handdator

Visa fullständig version : julklapps tips för karpfiskare

minken
2003-11-23, 19:40
om det är bra prylar vet jag inte men måste vara hyfsade priser..
"You can SAVE 40% on these complete carp fishing kits until the end of December!"
These carp fishing kits include
3 rod pod
- adjustable legs and buzzer bars
- extends up to 1100mm x 660mm x 560mm
- swingers included
- complete with carry bag.
Ron Thompson Superior carp rod
- 12' 2.5lb test curve
- capable of casting in excess of 100m
- can hook and control fish at this distance.
Okuma Dynadrag 'baitrunner style' reel
- perfect for all carp fishing applications.
- many features found on reels costing twice as much.

Kit 1 - Rod pod, Superior rod, Dynadrag reel.
Kit 2 - Rod pod, 2 x Superior rods, 2 x Dynadrag reels.
Kit 3 - Rod pod, 3 x Superior rods, 3 x Dynadrag reels.

Options: kit 1 - £62.98 kit 2 - £101.97 kit 3 - £140.95

carpfenmazter
2003-11-23, 19:51
Extremt nybörjarprylar.. Spöna är tunga och sladdriga.. Podden är relativt ostadig. Swingersna går sönder i linklippet ganska lätt
Rullarna har inte direkt nån bra gång.. Men allt fungerar för den som vill pröva på!!

Lazinko
2003-11-23, 20:16
Gör väll inget att spöt är tungt när det ligger i Rod-Podden??
gör väll inget att rullen inte är så skön när man vevar in som mest 1 gång på 2-3 timmar??

har man inte så jättemycket cash så är det ju bra, sen kan man nog byta swingers?

carpfenmazter
2003-11-23, 20:20
Nej, men kast och drillningsegenskaperna är inte de bästa med spöna.. Rullen fungerar som sagt. men ingen bra känsla..

ja självklart är det ett bra alternativ om man vill prova på. Swingersena kan lagas genom en liten limklick

minken
2003-11-24, 06:24
där ser man!men för en nybörjare inom karpfiske duger det nog bra!och till ål någon gång ibland..

Peter Larsson
2003-11-24, 12:35
Lazinko - Självklart spelar det ingen roll hur tunga eller sladdriga spöna är när de ligger i podden - det är först när man ska använda dem till det de skall användas till det tråkiga börjar - nämligen när du ska drilla fisk. Det är ungefär som att säga "Det här spöt var tungt, verkar dåligt och har fel aktion men det spelar ju ingen roll eftersom det oftast står hemma i garderoben - jag använder det bara när jag fiskar..." när du ska köpa spö... Det är inte förrän när du drillar spöna ska göra sitt jobb eller hur. Ditt resonemang verkar lite bakvänt :-)

Lazinko
2003-11-24, 20:46
mmm, kanske! :D men jag tror de är rättså bra för sitt pris.
Skitfint pris för rod-pod, spö, b-r rulle ju.