Visa fullständig version : Extra ekolodsgivare. Dyrt!
M i c k e
2009-02-12, 18:45
Tänkte skaffa mig en extra ekolodsgivare till mitt Lowrace X76c lod, så att jag kan även använda det på andra platser än i min egen båt. Men bara givaren kostar 675kr. Det är nästan lika dyrt som ett komplett lod! t.ex. Eagle Cuda 168. Går det verkligen inte att få tag på en givare billigare?!
Är det samma givare till Lowrance X47 800W, så har jag en givare jag kan sälja billigare då jag fått köpa nytt lod (gamla vattenskadat).
Skicka mig PM om intresse.
Tänkte skaffa mig en extra ekolodsgivare till mitt Lowrace X76c lod, så att jag kan även använda det på andra platser än i min egen båt. Men bara givaren kostar 675kr. Det är nästan lika dyrt som ett komplett lod! t.ex. Eagle Cuda 168. Går det verkligen inte att få tag på en givare billigare?!
Är nog så att givarna är ganska lika prisskillnaden ligger nog mest i instrumentet ifråga dessvärre.
Hmmm. låt mej veta vad du ska använda den till (om inte i egen båt)
M i c k e
2009-02-12, 19:52
Både till ismete på större vatten samt ha möjlighet att vid öppet vatten ta med lodet till sjöar när man tex lånar eller hyr båt. Känns onödigt att köpa ett annat lod till detta, då jag är nöjd med det lod jag har.
team char
2009-02-12, 20:30
Heter inte lodet X67c om så är fallet så passar givaren från X47
http://www.lei-extras.com/store/search.asp?SearchType=Category&Category=200+khz+transducer
M i c k e
2009-02-12, 22:00
Heter inte lodet X67c om så är fallet så passar givaren från X47
http://www.lei-extras.com/store/search.asp?SearchType=Category&Category=200+khz+transducer
Jo, det är ett X67c som du skrev. Låter ju bra om det passar.
intheghetto
2009-02-13, 00:23
Ett annat alternativ är att använda den givare du har och göra den portabel. Bra beskrining finns på sportfiskeforum.se. Där har man använt ett sugkoppshandtag för glasrutor. Jag gjorde mitt nyinköpta x135 portabelt enligt den anvisningen, 1,5h jobb och funkar kanon. Lycka till
M i c k e
2009-02-13, 10:29
OK. Tack för tipsen! Blir nog ett beg. av Suggan.