Visa fullständig version : Jerkfiske på Åland i maj!
Hej! Tänkte fara iväg till åland under maj månad med 2 polare! så vi är tre 16-18 åringar som kommer att hårdfiska med jerk under dom 4-5 dagarna vi kommer att vara där. Antagligen blir det ett förlängt veckoslut. Så undrade bara var i Åland man skall befinna sig under denna årstid! Och tar gärna tips om platser som inte är stugbyar också! För jag har hört att Stugbyarnas fiskevatten är ganska utslitna.
Tack så mycket i förväg!
/Victor
Hej! Tänkte fara iväg till åland under maj månad med 2 polare! så vi är tre 16-18 åringar som kommer att hårdfiska med jerk under dom 4-5 dagarna vi kommer att vara där. Antagligen blir det ett förlängt veckoslut. Så undrade bara var i Åland man skall befinna sig under denna årstid! Och tar gärna tips om platser som inte är stugbyar också! För jag har hört att Stugbyarnas fiskevatten är ganska utslitna.
Tack så mycket i förväg!
/Victor
en snabb sökning på "åland" gav massor av resultat, och då ni har ganska god framförhållning har du tid att läsa igenom allt. men för att spara tid tog jag fram en tråd som kanske kan vara lite vägledande...
http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=17373&highlight=%E5land
annars kan ni gå in på www.sportfiskealand.com och fråga där också...
//achilles