handdator

Visa fullständig version : Scrolla på Fiskesnacks förstasida ?

Bergman
2003-11-21, 20:52
Jag funderar på att lägga in lite mer saker på förstasidan som tex en slumpvis vald film, guide i fokus och ev lite till ... problemet är att allt får inte plats utan att scrolla ...

Svara och förklara gärna vad du tycker är ok. :)

Emil H
2003-11-21, 20:58
Gör inget om man får scrolla lite..men inte för mycket.

Mange Wiberg
2003-11-21, 21:00
tycker innte alls dt vore fel

carpfenmazter
2003-11-21, 21:03
Beror väl på innehållet på det du ska lägga ut..

Bergman
2003-11-21, 21:04
Det viktigaste överst såklart ! Mao inloggning, pm, senaste inläggen överst ... sen vet jag inte riktigt ... vill göra om lite men vet inte exakt hur.

Tips mottages tacksamt ! :D

Mårten
2003-11-21, 21:16
Kan man inte variera i den slumpvisa rutan, dvs ibland är det en guide ibland foto och ibland film?

Bergman
2003-11-21, 21:28
Mårten, jo det borde faktiskt fungera ... ska kolla på saken ... grejen är den att jag är ganska grön på PHP men det mesta går att göra. Bara man vet hur man ska göra ... ;)

El Crapone
2003-11-22, 12:30
hehe det va iaf snyggt med nya ramar och grejer på förstasidan!

Mange Wiberg
2003-11-22, 12:36
Jätte snyggt med det nya bergman!

MastaPike
2003-11-22, 16:36
Jag tycker inte att du skall göra så man behöver scrolla, om man nu ska så man kan scrolla så tycker jag det i vart fall bör ske i en frame eller nåt så att inte hela sidan scrollas.

BeBest
2003-11-22, 17:22
Är det in i forumet man vill, blir en mättad framsida ett ointressant rundningsmärke. Tappar du överskådligheten tappar du fungerande informationsutrymme.
Första sidor som ser ut att ha redigerats av DN:s småannonsredaktör är inte roliga att möta, så vad du än gör, behåll överskådligheten och fyll inte upp hela första sidan, bara för att du vet hur du kan göra det! Visa istället att du vet att inte falla för frestelsen att överlasta!
Redan nu är det bara rutan med nya inlägg jag kvickt snabbskummar av innan jag loggar in. Jag skrollar inte eller väntar på att bilder laddas ner.
I mitt tycke är alltså framsidan redan full. Med andra ord vill du ha in ytterligare info så måste du enligt min mening kanske flytta befintlig till innanför porten eller göra en yttre sektion med flera sidor för icke inloggade och en inre för medlemmar.