Visa fullständig version : Fiske-feber
musicpanda88
2009-07-21, 06:05
Nån som vet om denna tidning är något att ha? Man får med en dvd vid varje tidning också så jag tänkte att man kanske lär sig något? Jag är ytterst ointresserad av fiske som är avlägset, bäst hade varit en lokal tidning men så länge det är sverige så duger det gott och väl, men bahamas eller något sådant nej tack, så någon som vet vad sjutton denna tidning brukar ta upp?:fisk:
GäddJävel
2009-07-21, 08:17
Senaste numret innehöll:
Flugor för fjällfiske
Tips för göstrolling
Sommarid
När skummet lyser vitt (om laxfiske oh ljusförhållanden)
Rulltrimmning
Kraftverksfiske
Mätt på fisketuren (om mat...)
dessutom en massa tips och tricks. Köp och testa. Den enda åsikt som räknas är din egen.
Sveriges i särklass bästa fisketidning!
ackeliba
2009-07-21, 09:55
Japp, helt klart den bästa av alla Sveriges fisketidningar!
GäddJävel
2009-07-21, 09:57
Sveriges i särklass bästa fisketidning!
Mjae, inte i mina ögon. Möjligen den... tjaaa, glättigaste... Men som sagt, smaken är ju som baken. :)
Japp, helt klart den bästa av alla Sveriges fisketidningar!
Stämmer in med föregående talare!
myckert bra tidning man får alltid med en dvd på köpet
Jag tycker den är bra för att hålla sugen uppe. Den har en snygg design och man blir sugen att sätta på DVDn så fort tidningen kommer, om det så ens är nåt kufiskt reportage om mörtfiske i bortre Hebriderna.
Negativt är att det är mycket annonsmaterial och att det luktar som om vissa av artiklarna är lite väl sponsrade av företagen som står bakom dom som figurerar i dom. Samtidigt stör det inte nämnvärt. Dessutom är kvalitetsskillnaden mellan nummrena rätt stor, ibland är det nästan som en bibel som trillar ner, ibland är det både färre sidor och mindre intressant innehåll, men det problemet delar de även med konkurrensen, ibland är FFA och den andra sanslöst ointressanta.
Rulltrimmningsextrat de hållit på med under några nummer är föredömligt, UT har gjort detta mycket bra.
Sen att dom har prenumerantdealar med vilka man får rabatt på prylar om man tecknar en prenumeration riktigt bra, även om dom är färgade av mycket av de företag som förekommer i tidningen.
crotalus81
2009-08-05, 15:08
tyckte om fiske feber när den kom men den har sjunkit i mina ögon.För mycket reklam i och det vet jag att folk gnällde på tidigt och sen tycker jag deras chefredaktör tar upp halva tidningen jämt.
Caledonia
2009-08-05, 21:17
Inte bäst men minst dålig.
Tycker den är bra. Tydliga reportage etc. roligt att man får med en DVD
Jag räknade upp till ca 60 sidor reklam i mitt första exemplar av tidingen fiske-feber..... Sen tyckte jag inte heller att det som stod i den var bättre än i någon annan tidning. Dock kul att man får med dvd.
Själv köper jag nog helst Fiskejournalen. Men som sagt, testa och kolla vilken du gillar bäst.
fiskaren-linus
2009-08-11, 21:06
den tidningen ä alltid något att ha
Jag räknade upp till ca 60 sidor reklam i mitt första exemplar av tidingen fiske-feber..... Sen tyckte jag inte heller att det som stod i den var bättre än i någon annan tidning. Dock kul att man får med dvd.
Själv köper jag nog helst Fiskejournalen. Men som sagt, testa och kolla vilken du gillar bäst.
Ok bra att veta för jag läste ett gammalt nummer igår som va skitbra och ej alls mkt reklam, men den kanske har blivit sämre då med allt sånt skräp man ej vill betala för!!
/ skitfiske!
NU kan Ni - Bläddra i senaste utgåvan - på Hemsidan innan Ni köper FF !!!! NY LAYOUT !!!
http://www.fiskefeber.se/
OBS alla tidningar lever på reklam + oss som köper och prenumererar!
Hur många nummer släpps av tidningen fiske-feber per år respektive dom andra fiske tidningarna, fiske journalen, fiske för alla???
Utahraptor
2010-04-05, 13:02
Jämförde de senaste numren av fisketidningarna och det var inte Fiske Feber som var värst med reklamen.
Fiskejournalen 43 annonser, Fiske Feber 46 annonser, Fiske För Alla 48 annonser.
Antal olika annonsstorlekar, FF 7st, FJ 9st, FFA 15 st.
Annonsyta Värst FJ, Näst värst FF, Minst FFA.
Antal dubbeluppslag, FFA 1st, FJ 2st, FF 3st.
Antal helsidor, FFA 13st, FF 15st, FJ 17st
O.S.V.
Är nog ganska jämnt mellan de olika tidningarna. Sedan beror det ju på layouten hur man placerar reklamen, möjligt att Fiske Feber är sämst på den biten men det beror ju på hur man upplever det.
:fiska2: