Visa fullständig version : Roliga fiskrekort
t.ex. "Världens varmaste fisk"
http://hem.passagen.se/kent.andersson/v-record.htm
Rolig läsning men det där med världens farligaste fisk (guppy) e jag ju tveksam till :)
Jag förstår inte heller det där med Guppyn ;)
Visste ni inte att guppyn är världens farligaste? Den kan faktiskt bita på andra fiskars fenor så de nästan går sönder.
Men jag visste inte att storspigg kom på 7:de plats när det gäller världens snabbaste fiskar. Tror man får ta det hela med en nypa salt.
Originally posted by Rasmus
Visste ni inte att guppyn är världens farligaste? Den kan faktiskt bita på andra fiskars fenor så de nästan går sönder.
Men jag visste inte att storspigg kom på 7:de plats när det gäller världens snabbaste fiskar. Tror man får ta det hela med en nypa salt.
Möjligt att det räknas i beroende till sin storlek.
Men skulle inte förvåna mig. Har du inte sett hur spigg rör sig överhuvudtaget. Den lixom blinkar fram sig, hm. Svårt att förklara :)
Originally posted by oringen
Rolig läsning men det där med världens farligaste fisk (guppy) e jag ju tveksam till :)
Jo, det stämmer nog. Lätt som f-n att sätta de sprattliga små rackarna i halsen:-)
Jäklar va häftigt det hade varit att veva upp en fisk från 8 kms djup. Skulle nog se ganska rolig ut när den väl var uppe ;)
carpfenmazter
2004-01-14, 17:35
Du skulle nog känna dig rätt "rolig" i armarna också
Jag mailade Kent Andersson som har sidan och fick svaret att guppyn, som även kallas miljonfisken, äter massiva mängder insekter och larver. Således är den farlig mot insekter, dock relativt harmlös mot annat, såsom människor ;)
Under en tid av mitt akvaristiska förflutna har jag ägnat något år till att odla fram en viss typ av guppy. Hittade vid ett tillfälle en amerikansk guppysajt vars innehåll primärt inte handlade om fiskar. En guppy var något annat. Men för dem som inte hade den läggningen fanns några länkar till några välkända klubbar för skickliga amerikanska guppyodlare.