Visa fullständig version : bra sida bra priser
ett lite tips till er som går i tankar att köpa spön mm
http://tackleshop.co.uk/
ett spö jag själv tänkt köpt blir 695kr billigare därifrån än i sverige och då är frakten med räknad ..
vilken storlek på en Baitrunner till ett 2.75 lbs spö??
6500 eller 6000 ?
vet jag icke lazinko fiskar inte karp..
Något vettigt förslag på hur jag kan räkna ut frakten.
En annan har nollkoll på priser och vikter.
Tack för tipset också.
stor lite om priser och vikter längst ner på sidan.kostar 15 pund till sve för ett spö!det jag tittat på kostar 2395 här och 1700 någonting där och då är frakten med räknad.
Ok, vad ligger en pund på då?
I SEK dvs.
Just nu är en pund 13,06 kr
DanneStock
2003-11-05, 18:37
Tänk på att momsen inte är inräknad. Limnos är storkund hos tackleshop och jag har varit med några gånger. Rakomenderas varmt!
hur mycket tillkommer på momsen då?
All the prices shown in our store include VAT. If you are ordering from outside the EU you do not have to pay VAT. The site should subtract this amount for you automatically.
och med det vill dem ha sagt?dålig på engelska ;)
när man fyller i vad man ska ha och dem räknat ut det så verkar det inte som dem lägger på någon moms..spö 115.99 frakt 15
total charge 130.99 pund
står oxå att det kostar 111,48 ex vat
Vad kostar det om man bara köper 3 st nappalarm i frakt då?
Originally posted by minken
All the prices shown in our store include VAT. If you are ordering from outside the EU you do not have to pay VAT. The site should subtract this amount for you automatically.
och med det vill dem ha sagt?dålig på engelska ;)
Alla priser i vår butik är inklusive moms. Om du beställer ffrån utanför EU så behöver du inte betala moms. Sidan drar av momsen åt dig automatiskt. :)
så det är det priset som står man får betala då?*yr* ;)
lazinko blir nog bara 15 pund för det oxå eller så är det så pass litet så det bara kostar 5 pund.. mindre paket var billigare
Ja, momsen är inräknad i priset som står där. :)
var väll det jag trodde men vart lite klyven när dannestock sa annat.. ;)
har kollat upp det själv oxå och det kan hända ibland dem gör fel och lägger på moms men det ska bara vara frakten som tillkommer
Man behöver väl inte betala någon tull om man köper utifrån?
Man ska betala tull på sånt som man inför från ett icke-EU-land.
Bra lasning http://www.tullverket.se/raw/documents/13082_handla_internet.pdf
DanneStock
2003-11-06, 09:33
Ah! Då har dom ändrat.
jo ser så ut.blev lite förvirrad när du skrev dem la på momsen..hur lång tid brukar det ta att få grejerna?
Jag har köpt en hel del ifrån dom, dock inte över nätet utan dirket i butik och mer trevlig och kunning personal får man leta efter, har lärt mej en hel del utav dom :)
Ska tillbaka dit i januari för inköp plus ett karppass med en av dom :)
Alessandro
2003-11-06, 13:46
Ljohan kolla på www.forex.se där kan man göra konverteringar t.ex 123€ till svenska kronor osv.