handdator

Visa fullständig version : Gäddfiske i Nacka/Värmdö

Gekas
2009-04-08, 02:12
Nu när vårleken börjar närma sig, spön och drag framtagna, undrar jag om det finns någon som är villig att dela med sig av eventuella "hotspots" gärna i Nacka, Saltsjöbaden, Värmdö, Älta samt Tyresö.

Fiskar tyvärr från land vilket minskar tillgången till fina gäddplatser. Tillämpar alla former av gäddfiske så som spinn-, jerk- och mete.
Undrar om det är någon som vill dela med sig av något vasst vatten, gärna dit det är relativt lätt att ta sig med bil!

Är inte heller enbart ute efter de "stora fiskarna", brukar hålla mig till "hellre tio små än en stor" eller liknande, är bara ute efter kul fiske(förstås uppskattas en större fisk också).

Om ni inte vill visa upp stället till hela FS kan ni maila mig.
Ha det bra och skitfiske!!! C&R förstås!:cheers:

Hansson25
2009-04-10, 08:58
Va ute på värmdö igår i en stor och grund vassvik där det tokhoppade gäddor kanske också gös överallt.Aborre vakade som tokar...Testade i 10 minuter på torsdagen och drog upp 1 st gädda på bara 3 kg första kastet.....ska tillbaka dit nu på morgonen och se om dom är lika tokiga idag...då det är ett relativt litet ställe blir det bara trångt om jag skriver här vart det ligger ;) men gäddan är på G iaf :elgura:

Hansson25
2009-04-10, 09:01
Nu när vårleken börjar närma sig, spön och drag framtagna, undrar jag om det finns någon som är villig att dela med sig av eventuella "hotspots" gärna i Nacka, Saltsjöbaden, Värmdö, Älta samt Tyresö.

Fiskar tyvärr från land vilket minskar tillgången till fina gäddplatser. Tillämpar alla former av gäddfiske så som spinn-, jerk- och mete.
Undrar om det är någon som vill dela med sig av något vasst vatten, gärna dit det är relativt lätt att ta sig med bil!

Är inte heller enbart ute efter de "stora fiskarna", brukar hålla mig till "hellre tio små än en stor" eller liknande, är bara ute efter kul fiske(förstås uppskattas en större fisk också).

Om ni inte vill visa upp stället till hela FS kan ni maila mig.
Ha det bra och skitfiske!!! C&R förstås!:cheers:

Prova vårgärdssjön ute på saltsjöbaden,,liten vassvik har dragits upp gäddor där för någon vecka sedan,,finns en del som fiskar där så man får trängas lite...övergav det stället för det va för många som fiskar där plus att ja hittade nytt hotspot på värmdö ;)

Åberg
2009-05-31, 21:03
Kickstartar mitt medlemskap här på fiskesnack med att väcka denna tråd lite, jag tar gärna emot några PM om gädd-hotspots kring värmdö/ingarö/orminge/nacka :)

HX 23
2009-05-31, 21:10
Kan tipsa om ett ställe där jag dragit många gäddor, nämligen södersved på värmdö. Runt omkring badplatsen där finns det många bra ställen att fiska på, har aldrig fått nåt stort där men alltid kul att få fisk. Gå ut på halvön som ligger till vänster om badbryggan så finns det en liten vik där som det brukar stå några gäddor i. Även från badbryggan kan man få abborre.

oakshackslim
2009-10-02, 15:31
Hej !
Har nu testat ditt tips och fiskat en hel del runt Södersved under 3 mån.
Totalt 15 gäddor, varav topp på 5,2 kg. Tusen tack för tipset !!
//E

Patrik_J
2009-10-02, 20:16
Ska till Djurö på konferans i mitten av nästa vecka, Förslag på landfiske i närheten av Djurönäset? Ev. tillgång till rodbåt...