handdator

Visa fullständig version : utsättning svartedalen

andreaz79
2009-04-19, 00:23
tja alla glada :oj: (och ledsna oxå för den delen... )

tänkte bara höra mej för om det är nån som har en aning om när dom ska börja sätta ut fisk i sjöarna i svartedalen (kungälv)?...eller om dom redan har börjat?

skitfiske på er alla:winner:

John Pohlman
2009-04-19, 10:59
är det inte denna helgen dom hade premiärfiske med tävling å lite annat jippo i svartedalen? Dom borde ju sätta in lite fisk innan dess tycker man...

andreaz79
2009-04-20, 05:52
är det inte denna helgen dom hade premiärfiske med tävling å lite annat jippo i svartedalen? Dom borde ju sätta in lite fisk innan dess tycker man...

okaj okaj...a jag har ingen aning...på sportfiskarnas hemsida står det nämligen att dom för tillfället inte har nån fisk att sätta ut...så då känns det ju inte som dom satt ut nåt än....men som du säger, har dom haft premiär å grejer däruppe, så borde dom ju gjort det...aja...kom hem från jobbet nu..så blir att sova ett par timmar, sen åka upp å känna lite på det :)

fiskarlennart
2009-04-20, 17:43
Enligt hemsidan är det i några av sjöarna som utsättning av fisk inte kan ske. I de övriga sker isättning som vanligt. Se hemsidan för vidare info

andreaz79
2009-04-20, 20:42
Enligt hemsidan är det i några av sjöarna som utsättning av fisk inte kan ske. I de övriga sker isättning som vanligt. Se hemsidan för vidare info

det va där jag kollade....seglade förbi där nu igen och såg att dom hade tagit bort texten om att dom inte hade nån fisk nu ;)

så nu blir det att åka upp ett par pass igen :)

John Pohlman
2009-04-23, 20:46
det va där jag kollade....seglade förbi där nu igen och såg att dom hade tagit bort texten om att dom inte hade nån fisk nu ;)

så nu blir det att åka upp ett par pass igen :)

Har ditt fiske gett något? Jag är sugen på att åka upp å fiske lite jag med.

andreaz79
2009-04-24, 22:22
Har ditt fiske gett något? Jag är sugen på att åka upp å fiske lite jag med.

ingen aning än...har inte varit uppe än...hehe
hade tänkt att jag skulle upp imon lördag...ska ju bli riktigt gött väder å så me, så då får man ju ta å passa på :)

välkommen upp!! hehe

jeppe-
2009-05-05, 19:26
Jag tog med mig flickvännen och fiskade lite på premiären, såg en hel del fisk plockas upp på morgonen/förmiddagen men sen va de ganska lugnt och såg inte någon som fick något. Tyvärr så fick vi inte ett enda napp.

Va där igen nu i helgen och då blev de en liten rackare under kg, men man såg en hel del fisk som hoppade så visst finns dom där, va dock minst 20 grader varmt när vi va där så de lär väl ha påverkat fisket en del.

Sen måste jag bara höra, är de normalt att ett dygnskort kostar 140 kr??? tycker de är galet dyrt! Kommer från Luleå ursprunligen och där betalar man 60-80 kr per dygn på liknande ställen

Någon fler som varit där? och vilka sjöar fiskar ni isåfall? vi fiskade i dom sjöarna som va näst längst bort längs vägen, kommer dock inte ihåg va dom heter.

Skitfiske på er :winner:

fiskarlennart
2009-05-05, 20:05
Det verkar som flera vatten har höjt kortpriset i år. Ett lite billigare alternativ är www.abborresjon.com i Ale kommun som tar 120kr för dygnskortet

Massolippo
2009-08-11, 16:11
Vi var uppe och fiskade i Svartedalen i helgen. Inte ett liv. Såg inte ett enda vak.

Är sjöarna totalt utfiskade?

RickardOlofsson
2009-08-11, 16:36
Vi var uppe och fiskade i Svartedalen i helgen. Inte ett liv. Såg inte ett enda vak.

Är sjöarna totalt utfiskade?

Vi var där igår (holtesjön?) och försökte få lite fisk, vi var 4 personer och lade ner en del jobb även om vi inte var där mer än runt 3 timmar.

Det verkade vara riktigt livligt och lovande till en början, mört kunde vi meta upp på löpande band men sedan var det stopp. Vi såg ett par lite större fiskar i vattnet men inget nappade på varken spinnare eller mört-bitar.

