Visa fullständig version : Fiskedricka!
Vad dricker ni hellst under era fisketurer?
har alltid med mig vatten. väldigt ofta kaffe och några öl oxå. obs. folköl. men det händer att några starka följer med ibland:cheers:
Kaffe kan slinka ner en folköl om det är varmt. Vatten för vätskan
Sturgeon
2002-11-07, 21:19
Kall 3 procentig mjölk är det absolut bästa som går att uppbringa, på fisketurer blir det mestadels vanligt kranvatten eller mineralvatten.
Mjölk lagrad på ekfat vore nåt, eller hur?
Originally posted by Sturgeon
Kall 3 procentig mjölk är det absolut bästa som går att uppbringa, på fisketurer blir det mestadels vanligt kranvatten eller mineralvatten.
Mjölk lagrad på ekfat vore nåt, eller hur?
Mjölk är livet! :D :D :D
Sturgeon
2002-11-07, 21:27
Egentligen är det ju ganska sjukt att vi dricker mjölk från en annan art, så som Kossor...
Jag har alltid med mig en vattenflaska, dvs utan bubblor, på senhöst/vinter/tidig vår följer oftast en termos med varm choklad med. Om man har tänkt att vata ute länge, långt in på natten följer ofta någon red bull med också, nu säger säkert nån att det är snabba kolhydrater som man bara blir trött av efter en timme, men det funkar för mig, dessutom vet jag ett ställe där man kan få tag på någon slags utlänsk red bull (samma logga, oförståeliga bokstäver) i små glasflaskor(!), som smakar förbenat gott, men gud vet vad de innehåller, det står ju på nåt för mig okännt språk, men som sagt, goda är de, och dubbelt så efektiva som de svenska
Det beror mycket på väder och om man kör bil eller inte.
Jag har nästan alltid med mig en flaska vatten. Alltid bra om man är borta länge och blir törstig. Nu under hösten blir det nästan alltid lite kaffe för att varma händer o kroppen när man fryser ;)
Men på sommar o vår är det alltid trevligt med en fin öl.
Alltid kaffe, utan kaffe = ingen lyckad fisketur, iaf för mig. En öl eller två eller tre, kanske mer beroende på hur länge man är borta är aldrig fel :beer: :cheers: :beer:
en liten vargtass e' aldrig fel!:sprit: :beer:
Sturgeon
2002-11-08, 00:01
Originally posted by rapala
en liten vargtass e' aldrig fel!:sprit: :beer:
Du ska inte dricka alkohol vid din ringa ålder, aja baja...
Jag skoja bara, farbror Sturgeon! vatten eller mjolk(mellan dricker jag!:nej:
Sturgeon
2002-11-08, 00:12
Originally posted by rapala
Jag skoja bara, farbror Sturgeon! vatten eller mjolk(mellan dricker jag!:nej:
:) :) Så skall det låta, dricker själv ingen sprit överhuvudtaget, billigt och bra val...
Har oxo druckit den red-bull du snackar om, tycker den smakar hostmedecin vilket kanske iochfoersig kan vara ganska bra uppvakningsmedel!!!!:fuckoff2:
På sommaren funkar öl å mineralvatten och på vintern te lr kaffe.
//K
Dr Müller
2002-11-08, 10:32
Öl och kaffe är en självklarhet under turen. Whisky alt. konjak får bara inmundigas om nåt stort kommit upp. Typ gädda över 5 kilo, abborre över 1 kilo eller gös över 3 kilo. Undantaget är vid helgturer på hösten. Då tar man en whisky före frukost och sedan drar man ut på sjön och fiskar några timmar för att sedan återvända till stugan och inta en rejäl grötfrukost.
Håller med Jerko
Alltid kaffe och öl. Är vi några som fiskar tar vi oss alltid en fiskesup då gädda eller öring landas. Så har det varit sedan lång tid tillbaka och traditioner håller man på.
Foppa e det inte alkohål i Red bull?
"Varma koppen" brukar ja ha med, men även vatten.
Det beror lite på vädret, är det varmt så tar jag gärna med en läsk eller festis, skulle det vara kallt så får det bli varm choklad.
~FB~Pike
2004-09-14, 14:53
Kaffe finns alltid med i ryggsäcken. Sen en flaska kranvatten är också en sak som alltid är med.
Några öl kan följa med ibland på sommaren, men aldrig något starkare. Inte ut i båten iaf...
öl och kaffe, i nämnd ordning!
hasse-frasse
2004-09-14, 15:09
Foppa: Det är thailändska red bull du brukar dricka =)...Skillnaden är att dem är starkare och mer effektfulla än dem vi har i sverige annars =)...Mer taurin och sådär. Mindre nyttigt också således
Strandkrabban
2004-09-14, 15:12
När vi åker ut har vi alltod med oss en hel dunk med saft eller vatten eftersom vi brukar vara ute så länge i taget och naturligtvis är kaffetermosen fylld;)!! Mjölk.....til annat än i kaffet=BLÄ*garv*!! :beer:
etuna_alex
2004-09-14, 15:45
vatten ska det vara och under kallare turer även en termos med kaffe! :beer:
Tja, brukar vara fler sorter. Kaffe öl och whiskey, beroende på tur.
/cobol
Mikespike82
2004-09-14, 16:31
Varierar från läsk/vatten till ingenting, oftast ingenting faktiskt då minnet inte är det bästa =)
Hundersmarck
2004-09-14, 16:36
den här tråden är över 2 år gammal...
