handdator

Visa fullständig version : Camobyxa??

Flygfisken
2009-05-28, 13:18
Hej! jag är ute efter ett par nya fiskebyxor i den där nya camofärgen med löv/gräs/trä ja ni vet säkert vad jag menar;-) jag vet inte alls vad det är för märke eller nåt, men jag skulle vilja veta vart dessa finns att beställa? har ju sett att många här inne har såna camokläder på sina fiskebilder:-) jag har letat som en galning via FJs butiksregister men inte hittat nåt...

Mvh/Fredrik

Sg
2009-05-28, 13:21
Hej! jag är ute efter ett par nya fiskebyxor i den där nya camofärgen med löv/gräs/trä ja ni vet säkert vad jag menar;-) jag vet inte alls vad det är för märke eller nåt, men jag skulle vilja veta vart dessa finns att beställa? har ju sett att många här inne har såna camokläder på sina fiskebilder:-) jag har letat som en galning via FJs butiksregister men inte hittat nåt...

Mvh/Fredrik

Du tänker troligen på Prologics Max4 eller max1kläder. Dom är nog iallaf vanligast. Finns andra med. Som free spirit tror jag har tex. och även Shimano Tribal finns i s.k. "realtree pattern"

Flygfisken
2009-05-28, 13:46
Tack:-) men jag hittade bara ett ställe (fiskegiganten) som sålde dessa och jag tyckte färgen var lite för ljus på de som dom hade...

nån som vet om nåt annat ställe i sverige eller storbritannien?

emil1110
2009-05-28, 13:53
Tack:-) men jag hittade bara ett ställe (fiskegiganten) som sålde dessa och jag tyckte färgen var lite för ljus på de som dom hade...

Swedteam har en massa olika camo-kläder i olika camo.
Säljs på jakt och endel fiskebutiker, finns även på lantmännen och friluftsbutiker.
Har själv Swedteams camobyxor, riktigt sköna, men inte vattentäta, särskilt inte ifall man sitter på knäna. Men riktigt varma och sköna. Modellen var ramboo (Juniormärket)
/Emil

Sg
2009-05-28, 13:56

prologics camokläder är väldigt vanliga så letar du lite till hittar du garanterat fler ställen :) Tribal vet jag inte hur pass vanliga dom är men dom är nog lite svårare att hitta i sverige.

Flygfisken
2009-05-28, 14:02
nope, hittade inget mera... jävla märkligt va???

emil1110
2009-05-28, 14:09
Shimano tribal finns på fiskekompaniet och beoutdoor.

Flygfisken
2009-05-28, 14:33
Tackar Emil:-)

Flygfisken
2009-05-28, 14:46
Men alltså det är ju helt otroligt att det inte ska gå att hitta nåt... nu kollade jag emils tips men det fanns ju inte där heller tydligen... tar inte sveriges butiker hem max-4 eller tribal?

man får väl beställa från uk

emil1110
2009-05-28, 15:46
Men alltså det är ju helt otroligt att det inte ska gå att hitta nåt... nu kollade jag emils tips men det fanns ju inte där heller tydligen... tar inte sveriges butiker hem max-4 eller tribal?

Jag var nere på fiskekompaniet i Malmö för 2-3 veckor sen och dom hade shimano tribalkläder hemma. Det är väl bara så att dom inte har det uppe på webben än. Men ring och kolla med fiskekompaniet.

Dalis
2009-05-28, 15:55

Alltså, kollar du bara webbutiker i sverige lär du inte hitta mycket då t.ex fiskkompaniet/beoutdoor har en väldigt usel webbshop, ring eller maila dom istället så har dom garanterat byxor inne

Rassie
2009-05-28, 16:08
Tribal tycker jag inte hade så bra kvalitet, spännena på sidorna där du justerar hur tight dom ska sitta gick sönder ganska fort, var vattentäta i början men sedan gick impregneringen bort fort.

Benta
2009-06-06, 11:26
använder personligen försvarets byxa modell 90P pansarmodellen. snölås vid foten, förhöjd linning med vaddering i ryggslutet och på knäna samt hängslen och fickor vid fötterna, bakficka och en annan sorts sömmar i benfickorna som gör att de inte "skär" in i knävecken som fickorna på de vanliga 90-byxorna gör. impregnerade dem med fjällrävens greenland wax som gör att de håller emot vätan riktigt skapligt, kan vara lite halvsvåra att få tag i men vet att det finns de som säljer dem på vanliga knallemarknader, kostar ca 700kr för ett par nya och 400 för ett par beg. kom bara ihåg att titta inuti efter den lilla etiketten med storlek och de 3 kronorna på annars är det en kopia och det är oftast ren skit.