Visa fullständig version : ert nästa köp? tips och råd tråd
scanvrak
2002-11-07, 00:57
Vad blir ert nästa större inköp när det gäller fiskeprylar?
Jag har ett par grejer jag tänkte jag skulle handla inom det närmaste.
*flytoverall
*den nya Eon i 3600 storlek.
*haspel rulle i "200m/0.30" storlek
Någon som har erfarenhet av Fladens billigaste modell som flera handlare brukar ha till salu för en dryg tusenlapp?
Eller kan det vara så som det brukar vara att det är lönt att lägga till lite och inte snåla?
Ngn som har ngn tips på haspelrulle? jag har en cardinal cd6 som jag är jäkligt nöjd med,skulle vara ngt i samma klass/kvalite´
Mvh_
raniceps
2002-11-07, 01:21
Originally posted by scanvrak
Någon som har erfarenhet av Fladens billigaste modell som flera handlare brukar ha till salu för en dryg tusenlapp?
Eller kan det vara så som det brukar vara att det är lönt att lägga till lite och inte snåla?
Jag har fladens svart/gula som brukar kosta runt 1500. Är mycket nöjd med den. Fladens billigaste har jag för mig är gjord av lite styvare material, inte lika följdsamt, vilket borde vara lite jobbigt.
Någon som har nåt förslag?
En REDINGTON flugrulle dom saljer ut dom for halva priset overalt 1500 med livstidsgaranti, ska ha en #8
Det ar dags for ett par nya vadare ocksa!
Som ni marker klabar mitt tangentbord lite.
där verkade riktigt nice, får gräva djupt i plånboken dock...mend et borde väl lösa sig, tack för tipset!
:wow1: Hmmmm! Jag kommer nog att köpa mig en ny flytoverall, fast har hört rykten att jag kommer få en i julklapp så jag får nog avvakta lite med den!
Lite isfiske prylar till vinter skulle ju inte skada!
Flugspö och rulle skall väl inhandlas till våren.
Ja man skulle väl vilja köpa mycket men man får ju dra en viss gräns! :D :D
PS. EN dyr j---a fin båt skulle inte vara helt fel heller...
Billiga var intye dom hasplarna. Nog inte så små 800 yds / 80 lb
jag tycker att det är knäppt at tman mäter linan efter styrkan istället för grovleken, i USA och i en massa andra länder, det känns så knäppt att läsa "thin diameter" istället för "stark i förhållande till tjockleken" , men jag antar att det borde vara mer rätt, men det är jobbigt att inte kunna få reda på om den är stark i förhållande till tjockleken, man måste helt enkelt lita på dem, och man vet ju hur ärliga tillvekare är, allt är ju jättebra enligt dem
Man kan ju alltid hoppas att man får ett par neoprenvadare i present :headbang:
Mest av allt vill jag nog en ny shimano haspelrulle. Den jag har börjar bli lite för gammal och sliten. Den är 15 år nu och fungerar nästan klockrent fortfarande :sol:
Originally posted by Tobbe
Jag tänkte köpa 10 sånna här till trollingspöna:
http://www.tackledirect.com/vanstaalvsof.html
Hur i helsike kan en rulle vara så dyr? Hade den varit i solid guld med diamanter på så kanske men jävuln :wow1:
men den hade ju inte vara fel att ha i sitt sortiment :cool1:
tror det är bättre att använda en multirulle till så tungfiske som de är tilltänkta.
Svårt att komma på nåt användningområde för dom. Surcastig kanske äh fan jag vett inte
Hehe tänkte försöka hitta en litebn båt till våren i den prisklassen
Originally posted by Tobbe
http://www.trumman.com/bft/bft.htm
word!
//K
Så här ser min lite ut av prylar jag behöver / ska köpa:
1. Lax flugrulle Typ Loop 3W, LW, HiTec 4
2. Flytoverall typ Sundrige Röd
3. Ny Haspelrulle till spöet, typ Shimano Super x gt 3000-4000
4. Ny flätlina typ Powerpro
5. Gädd/lax/havsörings kust/älv enhandsflugutrustning typ loop blueline 9-10 klass 8-9 med en loop 2W:a.
6. Jerkutrustning
7. 2st Nya Feederspön typ Shimano Cantana
8. Bivvy, bedchair, alarm, karpspön, baitrunnerrullar, mm BESTÄLLNING FRÅN JANSSEN SPORT I HOLLAND.
9. Massa flugfiske prylar en 12,4:a flugbindnigsgrejor mm..
10. en båt..!
jaha, det blir den 25:e eller ??? ;)
Att jag ska köpa en Bivvy och en bedchair är pga ett jag Ska bo i mörrum typ hela maj & juni ska även köpa 2-3st Shimano Hyperloop 12fot karpspön med Shimano Baitrunner 8000 rullar till lite gädd, sutare och karpfiske.. SAMT TILL LTIE ÅL!!!
hmmm....det är väl inte så roligt att köra sutare med samma utrustning som man kör karp och gädda med ?
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.