Hundersmarck
2004-09-14, 16:38
tänk på att man inte får vara onykter på ett fordon!! allt ifrån ett flygplan bil båt eller barnvagn eller skateboard så får man inte ha sprit i kroppen!!! allt som går på rälls hjul och vingar eller va tusan de va är ett fordon!!!!
(O)hederlig kall Cola följer alltid med ! :beer:
Shanghai Lilly
2004-09-16, 10:34
A nice cuo of tea!!!! maybe the odd brandy!!!
snabb kaffe i båten under fiske turen ..
å ja Mayday folköl till korven på kvällen...
bara för å få mer årdning på magen efter en dag med snabb kaffe .=)
Askungen
2004-09-17, 23:14
Ren bensin!
Arabisk olje-redbull brukar funka. den är så jävla god!!!!
Strandkrabban
2004-09-18, 06:54
Ren bensin!
BAH...inte undra på att du får "fula" fiskar på kroken, hehehe;)
Strandkrabban
2004-09-18, 06:54
Arabisk olje-redbull brukar funka. den är så jävla god!!!!
What?? Vad är det??*ser dum ut*
Strandkrabban
2004-09-18, 06:56
En stadig gin/tonic ;)
Gin o tonic rann ner alldeles för mycket i halsen i tonåren...klarar knappt doften av det bara...synd för det var verkligen gott på den tiden;)
Strandkrabban
2004-09-18, 06:58
snabb kaffe i båten under fiske turen ..
å ja Mayday folköl till korven på kvällen...
bara för å få mer årdning på magen efter en dag med snabb kaffe .=)
Aj aj aj...snabbkaffe är skitfarligt med betoning på "skit"*hmm*......hehe;) Naturligtvis måste man stabilisera kroppen med en god kall folkis sen, är ju bara taget liksom;)
Strandkrabban
2004-09-18, 07:00
tänk på att man inte får vara onykter på ett fordon!! allt ifrån ett flygplan bil båt eller barnvagn eller skateboard så får man inte ha sprit i kroppen!!! allt som går på rälls hjul och vingar eller va tusan de va är ett fordon!!!!
rälls..hehe...;)
:beer: En "sättöl" när man kommit ut och lagt i grejorna är ett måste, Obs första dropparna måste gå till laxarna. Är det varmt och gott så blir det vatten mellan ölen, Är det kallt ute så blir det te eller varm buljong det värmer bäst, kaffe försöker jag hålla mej ifrån, man blir bara törstig av det. :drunk:
Hundersmarck
2004-09-18, 09:15
Ja de e ju så. Så ifall du ska ut o köra ett tåg får du inte va onykter :D. eller ifall du ska ut o köra barnvagn får du inte va onykter eller skottkärra
Byxljummen gammeldansk, folköl och en flarra vatten! :sprit:
Ska jag vara ute en hel dag är det bara choklad som kan komma i fråga.
Gäller det en eftermiddag så kan jag tänka mig kaffe, brygg eller pulver.
Men fiskekaffe ger obönhörligt halsbränna vare sig jag befinner mig i båten eller på fjället!
:)
Måste alltid ha med kaffe på fisketuren :beer:
Men Syrran
Varma koppen ju .... Allt ja o anders lever på när vi är ute o trollar
Kaffe slår inte fel heller .. Även lite Te ..
Strandkrabban
2004-09-18, 14:30
Ja de e ju så. Så ifall du ska ut o köra ett tåg får du inte va onykter :D. eller ifall du ska ut o köra barnvagn får du inte va onykter eller skottkärra
näe det skulle väl inte se speciellt trevligt ut att vara onykter när man kör barnvagn....fast om den är tom så*s*...
Ska jag vara ute en hel dag är det bara choklad som kan komma i fråga.
Gäller det en eftermiddag så kan jag tänka mig kaffe, brygg eller pulver.
Men fiskekaffe ger obönhörligt halsbränna vare sig jag befinner mig i båten eller på fjället!
:)
Dito! Sen beror det lite på årstid också!
:) Kaffe och vatten är alltid med året runt. Sen höst och vinter åker
mat termosen med, innehållandes ravioli eller något annat mumsigt. :banana:
Hundersmarck
2004-09-18, 16:43
om man skiter i onykterheten så e lite jägermeister värmande fast inte alltid de godaste men de värmer skönt :)
Strandkrabban
2004-09-18, 16:47
om man skiter i onykterheten så e lite jägermeister värmande fast inte alltid de godaste men de värmer skönt :)
Jorå, Jägermeister e gottigott:)!! :beer:
What?? Vad är det??*ser dum ut*
Red Bull på glasflaska, med oljekonsistens. gottigott
Strandkrabban
2004-09-18, 19:05
Red Bull på glasflaska, med oljekonsistens. gottigott
nä blä...gillar inte Red bull*urka*
Tänk på att en folköl räcker för att de ska ge utslag på ett test
Fortfarande olagligt at köra båt med alkohol i blodet
Hundersmarck
2004-09-19, 10:33
i min lilla insjö så tror jag inte att dom ränner runt me polisbåtar hehe. inte heller alcoblås test. men ja man ska ju inte ta risker i onödan. sen redbull är bara äckligt sött blask som alla fejkar att va gott bara att dom vill vara pigga.