Visa fullständig version : Splitsning
Sturgeon
2002-11-14, 00:37
Lärde mig idag att splitsa öglor, kausar och skarvar på klubbträffen. Var trots allt ganska enkelt, bara första varvet var klart och korrekt.
Förhoppningsvis får jag användning för det i framtiden, bra att kunna är det säkert.:headbang:
Originally posted by Sturgeon
Lärde mig idag att splitsa öglor, kausar och skarvar på klubbträffen. Var trots allt ganska enkelt, bara första varvet var klart och korrekt.
Förhoppningsvis får jag användning för det i framtiden, bra att kunna är det säkert.:headbang:
hööh? :skaka:
Vad innnebära detta?
//K
Sturgeon
2002-11-14, 01:17
Originally posted by cico
hööh? :skaka:
Vad innnebära detta?
//K
Du menar vad splitsning är...
Antar att du sett en tamp någon gång, den ögla som finns i ena eller båda ändarna är skapade genom splitsning.
Tampen blir ju något tjockare just där splitsningen utförts, genom att tampens kardeler (tvinnade delar, vanligen 3 st) träs in i tampen på lämpligt ställe, beroende på hur stor ögla som önskas erhållas. Lämpligen splitsas 1 - 2 dm på normal 8 mm "blårep".
Antar att du sett en tamp någon gång, den ögla som finns i ena eller båda ändarna är skapade genom splitsning.
Tampen blir ju något tjockare just där splitsningen utförts, genom att tampens kardeler (tvinnade delar, vanligen 3 st) träs in i tampen på lämpligt ställe, beroende på hur stor ögla som önskas erhållas. Lämpligen splitsas 1 - 2 dm på normal 8 mm "blårep".
Jag fattar då ingenting! Hehe! Du får nog hålla det lite enklare så att vi vanliga döda förstår också :oj: :oj:
Jasså det är scoutingkunskaper. Trodde det handlade om spöbyggnad.
//K
Sturgeon
2002-11-14, 18:42
Originally posted by cico
Jasså det är scoutingkunskaper. Trodde det handlade om spöbyggnad.
//K
Korrekt:D :D :D
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.