Visa fullständig version : Albysjön och Brakmaren?
finns d någon som kan berätta lite hotspots i albysjön sugen på att Ismeta/pimpla dära. Hur är brakmaren vid vinterfiske?
Vilken Albysjön menar du ? Finns flera nämligen ...
borde uttryckt mig tydligare, jag menar albysjön vid tyresö
jag har bara pimplat en gång i Albysjön i tyresö och det blev ganska bra resultat.. vi hade Km och vi skulle jaga storabborren.. jag lyckades att få några skapliga matabborrar men inga bjässar.. däremot så kämpade jag med en stor gös som hade tagit min balans i cirka 10 minuter... även om jag skulle ha lyckats att trötta ut den så skulle den inte komma upp i hålet.. det var den största gösen jag har haft på iaf :) jag hoppas att man hamnar i Albysjön i vinter med.. väldigt rolig sjö faktiskt :)
Vet inga speciella platser men på sidan mot alby funkar det guttans på sommaren
det finns några fina grynnor på Albysjön där det brukar stå skapliga abborrar och fina gösar :)
läste era inlägg nu, var visst inte den albysjön jag menade
Dinsdale Piranha
2004-01-05, 17:54
Brakmaren är ett klassiskt storgäddeställe..Men inte på vintern. Har i varje fall inte hört talas om något stort från isen där. varken borre eller gädda. De stora gäddor som tagits där genom åren, har tagits under en eller ett par dagar på våren under lektiden. Verkar som de går in o leker o sedan raskt pyser ut igen.
Numera är det båtförbud där inne, och vill man försöka, så får man se till att vara där på precis rätt dag/dagar och se till att kunna kasta så man hamnar precis mitt ute i maren. Långa kast, alltså..Tunga långkastande skeddrag är det som gäller för detta. Annars är det i stort sätt omöjligt att fånga någon om man inte har enorm flax..
Men finns turen där, så är det alltså frågan om riktigt grov gädda emellanåt.
Tyresö/Albysjön håller ju riktigt grov gös. Har själv sett riktiga monster jaga mitt ute i mitten av sjön.
Har själv dock ej varit över 6 kilo där, men har hört om större. Och de jag såg jaga utom kasthåll visade ryggfenor som var av typen "oh, saaatan"..
Å andra sidan metas det hårt där på somrarna och bonkas friskt, så..Tja..Men testa går ju alltid..Vem vet..Det var ett antal år sedan jag körde där senast..
det är bara motorförbud i Brakmaren...
okej får tacka och ta emot då!