Visa fullständig version : Häfftigt Ismetespö
Quivertip
2004-01-12, 15:25
Kan detta spöt vara något tro !!!!! :wow1:
http://www.cabelas.com/cabelas/en/templates/category/category.jhtml?id=cat20166&navAction=jump&navCount=26&parentId=&parentType=&rid=5000105032502&_DARGS=%2Fcabelas%2Fen%2Fcommon%2Fcatalog%2Fcatego ry-link.jhtml_A&_DAV=MainCatcat20166
Askungen
2004-01-12, 15:27
Herre min skapare, det måste vara från USA
Quivertip
2004-01-12, 15:52
Så är det... USA givetvis...
Rent tekniskt, är en mkt bra idè. Praktiskt vet jag inte hur bra skulle detta funka. Haspelrullarna har en viss vinkel som pekar mot första spöringen, bara för att inte rullens arm skulle inte belastas ojämn. Här rullen är belastat åt motsatt håll, alltså påfrestningarna på rullens arm är mkt större än tänkt. Detta kan leda att rullen slits fort om man får något större fiskar.
Som idè, är den ganska bra: att ha en bekväm utrustning för isfiske.
Ide´n är ju inte dum alls,konstruktionen gör det svårt för fisken att dra med sig hela spöt om det skulle haka sig nånstans...
Multirullar funkar väl inte så bra med den konstruktionen. Majoriteten som håller på med ismete kör väl multi?
tror inte att spöt är ämnat för ismete då det tillkommer en "mormyskatopp". användningsområdet kan tänkas vara regnbågs, lak, öringspimpel.
Snarare ismete efter arter som regnbåge och öring, toppen var ju bara som nappindikator.
ice-hacker
2004-01-12, 20:29
Ja det ska vara jänkare som hittar på sådant!
Jag har förresten Cabelas katalog från förra året och jag tror inte jag har sett maken till företag att ha prylar inom jakt o fiske.
Det går för övrigt bra att kostnadsfritt beställa deras katalog om inte annat för att få sig ett gott skratt. Prylgalna??
www.cabelas.com
Idén är nog bra. Men flexar handtaget när man får på nåt grovt så pekar haspelrullen mot skyn och första spöringen mot isen.
Originally posted by Arnenym
Idén är nog bra. Men flexar handtaget när man får på nåt grovt så pekar haspelrullen mot skyn och första spöringen mot isen.
Tack, just det som jag sa. Idèn var bra men slutgiltiga produkten dåligt.