handdator

Visa fullständig version : Fiskejournalen

Gimlan
2009-04-04, 10:38
Fiskejournalen för mig är en trevlig tidning.
Jag tycker dom har varierande artiklar och intressant läsning.
Men ibland är tidningen av lite sämre kvalité. Lite tråkiga artiklar eller något som dom tog upp i förra numret. Fast man kan aldrig få en tidning som innehåller allt man vill läsa eller ha hela tiden.

Vad tycker ni om denna tidning?

edit: Såg att topicen blev galen ;D

Tobiasl
2009-04-04, 20:14
Jag tycker fiskejournalen för det mesta är en utmärkt fisketidning.

Men jag vilja ha fler artiklar och tips om mete...

_MVF_
2009-04-04, 20:19
jag tycker den e bra, hoppas jag vinner båten

Gimlan
2009-04-05, 10:27
Båten tackar man inte nej till. Hoppas också på att jag vinner den. Annars måste jag köpa mig en båt jäkel.

Gillar serien Storabborre från a till ö.
Ganska kul läsning då jag själv höll på att fiska abborre rätt hårt för tre fyra årsedan.

Vilket gav ett bra resultat och ett bra person bästa.
Skulle bara inte delat med mig av knepet till min bror som har familjens bästa resultat på abborre 2,4kg. arg!

Grävlingen
2009-04-05, 10:29
Tycker många av de svenska fisketidningarna är bra! Gillar dock Fiske-Feber bäst! :)

Tobiasl
2009-04-05, 16:27
Jag saknar en tidning som kommer ut flera gånger per år med endast mete.
Ska man ha en sådan tidning blir det ju en engelsk och jag vill helst ha en svensk men med tanke på hur populärt mete blivit får man väl hoppas att det kommer ut någon inom snart.

Gimlan
2009-04-05, 21:24
Ganska kul med tidningar.
Man ser en trend om vilken typ av fiske som är inne.
Uppmärksammade detta då jag bläddrade in en äldre fiskejournalen och Fiske för alla från samma månad och och en månads tillbaka

edit:

Mete är sjukt skoj. Och alla kan meta!

BottenNapparen
2009-04-05, 23:31
Fiske för alla tycker jag är en bra tidning. Det är bra reportage och ganska mycket tips när det gäller fiske efter abborre, gädda och gös vilket i alla fall jag uppskattar :D

Tobiasl
2009-04-07, 18:13
Jag har fiskejournalen men tänkte prenumerera på ytterligare en.
Jag tänkte mellan fiskefeber och fiske för alla.

(Mest intresserad av mete följt av spinnfiske) (ej havs- och flugfiske)

Vad skulle ni ha valt???

HJ-C
2009-04-21, 13:19
Tycker att "de tre stora", alltså Fiskefeber, Fiske för alla och Fiskejournalen är mer eller mindre same shit, different name. Det är ofta som de har artiklar som exakt samma sak i de nummer som kommer ut ungefär vid samma tid. Skillnaden är marginell, tycker jag.
Men om jag måste välja bara en, så hade det nog fått bli Fiskefeber. Om något ibland är bättre än de andra, så tycker jag nog att det är den. Men skillnaderna är som sagt små.

Tobiasl
2009-04-21, 16:05
Och då har du tänkt på vilka fiskesätt som behandlas när du valt tidning??

Alltså jag vill helst bara ha mete men även spinn ej flug och havs

HJ-C
2009-04-21, 16:23
Att läsa alla tre, vilket jag alltid gör, är inte att välja tidning. Men nej, jag läser bara om fisken så länge den är under vattnet och ostörd. Så fort någon försöker fånga och dra upp den i artikeln, så slutar jag läsa. Det är alldeles för mycket fiske i fisketidningar.

Jo, jag märker att- och hur, det fiskas i artiklar. Fattar inte hur det skulle kunna gå mig förbi...

lethul
2009-04-26, 22:38
Dock måste jag säga att de var aldeles för mycket flugfiske i senaste nummret. Jag blev först jätteglad när jag såg att det var ett reportage om båge, bara för att sen bli lite besviken att dom inte ens nämnde nått om spinn. Buhu

mascot
2009-05-06, 10:19
Tyvärr är alla tidningar mer eller mindre "köpta" av stora grossister idag vilket ger ett ibland oseriöst intryck, men visst det kostar att producera bra artiklar och lite "draghjälp" av stora varumärken verkar tydligen behövas. Fiskefeber är ju svendsen sport/prologic/savage gear så det skriker om det medan fiskejournalen andas ABU ända ut i fingerspetsarna.

