Visa fullständig version : Lödde å "e de lönt"
Nån som varit och provat i Löddeå på senare tid?
Har hört att mynningen är fredad tom 30/4,stämmer detta? och i så fall hur långt in gäller detta?
http://www.loddean-fiske.org/bilder/oversikt.gif
Du har ju glömt kryssa i vart du fått dina stora staffan...... :popcorn:
Du har ju glömt kryssa i vart du fått dina stora staffan...... :popcorn:
Visst fan det var ju klantigt av mig..... får bli en annan gång :blah:
EuroPike
2009-01-29, 16:46
Det är ALLTID lönt å fiska!
är det mete med mört som är bäst i löddeå eller är det lika bra att jerka? och är det båt som gäller för att få fisk i där?
BigDaddy
2009-05-02, 09:32
Jag var och fiskade i Löddeå igår för första gången. Fiskade från land till höger om kanotuthyrningen i Löddeköpinge bort till motorvägen. Jag jerkbaitfiskade i 5 timmar och flickvännen testade lite olika spinnare och wobblers, tyvärr helt utan resultat, inte ens ett litet naffs.
Kanske är en dålig position att fiska från eller så var det väldigt segt igår eller så är det andra fiskemetoder som krävs. Någon som har lite bra input? :)
Var strålande väder om inte annat och jag lyckades bränna mig i hårbotten :O
Lödde har ett hårt fisketryck. Men träffar man rätt kan det vara bra! Riktigt jävla bra!
sonoftorpa
2009-05-02, 21:05
vi va där fem grabbar i tre båtar, körde efter abborre o gädda... inte ett hugg på timmar. surt som cider.
Fiskarn0383
2009-05-02, 23:56
vi va där fem grabbar i tre båtar, körde efter abborre o gädda... inte ett hugg på timmar. surt som cider.
Hoppas du menar vinäger då cider brukar vara sött så in i h-te.
BigDaddy
2009-07-10, 22:48
Tänkte bege mig till Lödde imorgon och testa lyckan. Några färska rapporter eller tips på bra ställen för gädde/aborre och bete?
Berätta gärna hur det gick i lödde!
stregnil
2009-10-02, 11:18
Senaste inlägget är några månader sedan, hade varit kul att höra om fiskelyckan i Lödde å.
Någon som har något att rapportera?
Skitfiske!
Är det lönt att jerka i lödde eller är det bara mete som gäller?
Som sagts innan, det är alltid lönt att fiska!
stregnil
2009-10-06, 09:18
Jag har precis fått bryggplats till min lilla båt och är givetvis nyf på hur fisket är?
Gädda eller Abborre - Jerk eller Jigg - Mynning eller uppåt Furulund... allmänt nyfiken helt enkelt
stregnil
2009-10-24, 08:31
Har varit ute ett 3-4 gånger de senaste veckorna och resultatet har varit några mindre abborrar i närheten av mynningen. Dessa har jag tagit efter att tröttnat på 3-4 timmars gäddfiske.
Har någon tagit gädda på sistone?
Krokodiljägaren
2009-10-25, 10:59
va i lödde två gånger nu i veckan på kvälls pass. körde bara jerk men inte tillstymmelse till gädda. kan vara lite tidigt i nedre delen av lödde än.
men har inte gett upp än:P blir nog bättre o bättre för varje nytt fiskepass:P
Nån som varit och provat i Löddeå på senare tid?
Har hört att mynningen är fredad tom 30/4,stämmer detta? och i så fall hur långt in gäller detta?
Va i lödde å i dag .. körde båt från kävlinge till mynigen . men mkt segt fiskat som vanligt .. stack halv 6 ut i ån kom hem vid 3 fick bara 5 små hug men inget på krocken . blir väl mer fiske i lödde å .. men man måste känna till var gädderna är för det ska hugga :)
Kan man verkligen köra båt hela den streckan? Tyckte det var lite väl grund på vissa platser!
Kan man verkligen köra båt hela den streckan? Tyckte det var lite väl grund på vissa platser! ja vi körde på en halv timme ut .. nu står det mkt vatten så då slipper man alla stora stenar som ligger i ån . men på sommaren tar det ca 2,30 min .. haade en 4 hk på båten båten är inte liten i heller !
men fisket i löddeå är tröggfiskat som bara den :(
EuroPike
2010-01-01, 18:25
Är det någon från jönköping/småland som ska ner till lödde nu under vecka 1 och meta gädda som är sugen på sällskap?
Är ny på forumet och ny i skåne. Skulle gärna vilja ha tipps på fiskeplatser i lödde Å där man kan fisk från land?
Ingen verkar få fisk där ju varför inte byta plats?
För att det inte finns så många ställen där man har chans på +15kg gädda.
Men om man är ute efter ett hektiskt fiske med många kontakter och flera fiskar i mindre format är inte Lödde rätt ställe. Förstår inte varför man åker till Lödde och sen gnäller om att det var kasst. I alla trådar om Lödde framgår det tydligt att Lödde är riktigt svårt/trögt. Vill man ha gädda, och inte har krav på chans på +15 kg, är det bara att åka till någon av alla smösjöar runt omkring, då blir det ju nästan alltid några gäddor runt 1 - 3 kg.