handdator

Visa fullständig version : CORTLAND Master Braid och Spectron

BaraOscar
2008-12-27, 19:27
Hej hopp.

Eftersom det inte finns så många trådar som berör just flätlina till multirulle och Jerk så fyller jag på med en till. Finns ju en hel del förståsigpåare här som testat sig igenom Cortlands sortiment (läs: mig själv) och gillar prylarna men jag har fortfarande ett par ???. Gillar inte alls den svart/vita Spectron, den e liksom lite strävare och grövre en den gröna dito jag testat, funkar speciellt dåligt med min luna 253L som inte har linspridare som flyter med. Nu till frågorna:

Vad är skillnaden mellan Master Braid och Spectron egentligen?

På Cortlands hemsida kan man läsa om the NEW Mater Braid - en nyhet eller en ny version?

På hemsidan kan man läsa att linorna tillverkas i USA, på en del rullar läser jag Fabrique AUX E.U, skumt.

Var köper ni Cortland i bulk?

MVH

/Oscar

BaraOscar
2009-01-07, 22:10
Intressant läsning inför våren:

http://www.sportfishingmag.com/article.jsp?ID=43558

Ingen som avslöjar var de köper Master Braid?

/Oscar

The_Jerkman
2009-01-07, 23:35
Ingen som avslöjar var de köper Master Braid?

/Oscar

Rollie & Helen's

Draugen
2009-01-07, 23:55
Tja!

Cortland Spectron är heeelt klart den bästa linan jag fiskat med. Har inte testat Master Braid dock.

Har inte sett Spectron på bulkspole i svedala, skulle köpa en direkt om jag ramla över en.
...D... :cheers:

Jenk
2009-01-08, 00:00
Vi har/hade bulk av bada pa attitude. Ska kolla om de ar slut.

Jenk
2009-01-08, 00:02
Blackspot ar egentliegen en trollinglina medans den grona spectron ar avsedd for spinn. Blackspot funkar dock asbra till jerk. MAsterbraid ar marknadens basta lina i mitt tycke.

Draugen
2009-01-08, 01:22
Jenk: Kan du inte fixa dessa till AB a.s.a.p. Både Spectron och Master Braid i 30,50,80 lb.

Skicka en container vetja!!!
...D...:cheers:

BaraOscar
2009-01-18, 09:07
Black-spot passar direkt dåligt till rullar utan linspridare som följer med. Den e liksom lite strävare och inte lika följsam som den gröna Spectron. Har precis spolat på MasterBraid istället, fy fan vilken katalogfiskare man är!

MVH

/Oscar

Draugen
2009-01-18, 12:42
Black-spot passar direkt dåligt till rullar utan linspridare som följer med. Den e liksom lite strävare och inte lika följsam som den gröna Spectron. Har precis spolat på MasterBraid istället, fy fan vilken katalogfiskare man är!

MVH

/Oscar

Tja Gäddman!

Var fick du tag på Masterbraid? Måste åxå ha!!!
...D...

BaraOscar
2009-01-18, 13:40
Jag köpte 300 yard (274 m) 50lb Master Braid på ebay.co.uk för 200 sek inkl frakt.

Rassie
2009-01-18, 13:49
Spectron kanske är kass till rullar utan linspridare, men för mig har den varit enastående bra får jag säga :)

BaraOscar
2009-02-05, 09:18
För övriga nerdar klistrar jag in ett svar som jag fått från Edith på Cortland:

Dear Oscar,

Thank you for contacting Cortland Line Company. I received your questions about our “new” Cortland Masterbraid , the difference between the New and old is that we have added a fiber tech protection treatment. This treatment penetrates the entire braid so that the braid is treated inside and out protecting it from all elements to last longer. The question about the difference between Spectron and Master braid is a question that we get asked often. Difference is we

Do not coat the Spectron with the fiber tech and it only comes in black spot and green spot.

I hope this all helps, you should have received a e-mail already about the retailer in Sweden.

Thank you,

Edie Clark

evo01
2009-05-11, 20:56
Jag har ingen linspridare vid kast (cardiff 301) och spectron är den bästa linan jag provat hittills.

Marc_Bolan
2009-05-11, 22:16
köpte grön 50 lb spectron idag verkar grymt bra