Ibland blir det lite för mycket marknadsföring som genomlyser hela tidningarna även artiklarna tyvärr. Jag skulle gärna se en 100% oberoende tidning om fiske. Är jag ensam om denna uppfattning??

AxlRose
2009-05-06, 10:28
Du är inte ensam om den uppfattningen mascot...
Men solklart värst på reklam är Fiskefeber, helt sjukt. Jag tror jag räknade upp till en ca 50-60sidor med bara reklam, i ett nummer!

Rudd
2009-06-18, 22:19
Var inne på pressbyrån häromdagen, blev helt förvirrad av alla olika fisketidningar. Har ni några rekommendationer? Flugfiske är väl det jag sysslar med mest, men jag tänkte prova på lite aborre/gädda med haspel under sommaren!

hobbyfiske.se
2009-06-18, 23:32
Fiske journalen verkar helt styrda av andra verkar inte våga ha egna åsikter.
Jag informerade fiskejournalen att forumet dom använder nervärderar en hel grupp mäniskor i ett inlägg (gjort av en moderator, hade annan gjort det så hade jag inte brytt mig) och undrar hur dom ställer sig i frågan, för enligt reglerna för forumet får man inte göra denna typ av inlägg. På fiskejournalen har jag ännu inte fått något avståndstagande eller att man håller med, men svamlar runt ämnet utan att egentligen säga något något som journalister och politiker äe bra på. Jag tycker man borde ta ställning i en fråga som berör ofta den yngre fiskaren som vill lära sig allt om fiske men kanske inte har råd med det bästa. Det är oroväckande när man styr ett forum på ett så riktat sätt som man gör det finns fler exempel på detta.

PS så det inte blir missförstånd jag har inget emot användarna på forumet där finns många som jag tycker hjälper till bra och som jag lärt känna. DS

Fis-Herman
2009-06-20, 00:57
Jag tycker det är för mycket flugbögeri i samtliga tidningar. En artikel per nummer är mer än vad jag orkar med. Blä. I Övrigt är det bra tidningar, jag prenumererar på alla 4. Fiskejournalen, Fiske-Feber, Fiske För Alla och Svenskt Fiske. Den sista är det dock sällan jag läser. För många fettfenor för min smak.

hobbyfiske.se
2009-06-22, 00:22
håller med dig om forumet, förr var jag medlem där då jag tyckte det fanns många bra som svarade på frågor och folk som jag blev bekant med. Men när jag upptäckte hur man styr forumet så då lämnade jag frivilligt forumet, men man hann då hitta någon liten orsak så man fick chansen att stänga mitt IP-nummer hos dom , till vilken nytta kan man ju undra.
Det är ju så att även om en moderator har fel så har denna rätt. Endast moderator får bryta mot reglerna, men påpeka inte detta för då kan du bli avstängd. Det värsta är ju att fiskejournalen inte kan ta ställning om man acepterar allt detta som tex påhopp på hela grupper av folk. Så länge dom inte tar ställning så anser jag att dom tex stödjer mobbing av nybörjare och därför bör bojkottas som tidning.

Sg
2009-06-22, 02:26
Tror inte riktigt du ska se moderatorerna på sportfiskeforum som "fiskejournalen". Visst. Forumet ligger på deras hemsida och är ägt av dom. Men moderatorerna är liksom vanliga forumanvändare som fått chansen att bli moderatorer.

Precis som vi på fiskesnack. Så gissar jag att det är iallaf.

danne 1987
2009-06-25, 08:13
Jag anser att FJ på senare tid har blivit en jävlar skittidning!! inte en artikel om mete i senaste numret(gäddmete anser jag vara predatorfiske) medans de har 4 artiklar om fluga!!

började bli lite ivrig i våras för att se vad som skulle stå skrivet om mete under detta året, men där fick man ju stå med byxorna nere!! för iår så verkar som om det inte blir något med det! kan ju säga att jag inte tänker förlänga min prenumeration av denna tidning!

ne, nu ska jag sätta mig och läsa lite artiklar av martin bowler(I like!) och sen blir det påfyllning av karpbeståndet i växjösjön!

Sg
2009-06-25, 09:15
Jag anser att FJ på senare tid har blivit en jävlar skittidning!! inte en artikel om mete i senaste numret(gäddmete anser jag vara predatorfiske) medans de har 4 artiklar om fluga!!

började bli lite ivrig i våras för att se vad som skulle stå skrivet om mete under detta året, men där fick man ju stå med byxorna nere!! för iår så verkar som om det inte blir något med det! kan ju säga att jag inte tänker förlänga min prenumeration av denna tidning!

ne, nu ska jag sätta mig och läsa lite artiklar av martin bowler(I like!) och sen blir det påfyllning av karpbeståndet i växjösjön!
Ska ni plantera ut :) ?

danne 1987
2009-06-25, 09:21
Jepp! kommunen pytsar i 0,5-1kilos för i runda slängar 20- 25 000:- så jag tippar på att Jonas är påväg snart!

