passform gör att flera lager underställ får plats lätt och ledigt. Använder mina året om, dock ej i stillasittande svinkalla vinterdagar/nätter.
Hej! det verkar som Georg andersson är nummer ett? Men är det nån som vet hur pro logic kläderna är? För tillfället är det ju shimanos tribal kläder som gäller, som du kan se via denna länken http://www.leslies-fishing.co.uk/acatalog/copy_of_copy_of_copy_of_copy_of_copy_of_copy_of_co py_of_Shimano.html .
Ja om det finns mer ställ i sverige skriv in det!
Mvh Richard
Får väl lov att hålla med om lovorden. Så länge man håller sig ute går de bra att använda på sommaren också - men sätter man sig i en instängd bil så får man svettas(!)
supratress> var hittar man Scierra Aquatexbyxor?
dyker väl upp mer tips hoppas ja!
supratress
2003-10-20, 20:24
Köpa dem kan Du göra på välsorterade sportfiskebutiker. Ex finns de med i Sportings webshop, under egen rubrik till och med! Tillverkaren når Du på http://www.scierra.com/clothing.html Klicka på aquatex range!
Ser ju riktigt frächa ut! kanske blir en sån då!
supratress> vet du om kläderna andas?
Mvh Richard Holmgren
supratress
2003-10-20, 20:29
Olivfishing har för övrigt ett par scierra extreme pants som han är mycket nöjd med, så även de kan rekommenderas. Jag gillar dock neoprenet baktill samt på knäna på aquatex. Känns stryktåligt och det är bara att torka av smutsen efter att Du knästående krokat av och poserat med drömfisken!
Okej, jo det verkar som det blir dom!
Jo det e sant att neopren verkar bättre och stryktåligare!
Men shimanos lockar för sin färg, kammo asgrymt ju!
Mvh Richard
supratress
2003-10-20, 20:41
De är "Highly breathable", enligt tillverkaren och jag är böjd att hålla med. En sak till, jag har bib&bracebyxorna. Kanonbra hängslen men justeringsspännen både fram och bak. När man sitter på en stol med ryggstöd kan det upplevas som att justeringsgrejerna bak trycker mot ryggen. Är Du orolig för det är det bara att satsa på midjebyxmodellen. Själv sitter jag som en hösäck så när jag drar ner justeringsgrejerna på ryggen i nedersta läget så ligger de inte emot ryggstödet. :-)
Stizo. Läderbrallorna är nog ett bra köp för den som inte fegar ur för modet men jag har ett andningsställ som inte längre tillverkas. Stället har följt mig sommar som vinter och är fantastiskt bra. Håller fortfarande vind och regn ute trots alla tvättar men kan upplevas som väl varmt när sommarsolen ligger på och uppförsbackarna är långa.
Scierra Aquatex Jacka & Byxa finns för 999:- just nu. Kanonpris verkar det som.
Krisse, var finns de för det priset? Det är ju ett kanonpris faktiskt...
edit: nevermind, found 'em...
Krisse> ja var kan man köpa dom för det priset?
Verkar skitbilligt!!!
Nån som vet nåra mer bra jacka och byxa för fiske året runt?
Mvh Richard
Box, man kan köpa dem på berras.. månadens vara.
låter som ni är lite fåfänga grabbar med ert snack om snygga fiskekläder.. ;)
Originally posted by Box
supratress> var hittar man Scierra Aquatexbyxor?
dyker väl upp mer tips hoppas ja!
köpte ett par scierra aguatex byxor med jacka 999kr på berras.
var typ månadens vara ellre nått sånt. jävligt varma och sköna kläder. skulle dock inte använda dom mitt i vintern.
Tjena! det verkar som ett grymt pris!!!
Ska kolla detta!!!
Flodebanan
2005-02-03, 16:19
Fortfarande ingen som har koll på Prologic;s lättare serie t.ex. Max4 hydro-active storm jacket ?
Vilka kläder blev det BOX? Vad tycker du om dom?
jag kan varmt rekomendera t & p discovery jacka.. ha rnu haft den under jakt och fiske . Med ett underställ klarar man denna vintern utan minsta problem och då ska det nämnas att jackan är otroligt tunn.. 799:- är inte mcyke för ett vettig året runt jacka som har bra andningsförmåga och är slittålig!