handdator

Visa fullständig version : Djupkarta - Södra Bergundasjön?

FilleV
2009-10-07, 00:42
Tjena, jag har letat lite efter en djupkarta över Södra Bergundasjön i Växjö, dock utan resultat.

Är det någon som har en sådan eller vet var man kan komma åt en sådan?

Mvh Filip V

Jojje73
2009-10-07, 15:50
Vet ej om det finns, men kolla med killarna på Cityfiske, de har bra koll på sjöarna runt Växjö.

cazzz
2009-10-07, 18:43
Ungefär "mitt i sjön" har du 6-8 meter, och sedan stiger botten in mot land, enkelt beskrivet. Hoppas de hjälpte något.

FilleV
2009-10-07, 20:48
jojje73: Ok, jag ska snacka med dom nästa gång jag är där nere. tack

cazzz: Japp, tack

FIS
2009-10-07, 21:02
Tjena, jag har letat lite efter en djupkarta över Södra Bergundasjön i Växjö, dock utan resultat.

Är det någon som har en sådan eller vet var man kan komma åt en sådan?

Mvh Filip V

Länstyrelsen har djupkartan!

FilleV
2009-10-07, 22:19
FIS: What, är det dom som har lagt beslag på den.. Deras server verkar ha lagt ner, kommer ivf inte in på deras sida. Men jag ska kolla så fort jag kommer in där. Man kan nog ringa och be dom skicka en kopia, det borde räknas som en allmän handlig :)

braxmax
2009-10-22, 20:11
se till att köra c+r om du får gös i denna sjö!!!!!!!!!!!!!! e många som bonka gös där som fan, det går på beståndet, jag blir jätte arg på sånt folk.

skitfiske
braxmax

benste
2009-10-23, 11:05
FIS: What, är det dom som har lagt beslag på den.. Deras server verkar ha lagt ner, kommer ivf inte in på deras sida. Men jag ska kolla så fort jag kommer in där. Man kan nog ringa och be dom skicka en kopia, det borde räknas som en allmän handlig :)

... man får betala en slant har jag för mig men det skall inte vara några problem att få ut dem.

tidelipop
2010-05-24, 12:43
Jag har en enkel djupkarta över södra bergundasjön i PDF-format om nån är intresserad så bara ge mig er e-postadress.

Linander
2010-07-02, 20:56
se till att köra c+r om du får gös i denna sjö!!!!!!!!!!!!!! e många som bonka gös där som fan, det går på beståndet, jag blir jätte arg på sånt folk.

skitfiske
braxmax

Är det dåligt med Gös i Södra? Tycker det är ruggigt bra fiske där. Sällan man åker hem utan att det smällt i spöt

braxmax
2010-10-23, 11:50
ja visst är den bra, därför ett ett catch and release fiske viktigt för sjön, så att fisket förbli så! det har dock gått ner en del de senaste 5 åren tycker jag! och detta beror helt klar tpå folk som bonka 5+ fiskar!!! riktigt dumt gjort!

max