Sg
2009-06-25, 09:37
Jepp! kommunen pytsar i 0,5-1kilos för i runda slängar 20- 25 000:- så jag tippar på att Jonas är påväg snart!
Kul :) !

hobbyfiske.se
2009-06-25, 22:23
Tror inte riktigt du ska se moderatorerna på sportfiskeforum som "fiskejournalen". Visst. Forumet ligger på deras hemsida och är ägt av dom. Men moderatorerna är liksom vanliga forumanvändare som fått chansen att bli moderatorer.
Precis som vi på fiskesnack. Så gissar jag att det är iallaf.

Representerar man ett forum som används av en större tidning så får man ju agera efter det, likaså skall ju tidningen se till att det inte skrivs skiyt för då är det dax att byta moderatorer eller forum. En moderator skall föregå med gott exempel och inte själv bryta mot regler som man senare sätter åt andra för. Så länge tidningen inte tar avstånd från påhoppen m.m. så får man ju räkna med att man kan bli bojkottad av många. Jag har redan fått flera att ta bort länkarna till tidningen. Men ännu har jag inte fåttbesked att man tar avstånd från påhopp på större grupp personer eller varför inte enkelt kalla det mobbing.

Loop 77
2010-02-17, 13:29
Läste lite i den igår kväll och tycker hittils att den verkar trevlig. Fick känslan av att dom som skriver artiklarna och gör reportagen är jordnära fiskare som vet vad dom håller på med, samt vad dom lär ut i tidningen. Nu va i och för sig detta ett gammalt nummer som jag hittade hemma, nr 1- 07, men jag föll just för artikeln där om Ismete på storabborre med Audun F. Skolberg som har både enorm fantasi när det gäller egen utrustning samt kunskap!

/skitfiske..

Loop 77
2010-02-17, 13:32
med det menar jag förstås att jag fattar att det är fiskare som håller på med tidningen men det behöver inte betyda jämt att man känner likasinnighet med personen som skrivit och arbetat ihop artikeln:cool2:

nones
2010-03-26, 13:47
Bra tidning! många varierande artiklar :) Hoppas jag vinner "drömbåten" överlycklig om jag gjorde det :) det är verkligen en "drömbåt"!:winner:

elanen
2010-03-26, 17:29
Tidningen Land har oftast jättebra fiskerepotage. Speciellt nummer 7 fredag 12 februari i år he he.
Synd att man inte kan köpa den i handeln. Men är en prenumerations tidning.
Upplagan är på 224 300. Och läsare är på 583 000.
Man kan ringa till Land om man vill få tag i nåt ex där det finns artiklar om fiske. Numret är 08-588 365 13.

hellhammer
2010-03-30, 11:50
FJ har helt klart blivit den sämsta fisketidningen! För mycket flugfiske! .

urpo
2010-03-30, 12:11
Tycker också att tidningen tappat det mesta den en gång haft... Jag kommer inte att förlänga min prenumeration något mer.
Jag har tecknat en prenumeration på fiskefeber istället som jag tycker är en mycket bättre tidning!

Nilsson
2010-03-30, 12:12
Farsan prenumenerar på Fiskejournalen så jag läser varje tidning som kommer hem i postlådan. Tidningen är okej, men inte så mycket mer enligt mig tyvärr! Allt för mycket "basic" artiklar gång på gång, skrivs om samma saker varenda gång i tex en gäddartikel.

Läser ibland Fiskefeber som en polare prenumenerar på och blir bra mycket mer inspirerad än vad jag blir när jag läser i Fiskejournalen, artiklarna är ofta lite mer djupare och går in på lite mer detaljer, som gör det otroligt mycket mer intressant!

Vill inte säga att Fiskejournalen är en dålig tidning, då den sjävlklart också har ett par läsvärda artiklar ibland! Fiskejournalens hemsida tycker jag annars är trevlig, med tävlingar och webb-tv och annat kul.

crotalus81
2010-03-30, 12:31
fick en prenumeration på pike and predator.Engelsk tidning.Tyngdpunkt på gädda men även en del gös och abborre.Får nog räkna med att det är ganska mycket gäddmete i dem men fisket med konstbeten är på frammarsch i england så det kommer nog vara en bra blandning ändå i den.Inte så tjock tidning en kollar man fiskefeber så även om det ofta känns som en bibel i tidningsformat när man får den i handen så märker man ju att det är ett normalt nummer +ett till med reklam