Visa fullständig version : vilka eller vilken sjö är bra att fiska från land i botkyrka och huddinge
grynning
2009-08-10, 17:24
Hej undra helt enkelt det som står i rubriken.
Vilka eller vilken sjö är bra att fiska från land i botkyrka eller huddinge? (ska ingå i sportfiskekortet)
CaptainBlue
2009-08-11, 22:22
Frågade samma sak för någon vecka sedan, fick ett svar. Antingen är folk så hemlighetsfulla eller är det så illa att du får inte ihop bra möjligheter till landfiske och bra fiske. Jag har lagt ner mycket tid och tittat runt botkyrka och huddinge.
Det finns inte mycket platser till landfiske. Och sportfiskekortet - tycker det är dags för dem att revidera beskrivning på alla sjöar.
Beror också på vad du vill fiske efter ?
Har du provat i Uttran i Rönninge.... bra gäddvatten. Och jag håller med dig att Sportfiskarna borde se över sina vatten och beskriva dem lite mer.. För man kan inte tro att alla har båt eller isättningsbåt på trailer, de flesta åker också kommunalt till vattnen.
jerklimpan
2009-08-11, 23:59
Hej undra helt enkelt det som står i rubriken.
Vilka eller vilken sjö är bra att fiska från land i botkyrka eller huddinge? (ska ingå i sportfiskekortet)
Ja vill tipsa om en bra bok som ja fick av syrrans nya kille . Stockholms bästa fiskevatten av Nicolas Jändel står massa roligt i den å antaligen det du undrar om också .
/Fredrik
grynning
2009-08-12, 09:30
Ja vill tipsa om en bra bok som ja fick av syrrans nya kille . Stockholms bästa fiskevatten av Nicolas Jändel står massa roligt i den å antaligen det du undrar om också .
/Fredrik
Tack för tipset! jag ska kolla upp den! =)
NI har inte funderat på Mälaren?
Det ligger i båda kommunerna och anses hyggligt av ganska många fiskare.
grynning
2009-08-12, 11:22
Jo jag fiskar en del i mälaren men där jag bor är det begränsat med fiskeplatser från land! hade man haft båt så tror jag säker att fisket varit bra mycket bättre.
Mellan dig och Albysjön har du mer än fem bra gäddställen från land. På andra sidan marinorna har du minst lika många till. Jag tror ni är för bekväma och inte vill gå annat än till bryggor och annat.
Det går precis lika bra att fiska utan brygga, faktum är at jag nästan föredrar det.
grynning
2009-08-12, 13:04
Mellan dig och Albysjön har du mer än fem bra gäddställen från land. På andra sidan marinorna har du minst lika många till. Jag tror ni är för bekväma och inte vill gå annat än till bryggor och annat.
Det går precis lika bra att fiska utan brygga, faktum är at jag nästan föredrar det.
Det där lät faktiskt ganska drygt, du har ingen aning om vart jag fiskar! och den enda bryggan jag har fiskat från är hallunda bryggan och det har hänt typ två ggr. gillar inte bryggor heller av den anledningen att dom är lätt åtkomliga och förmodligen väldigt välfiskade! brukar fiska av dom ställen som går att komma åt från där jag bor till norsborgs parken.
Drygt?
Det står att du är från slagsta och om du går därifrån mot Albysjön så har du ett helt koppel bra fiskeställen, var det enda jag sa. Vill du inte ha svar så fråga inte.
Nej, Bryggorna är inte välfiskade, varken i Norsan eller Slagsta eller för den delen hela vägen in till Tullingesjön heller.
Fiskas det nånstans där du ser är det för att där finns fisk och det räcker till dig också.
grynning
2009-08-13, 12:51
Ber om ursäkt om jag missuppfattade dig men om man skriver till någon att han/hon är bekväm utan att man känner personen så kan det ju lätt misstolkas. jag håller med om att det står och lurar en och annan gädda i mälaren runt slagsta, tog en igår! =)