Visa fullständig version : Flätlina
Kanske något för havsfiskarna mfl här på fiskesnack!
Flätlina SUFIX HYDROFINE "bästa på marknaden" - bulk 1000m, finns i 0,09 0,11 0,13 0,15 0,18 0,21 0,23 0,27 0,32 0,47mm ord1700:- nu1395:-
hittar ni på http://w1.422.telia.com/~u42200528/
Inte så länge det finns bättre linor som Power Pro o andra.
qvarnis25
2003-11-20, 00:42
Sitter å håller i en lina som kommer ut i vår. Spiderwire STEALTH... Verkar grymt bra. 0,17 mm - 16,5 kg och inte alls lika stum som fieline.. inte riktigt Power pro.. Men om man skulle ta PP o göra den pyttelite stummare med lite mer "glans" i ytskiktet så skulle de bli den här. Fast sjuhelsikes bättre brottegenskaper dock.
Jag kollade Stealth häromdan. Ser mycket intressant ut. Är nästan för stark egentligen. Man får mycket prestande i klena lindimmensioner nuför tiden. Till dem gäller det att välja rullar som pallar trycket.
Jag ser en risk med att använda superlinor på rullar vilka gjordes på den gamla goda tiden. Jag tror inte mina gamla haspelrullar pallar för linans prestanda helt enkelt. Med den utveckling vi ser i dag på linornas prestanda är det nog mest en tidsfråga innan de lättare rullarna förses med rekommendationer om max brottstyrka på linan.
Jag bytte lina på min bleka- och plattishaspel i våras och lade på Sufix. Är inte alls nöjd, den fransar av sig väldigt mycket. Kanske inte påverkar dragstyrka och sånt så mycket, linan är ju väldigt stark, men det ser inte bra ut och det sätter faktiskt ibland igen toppöglan. Byter nog i vår igen,kanske blir det tillbaka till Fireline.
qvarnis25 och BeBest!!! Har satt på spiderwire Stealth på rullen och konstaterat e den e riktigt vass. Nöts inte alls lika snabbt som fireline.
Men det låter ju bra! Hoppas att den fortsätter att vara lika trevlig. Vissa linor har ju fått rykte om sig att fransa upp sig eller bete sig olämpligt på andra vis. Den gamla SpiderLine Fusion är jag mycket nöjd med och räknar med att den omgång jag har på rullen just nu ska hålla minst ett år till.
Power Pro bästa linan som existerat iaf nu.
Dyr men grymnt bra
!!!
calle, är det dyrt egentligen? Linan håller ju bra mkt längre än nylonen....
Om en lina är dyr eller inte vet man egentligen först sen man använt den ett tag. För ca 7 år sen hittade jag en monofil lina som hade överlägsna värden jämfört med andra premium linor och priset var överkomligt. Jag köpte naturligtvis.
Det var en dyr lina totalt sett. Jag hade den på spolen i treveckor och under den tiden hade jag tappat ca en a två beten per kväll. Linan bara brast i knuten men även på spolen.
Det var efter den lärdomen som jag köpte min första SpiderLine och den låg på i fyra år innan jag bytte den. Nuvarande omgång tror jag håller två år till eftersom jag inte fiskat så mycket med det spöet i år.
Spiderwire Stealth låter intressant, har testat Whiplash Pro under hösten och den funkar fint. Verkar som om Berkley har mycket nytt på G. En ny Fireline är oxå på inrullning, Fireline XDS heter den. Enligt säljsnacket ska den vara mjukare och inte fransa som tidigare. Läs mer på följande:http://www.great-lakes.org/reviews/review-08-25-03.html#Fireline%ae%20XDS
calle, räknar du in förlorade drag så är det mycket billigare än nylon!
Sturgeon
2003-11-25, 23:20
Originally posted by Hippo
Spiderwire Stealth låter intressant, har testat Whiplash Pro under hösten och den funkar fint. Verkar som om Berkley har mycket nytt på G. En ny Fireline är oxå på inrullning, Fireline XDS heter den. Enligt säljsnacket ska den vara mjukare och inte fransa som tidigare. Läs mer på följande:http://www.great-lakes.org/reviews/review-08-25-03.html#Fireline%ae%20XDS
Synd bara att lögnhalsarna säljer vanliga Whiplash som Whiplash Pro bara genom att mäta på annorlunda sätt, får den därmed till att vara starkare, Svagt gjort Berkley.:mad:
XDS skall bli intressant att se och prova.
Alessandro
2005-05-02, 12:24
Har inhandlat en bulkspole Fireline XDS, 1200m och 0.19mm, aldrig provat denna lina, men jag chansar då jag är stor fan av Fireline sedan tidigare...
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.