Vi löd dock inte rådet vi fått utan höll oss på östra sidan av sjön, kanske var dumt. :)

andreaz79
2009-09-18, 16:47
lyfter tråden lite....

nån som vart uppe vid sjöarna där nyss? hur ser det ut? finns det nån fisk eller?

tänkte jag skulle åka upp imorgon nämligen :)

Luftpastejen
2009-09-18, 17:58
Jag var där och flugfiskade förra söndagen.
Det var småjobbigt då det blåste ganska friskt och vinden vände hela tiden.
Höll väl på i ca 5 timmar men fick bara abborre.
Av alla som jag såg vara där var det bara en som hade en regnbåge på så det var ett riktigt skitfiske.
Ett vak såg jag under hela tiden men det kan vara vädret som spökade.

Annars är det ganska fint med klippor och uddar om man metar eller spinner men det är ganska svårt att flugfiska om man inte har vadare.

Harry83
2010-07-25, 11:08
Var ute vid abborsjön´s reservat fredag-lördag utav 10 pers vid ottersjön såg jag två som kammade hem 2 regnbågar totalt på 24timmar. Så åk inte till dom sjöarna iaf. Svartedalen är jag som sagt osäker på. för några år sen när vi var där hann man inte mer än o kasta i metet innan man hade en fin båge på kroken. undrar bara om det är samma nu eller om dom skiter i o plantera in fisk alls som det är just nu med tanke på alla hel dagars berättelser om att man inte fått nått.

120:- abborsjön är o kasta pengarna i sjön iaf så mkt vet jag.
140:- Svartedalen lockar mer än abborsjön iaf. ska fortsätta följa tråden o se vad dom som varit ute nyligen säger om :fiska1:

Harry83
2010-07-30, 21:01
Var ute vid abborsjön´s reservat fredag-lördag utav 10 pers vid ottersjön såg jag två som kammade hem 2 regnbågar totalt på 24timmar. Så åk inte till dom sjöarna iaf. Svartedalen är jag som sagt osäker på. för några år sen när vi var där hann man inte mer än o kasta i metet innan man hade en fin båge på kroken. undrar bara om det är samma nu eller om dom skiter i o plantera in fisk alls som det är just nu med tanke på alla hel dagars berättelser om att man inte fått nått.

120:- abborsjön är o kasta pengarna i sjön iaf så mkt vet jag.
140:- Svartedalen lockar mer än abborsjön iaf. ska fortsätta följa tråden o se vad dom som varit ute nyligen säger om :fiska1:

Svartedalen var trögt det med, men när vi väl hittat var dom stod så tog det inte lång stund innan vi fyllt vår kvot på 3 fiskar var. Ringde sportfiskarnas nr som står ifall man googlar Svartedalen. och tjejen som svarade där sa som det stod på deras sida att dom ej planterar ut i 3 av alla sjöar pga det måste komma från gyro fri anläggning eller vad det va, och att dom nyligen lagt ut i två av sjöarna, fredag och måndag men exakt vilka kunde hon inte svara på. Men verkar juh iaf som att dom i svartedalen sköter sitt med utplantering som dom skall eller så hade vi bara otur o inte få nån på 24h i abborsjöarna i risveden. dock tror jag på att dom inte skötte sitt jobb med utplanteringen. med tanke på att vi fick 9st regnbågar på typ 6h i svartedalen :):fiska2::fiska1:

fiskarlennart
2010-07-30, 23:24
Tror faktiskt att det planteras in fisk oftare i Ottersjön än i Svartedalssjöarna. Sedan premiären 1:a maj har det åtminstonde satts i fisk 5 gånger , kanske 6. Senaste gången var några dagar efter ert besök

Harry83
2010-07-31, 06:09
Svårt för o tro detta. Jag lär ju inte åka tillbaka till ottersjön området någe mer iaf. visst mysigt med flytbryggor med stolar på var riktigt nice o sen var deras vindskydd görsköna o sova i. men som sagt på 24h var allt vi fick 1 ål samt 3 abborrar. Jag håller mig iaf till Svartedalen i framtiden o så lär dom jag åker med också göra.

fiskarlennart
2010-07-31, 09:47
Valet är helt fritt, men när det gäller isättningarna så är det faktiskt sant, är med i den ideella föreningen som driver dessa vatten, var själv med vid senaste isläppet denna vecka. Tidsavståndet mellan isläppen brukar variera mellan 2-3 veckor