Visa fullständig version : fin havskatt
kingfisher
2003-10-27, 12:42
Havskatt på 12,05 kg
Ja den var fin! Grattis!
Har du några ytterligare upplysningar? Plats, tackel, bete, djup osv.
Originally posted by BeBest
Ja den var fin! Grattis!
Har du några ytterligare upplysningar? Plats, tackel, bete, djup osv. '
Lägger mig i lite grann. Det syns på fotot att katten är tagen i saltströmmen. Lagom fiskedjup är 20-50 meter. Leta upp sandiga eller steniga bottnar. Bra metod är agnad pirk, d v s pirk med 2 dm nylon och en enkelkrok agnad med sejfile, Dunka pirken i botten med små lyft, max cirka 50 cm-lyft.
Maffig katt. När är den tagen? Höst? Vår?
Jag har aldrig fiskat i Norge men Saltströmmen har jag haft vissa funderingar att besöka. En sån där kisse gör ju inte den lusten mindre. =)
Mange Wiberg
2003-10-27, 13:32
fin vettu fan om jag vill hålla med om:P
Man kan naturligtvis vända lite på begreppen. Undrar vad en havskatt kan tycka om våra nyllen och gaddar? Fast visst är den fin för att vara en havskatt!
Crubbster
2003-10-27, 17:23
njea havskatter tycker inte ja e speciellt vackra som en sutare eller öring kan vara men dom e coola och häftiga och otroligt respekt ingivande me sina gaddar och sitt elaka flin !
Havskatter är ju inte särskillt vackra att se på men det var en fin fisk det där :)
En sån krossar ju handen som vi krossar ett chips ;)
kingfisher
2003-10-27, 20:48
Det var en trevlig syn när man såg var det var som kom upp ur djupet. Den är tagen på 70 meters djup i början på juni
En Annan Ogge
2003-10-28, 01:13
Nån som vet hur en sån smakar? fula fiskar brukar va goda =)
De brukar säljas under beteckningen kotlettfisk i fiskdisken.
kingfisher
2003-10-28, 13:41
En av dom godaste.
Slår nästan hälleflundran
Originally posted by kingfisher
En av dom godaste.
Slår nästan hälleflundran
Njaaaa....Hälleflundra och kungsfisk är klart godare...Tycker inte katten är godare än t ex torsk eller kolja..
Ruskigt fin katt :-) Förmodligen tagen tidigt på säsongen gissar ja, typ maj. Stämmer det?
Originally posted by m@
Ruskigt fin katt :-) Förmodligen tagen tidigt på säsongen gissar ja, typ maj. Stämmer det?
M@. Tittar Du på tänderna och bröstfenorna ser Du att den troligen är tagen i början på juni...
Originally posted by kingfisher
Det var en trevlig syn när man såg var det var som kom upp ur djupet. Den är tagen på 70 meters djup i början på juni
m@ och BBRF: Hmmmm, om ni kollar hans tidigare inlägg så står det faktiskt när den är fåmgad...
BBRF: Det såg du väl? ;)