handdator

Visa fullständig version : Minitävling: Vinn Isboken av Lisbet Olofsson

Bergman
2009-01-19, 23:39
I väntan på en lite större tävling så tänkte jag tävla ut ett exemplar av Isboken av Lisbet Olofsson.

Information om boken finns i följande tråd:
http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=43517&highlight=isboken

Motivera varför just du ska vinna boken och posta ditt svar i denna tråd innan 2009-01-25 23:59

De 20 bästa motiveringarna sammanställs i en omröstning som kommer läggas upp här på Fiskesnack.com. Den som får flest röster i omrösningen vinner boken. Om det blir lika i omröstningen så blir det sudden death till en ensam vinnare utses.

ZanderNiko
2009-01-20, 00:20
Nåväl, någon får väl börja.

3 vintrar har passerat sedan jag såg henne senast, Gudrun. Jag minns hur hon tittade på mig med sina stora ögon, ja, de kändes nästan mordiska när de såg på mig, men de utstrålade samtidigt kärlek. Knappast var det mitt ansikte hon gillade, utan antagligen min rapalamössa, med en Rapala Original på, som jag bar. Stor var hon, säkert 12+, men det fanns knappast tid att försöka väga henne i mina tankar då jag stod där och drillade på isen.

Nu skulle hon upp och hon skulle minsann bli det där efterlängtade personbästat som jag så länge velat slå. Min fiskepolare erbjöd sig att landa henne, då hon inte ville sticka upp sin välformade skalle ur isen. Jag hade tänkt igenom allt i huvudet, om hur hennes perfekta nuna skulle dyka upp i hålet och jag skulle vara lika stolt som en nybliven far.

Handen åkte ner i hålet och ett vilt sökande efter det perfekta gälgreppet inleddes. Till slut så började armen sakta komma upp genom isen, samtidigt som jag kände att linan slaknade. Skönt, här kommer hon, tänkte jag. Upp kommer en blodig hand tillsammans med två tomma trekrokar. Jag hör hur min fiskekompis stammar fram att han fick fel grepp. Hela min värld raseras. Hon har sedan dess hemsökt mig i mina drömmar, goda som dåliga. Endast Gud vet vart hon är just nu.

Min motivering för att just jag ska få Isboken är: Ge mig boken så att jag kan köra upp den i trynet på min fiskekompis så att han för en gångs skull kan lära sig att landa en gädda på rätt sätt!

Bergman
2009-01-27, 17:50
Grattis Niclas! Iom att du skickat in det enda bidraget så vinner du självklart. Skicka ett PM med din postadress så skickar jag boken. :)