handdator

Visa fullständig version : Fiske för Abborre söder Stockholm

chris_berlin
2009-07-17, 18:31
Hej Fiskesnack Community,

Jag kommer från Berlin, Tyskland. Just nu jag är på semester in Sverige.
Jag försöker min bästa med spinnfiske för abborre in Nacka, Gustavsberg, Södertälje, Saltsjöbaden, Tyresö.

Problemet är, jag kann inte hitta :(

Vär är de? (djup, tid,.. eller vatten)
Jag är glad för varje tip.

Tack på förhand!

elanen
2009-07-17, 21:21
Det är tunt med abborre i skärgården. Kom tillbaks i augusti då är dom mer på bettet.
Du fiskar abborre under den sämsta månaden.

chris_berlin
2009-07-17, 22:33
tack för svaret... hur är det för abborre in sjön?

elanen
2009-07-18, 08:16
I sjöar men du väl. Är rätt likartat där med. Levande bete är alltid det säkraste kortet just nu.

elanen
2009-07-18, 08:20
I sjöar menar du väl ska det stå.

Jari F1
2009-07-18, 09:53
I sjöar menar du väl ska det stå.
Är det där en fråga så bör den avslutas med frågetecken. I annat fall får du försöka ha överseende med att killen inte kommer ifrån Sverige och har informerat om detta, så du behöver inte märka ord för att du "vet bättre".
Ja, abborren finns både i havet och sjöar och just nu simmar den stora ute vid grynnorna med lite mera djup ruint omkring. I sjöar har de inte alltid den lyxen så sök lite djupare och som någon sa, mask och jigg funkar ganska bra just nu.
Vi fick några hyggliga för ett par dagar sen på runt 2 meters djup.

elanen
2009-07-19, 10:19
Jari F1, var inte tänkt att märka några ord. Det får stå för din egen tanke verksamhet.
Skrev faktiskt fel första gången och ville påvisa det. Och visade ändringen.
Ville helt enkelt vara hjälpsam.
Men du vet ju bäst. Abborre på två meter. Säkert monsterborrar.

chris_berlin
2009-07-19, 11:41
Tack för info. Talar inte svensk. Jag försöker min bästa med vokabulär från Internet och är glad att du förstod min fråga.

Idag jag fortsätter att söka den monstaborrar ;) Om detta misslyckas, jag fiske för Öring i Nyköpingsån eller gös och gädda i sjöar närliggande Tyresö. Jag hoppas det är en bättre idé.

Ledsen för min "svenska" ;)