handdator

Visa fullständig version : Leta efter bra sutare och brax sjö S.W Stockholm

CaptainBlue
2009-07-27, 13:23
Jag letar och letar ..... efter en bra metsjö med BRA landfiskemöjligheter s.w om stockholm.

Jag vill inte fiske från båt, jag vill inte hugga ner träd för att skapa en fiskeplats. Jag är skit trött på att se breda vassbälte, vill helst inte fiskar från en brygga.

Har åkt ut flera helger i rad och undersökt sjöar, botkyrka, södertälje, grödinge m.m. Jag har bara 2 lösningar, 1) fiske i Södertälje kanal, 2) i någon damm i en park. Den första finns det knappt någon sutare i den andra får man inte fiska.

Är det flera som tycker att det är dags för sportfiskarna att göra om sin beskrivning av vatten med 'Landfiskemöjligheter' ? Har åkt ut till flera sådana sjöar och det är rena djungeln. Och 'ingår i Sportfiskekortet' betyder att det finns inga landfiskemöjligheter.

Ja, nu har jag gnällt färdigt.

CaptainBlue
2009-07-31, 23:11
OK, inga svar här heller.

danzig
2009-07-31, 23:58
Långsjön i Älvsjö kanske kan vara något.... !?

CaptainBlue
2009-08-03, 10:55
Jo, Långsjön kan vara något. Bra många hus där med sjötomter dock. Jag hittade ett ställe där förra året men det var fel dag, för soligt och för varmt.

grynning
2009-08-03, 11:03
jag letar också efter sjöar med bra landfiske möjligheter.har hittills inte lyckats få någon bra info! har iof hör att drevviken ska vara ok på sina håll. har dock inte provat själv.... fiskar mest i mälaren runt norsborg funkar ok, blir dock inte så mycket fisk, nån gädda per gång bara....