Visa fullständig version : Sjökort och Gäddfiske i Orlången ?
Någon vänlig själ som har ett sjökort över Orlången (Huddinge) inscannat ?
Någon här som fiskat Gädda där ? Funderar på att ta några ismetespass där men skulle behöva lite tips om var man får lite bättre odds. PM går superbra ... ;)
Testa att ringa till Lantmäteriet och se ifall dom känner till var man kan få tag i sjökort.
Gädd och gösfisket verkar helt okej där.
Gädda på 13 och gös på 6 har fångats.
ruggigt bra sjö för fet borre och gösis! har inget skökort att ge dig men på hmm ngn känd sida typ stockholms vatten lör ngn liknande finns en "mindre" detaljerad karta... finns även för andra sjöar!
Kolla här Bergman kanske du hittar det du söker....
http://www.tyresan.org/kartsida3_text.htm
Jörgen
Bergman, har fiskat där åtskilliga gånger. Haft båt där och även snurrat på vintern. Fast jag rekomenderar dig hellre på Magis. Orlången kan vara jäkligt seg. Vill du få tips kan du fråga mig mer utförligt. MVH Gunnar J.
Hemst gärna mera tips men via MSN eller telefonen, själv har jag fiskat nästan uteslutande i skärgården men, men ......Tips är aldrig tungt å bära.....
Elanen, vore kanonhygglo om du kunde tipsa om några bra platser i Orlången via PM eller nåt. Magis verkar också mycket intressant men det lutar nog åt Orlången ganska snart framöver.
Jerka, ska kika vad man kan hitta för kartor över sjön. En djupkarta vore ganska praktiskt för att hitta bra platser.
Jörgen, sugen på att haka på om det blir nåt i helgen ?
Letat som en blådåre på nätet och ändå inte hittat en djupkarta över Orlången ... ingen som sitter och trycker på en ?
www.myrica.se
De säljer detaljerade, dGPS-lodade djupkartor till hyfsade priser. Jag köpte Orlången, Trehörningen och Magelungen för 225:- inkl. frakt. Annars kan du alltid höra med kommunen om de har några kartor som du kan få kopiera.
MastaPike
2004-01-24, 20:02
En liten fråga om Myrica sidan. Om man ska köpa sig ett sjökort så finns det flera sjökort för flera olika sjöar fast som bär samma namn, dock så skiljer sig sjöarnas positiner ifrån varandra (X, Y).
Dessa positionsangivelser är angivna med 5 tecken, jag har letat lite i kartböcker och på lantmäteriet och liknande men inte funnit ett liknande kordinatsystem.
Någon som vet hur man tolkar det?
>>MastaPike
Står det inga längd/bredd-grader i dina kartor? Det står i kanten på kartan intill "strecken". I Gröna Kartan står i alla fall graderna utmärkta. I Sthlm bör siffrorna du ska söka efter vara ungefär 65*** / 16***. Lyckas du pricka in en koordinat någonstans på sjön så är det rätt sjö.
Lycka till!!
En grej till; du måste titta på en relativt lokal karta. Gröna Kartan är perfekt, en bilkarta duger troligtvis inte.
Ska nog höra mer Myrica ang några intressanta sjöar. Men kommunen kan ju faktiskt ha lite info med lite tur ...
E!, du har händelsevis inte sjökorten i datorn numera ?
MastaPike
2004-01-25, 15:58
Ska se efter på direkten Ë!, tack för tipset!
>>Bergman & MastaPike
Jag kan försöka fixa över korten i datorn om någon är intresserad.
Om det är är någon som har/tänker köpa andra kartor så "byter" jag gärna kopior. Ju fler fler kartor man har tillgång till desto bättre fiskeförutsättningar har man som bekant....
En grej till, det står att man kan beställa kartor på CD hos Myrica, fråga vad det kostar!