Visa fullständig version : Bör foton på registeringsskyltar förbjudas i forumet/fotoalbumet?
Alessandro
2009-03-18, 12:43
Bör foton på registeringsskyltar förbjudas i forumet/fotoalbumet?
Personligen tycker jag det inte tillför något, så jag tycker det vore en bra regel.
Sunt förnuft bör ju råda.
Det finns många sätt att söka persoliga uppgifter om medlemmarna på FS för den som har den lusten. Att kolla födelsedagar och söka vidare på exempelvis Birthday är ett sånt sätt.
Den som vill ha reda på någons identitet får det ändå. Ju mer regler man gör, ju svårare är det att få folk att följa dom (dessutom rörigare för folk att ens veta vad som gäller)
Jag ser inte detta som ett stort problem på forumet så jag säger nej, inget förbud.
Personligen tycker jag det inte tillför något, så jag tycker det vore en bra regel.
Alla DavidL´s bilder?
tintin_jkpg
2009-03-18, 13:56
Vet inte om det är någon nyttig idé.
Onödigt att lägga ut bilder på andra fiskares nummerplåt, visst.
Men ska man inte kunna ta ett foto på en bil som bogserar en häftig båt eller liknande utan att behöva tänka på vinkel eller att radera nummerplåten?
Frågan är väl om problemet är så stort att det krävs en regel.
I de få fall som det kan tyckas vara onödigt ( foto av tjuvfiskares nummerplåtar mm ) så kan ju någon anmäla och fotot tas bort.
Vad som hellre bör förbjudas är ju upplägg av ointressanta trådar.
Quivertip
2009-03-18, 16:04
Ser ingen anledning till förbjudning. Sunt förnuft helt enkelt.
Sir Fish-a-lot
2009-03-18, 16:06
Jag känner mig utfryst... varken bil eller körkort har man.
Får jag låna en registreringsskylt? Någon...
Tycker inte alls den reglen tillför något, så nej. Inget förbud.
Varför ska alltid sånt här tas upp? Var är det sunda förnuftet?
Om du hittar din bil eller släp på bild, när du varit på tävling eller annat, och känner att njaaa, det vill du nog inte att ska visas just här och nu, så är det väl inte så svårt att skicka ett pm och be personen att ta bort bilden / sudda ut regnumret?
Och om nu någon är så jäkla rädd för att visa upp regnumret för folk så borde de tamigfan stanna inne.
;)
Tror jag har en regskylt i källaren som du kan hänga på ryggen fishalot :D
jag fattar inte problemet!?
jag fattar inte problemet!?
Det är du inte ensam om..
Sir Fish-a-lot
2009-03-18, 16:37
Tror jag har en regskylt i källaren som du kan hänga på ryggen fishalot :D
Det var najs - tänkte ha den på fiskekepsen. Hur mycket går frakten loss på?
Håller med, det är inte direkt så att albumet är överfyllda på regplåtar, och har aldrig ens tänkt på det. Har någon blivit uppsökt pga av detta eller vad är problemet? Isf så borde man ju inte lägga upp bilder på folk från fisketävlingar eller liknande, för det brukar ofta vara folk i bakgrunden isf borde dessa också bort.
Så nej de borde få vara kvar tycker jag
Jag tycker vi ska förbjuda bilder på ansikten på folk så ingen ser vem som är på bilden, den kan ju ha kommit med av misstag......... vad är problemet?
"Bör foton på registeringsskyltar förbjudas i forumet/fotoalbumet?"
Det bara måste finnas något viktigare att peta i... Navel-ludd eller något. Totalt ointressant fråga. :rolleyes:
.... Vad är problemet som sagt ?
jag gissar att det blir ett nej?
Quivertip
2009-03-18, 18:28
Skulle tro att det är något från 2 herrars tidigare och nuvarande kontroverser angående någon gammal bild i fotoalbumet.
TailRunner
2009-03-18, 18:57
Bara fråga sig själv:
1) Skulle jag vilja att en person samlade in lade upp personlig information om mig på ett internetforum med intentionen att hänga ut mig? Svar: Absolut inte! Skulle bli mycket upprörd.
2) Vad om någon personuppgift (t.ex. reg-plåt) kom med i en bild "i misstag" eller om någon kompis lägger upp ett foto där jag är med? Svar: Inga problem!
Handlingen får ju helt annan betydelse om informationen har publicerats med ett uppsåt att skada/hota/hänga ut någon. Det är ju därför uppsåtet är så viktigt inom straffrätten.
Scaner, varför la du upp bilden som du sen tog bort?
Jag hann inte läsa kommentarerna, såg bara bilden som för mig var totalt ointressant.
Tailrunners inlägg beskriver väl hur det bör fungera så förbud är egentligen inte bra, finns tillräckligt med regler ändå.
Alessandro
2009-03-18, 20:31
Ser ingen anledning till förbjudning. Sunt förnuft helt enkelt.
Om alla hade sunt förnuft så skulle det funka.
Quivertip
2009-03-18, 20:36
Du har en stor poäng i det Alessandro...
Hasse-Halvljus
2009-03-18, 20:45
Om alla hade sunt förnuft så skulle det funka.
Men nu har ju inte alla det så ett förbud skulle bara betyda att vi slapp fundera.
Eller?
Jag tycker inte att det ska finnas något förbud när det gäller detta. Däremot så kan bilden av andra orsaker vara olämplig och bryta mot forumreglerna alternativt PUL och då ska bilderna inte finnas på Fiskesnack.com
Alessandro
2009-03-18, 21:14
Jag tycker inte att det ska finnas något förbud när det gäller detta. Däremot så kan bilden av andra orsaker vara olämplig och bryta mot forumreglerna alternativt PUL och då ska bilderna inte finnas på Fiskesnack.com
Jepp, då kan vi låsa tråden.
Fixar det, hoppas alla är med på mitt resonemang.