Visa fullständig version : Kotackter till elmotor!
Still Searching
2009-03-09, 17:33
Måste få tag i en kontackt så jag kan bygga ner baterierna i båten,
Så det ska alltså vara en genomgång genom skrovet,(Sk, snabbkontackt) den ska klara en minst 8cm2 kabel hels större från batterierna,
Vet att det finns någonn här inne som har en bra lösning på problemet, tex var jag får tag på den och var man ska ha för att få det optimalt
MVH Emil
Måste få tag i en kontackt så jag kan bygga ner baterierna i båten,
Så det ska alltså vara en genomgång genom skrovet,(Sk, snabbkontackt) den ska klara en minst 8cm2 kabel hels större från batterierna,
Vet att det finns någonn här inne som har en bra lösning på problemet, tex var jag får tag på den och var man ska ha för att få det optimalt
MVH Emil
Kolla www.elfa.se det De inte har när det gäller kontakter och el prylar är nog inget att ha :cheers:
Kolla på denna sida under kontaktdon/laddhandskar
http://www.abkati.se/abkati_pdf/katalogdelar/Katalogdel_F.pdf
/ Pelle
Jag har ett vanligt jordat vägguttag med lock monterat i motorbrunnen
+ till stickkontakten (pinnarna) och minus till jordbläcken , fungerar utmärkt och går inte att vända fel
klarar dock inte 8 kvadrat
mac_artur
2009-03-09, 20:59
Låter väldigt klen att använda ett vanligt uttag som är dimensionerat för 10 alt 16 A. om man får en kortis på tex ett 60 Ah batteri så lär det gå hett till i kontakten.
Still Searching
2009-03-09, 23:00
jag har kollat och det finns på cabelas men det måste ju finnas i sverige, lagerför inte grosisten för Minn Kota sånna kontackter?