handdator

Visa fullständig version : Deporterad till Nya Zeeland

SMaster
2003-11-14, 23:11
Jag tycker grymt synd om mig själv. Det onda företaget jag jobbar på, vill deportera mig under 3 månader till en ö på andra sidan jordklotet! Så som det ser ut nu så åker jag och familjen till Nya Zeeland i slutet på januari och blir där ett tag.:hoppa:

Är det någon som har varit där och fiskat eller vet någonting om fisket där? Eller är det någon som har lite sjysta länkar därifrån.

Jag kommer att bo i Christchurch på södra ön. Fri bostad, bil och traktamente. Som sagt, det är verkligen synd om mig:cool2:

ruskis
2003-11-14, 23:19
stryk skulle du haft ;)!!Dom har ju en av världens fisk/art rikaste hav där ju!!!!

Crubbster
2003-11-14, 23:32
skojar du eller, Världens bästa ål vatten världens bästa örings vatten och för att inte snacka om havsfisket och allt annat !!!!

Alessandro
2003-11-14, 23:37
Kolla med olivfishing, han bodde där i ett år mest på Nord-ön.
Själv har jag varit i Oz, bra fiske där också...

Rasmus
2003-11-14, 23:38
fisket efter riktig vild regnbåge skall också vara något extra såsom fisket efter jätte ål som kan väga upp emot 20kg eller iknande. Tycker verkligen synd om dig som missar slasket och all depression som det för med sig. ;)

Dr. Rob
2003-11-15, 09:49
Här har du ditt nya hem: http://www.fishing.net.nz/asp_forums/

Enjoy.

Doc.

BeBest
2003-11-15, 10:02
Va f...! kan inte Uppsala starta ett äldreboende på NZ för! Jag skulle kunna avstå en löneförhöjning för att börja jobba där....

Jag är bara så avis, så....!!!!!

maryland
2003-11-15, 10:15
Ett gott tips: http://www.browntroutheaven.co.nz/

:wow1:

Martin_G
2003-11-15, 15:12
Jag var där för ett par år sedan och kan bara säga att det är ett underbart vacket land. I Christchurch spenderade jag julen, med sushi till lunch och kebab till middag :) Men de hade faktiskt julskinka där med.

Jag fiskade inte så mycket, men lite hann jag med. Som andra sagt finns där grymt grov ål. Öring och regnbåge är väl annars det som gäller i åar och sjöar.

Många sjöar är mycket näringsfattiga och bildade genom vulkanutbrott, meteoritnedslag och annat. Ofta fyllda med klart kallt vatten som kommer från glaciärer. I de sjöar jag fiskade i fanns det enbart regnbåge, öring (bägge inplanterade för länge sedan) och en brun liten småfisk som jag inte kommer ihåg namnet på.

/Martin

Freddy Beaver
2003-11-15, 16:06
Shit sicken otur du har! :)
Har hört om jätte-ålarna där, verkar svinheta! Sen är det känt för öringvatten, om du gillar flugfiske!

korten
2003-11-15, 16:09
tycker så synd om dig. fattar inte att du änns vill åka dit. så vi kan väl byta?

SMaster
2003-11-15, 20:44
Heh, naturligtvis skojade jag crubbster. Bestämde mig redan när jag var liten för att jag skulle åka till nya zeeland och fiska någon gång i livet. Nu får jag åka dit i 3 månader gratis! Man kan nog säga utan att överdriva att jag är rätt nöjd med situationen ;).

Tack för länken rob. Det forumet verkar inte riktigt hålla fiskesnack klass, men verkar vara många aktiva!

ozzy
2004-01-23, 16:21
Hej har själv varit i N.Z 3 gånger endast för att fiska det var 94,95,96 2 ggr på nordön och en gång på sydön rengbågen dominerar på nordön och öringen på syd.Ett fint område är Murchinson där 4 floder flyter min favorit är Matiri river med gin.gul klart vatten och öringarna är riktigt fina gula med stora enstaka röda prickar

Nu var det ett tag sedan och jag hoppas dom inte har byggt ut den floden

m.v.h
ozzy