handdator

Visa fullständig version : Fiske kring Övik på hösten?

UL_Jonas
2009-10-07, 15:21
Hallå..
Får väl sparka igång öviks(västernorrlands)delen..

Är det någon som har några tips om fiske nu innan isen kommer?
Vart ska man satsa.
har ingen båt själv, så om någon skulle vilja vara barmhärtig och kanske ta med mig på någon jerksväng så skulle jag mer än gärna haka på..
Är ganska nyinflyttad i Övik så jag har ganska mycket kvar att utforska..

Fiskar det mesta som går, alltifrån Harr till Gädda till Lax det är inte spå noga vad det blir tips om bara vi kan få igång en liten diskussion med sjyssta tips i denna del av forumet.. :appl:
\\Jonas

pasi75
2009-10-07, 16:54
Satan vad du flyttar. Prata med JohanP , har rör sig mycket däromkring

UL_Jonas
2009-10-08, 10:18
Satan vad du flyttar. Prata med JohanP , har rör sig mycket däromkring

Haha.. Jo jag gör väl det..
Har adressändrat som mest 7ggr på två år tror jag att det var.. Lite väl mycket kanske.. Men nu får det bli lugnt ett tag..
Men jag handlar bara på ett ställe :winner: :appl:
Fanns ju lite dåligt med jobb i skeå efter att man blev varslad på Alimak så en flytt till övik gav jobb så på den vägen är det.
Okej ska nog ta kontakt med han.
Är han från övik eller vart är han från?

\\Jonas

Elektro
2009-10-08, 12:39
Fiskevatten runt övik kan man ju hitta på Örnsköldsviks hemsida. (http://www.ornskoldsvik.se/Kultur-fritid-och-turism/Friluftsliv/Fiskeguiden/Fiskevatten---info.html)

Men såhär just på hösten har jag själv inte fiskat så mycket. Men på sommaren så brukar ju strömsån funka bra, så jag ser inte varför den skulle funka dåligt nu på hösten :)

Tyvärr så är det ofta rätt svårt att hitta någonstans att fiska utan båt i övik tycker jag. De flesta sjöar har typ 10m vass eller hus efter hela kanten.

JohanP
2009-10-17, 20:57
Hallå där!

Såg det här lite sent kanske. Men hör av på PM så kan jag ge dig lite tips. Det bästa tipset blir nog att du ska åka ut till Naturkompaniet och kolla in deras fiskesortiment. Riktigt storfiskeavdelning!

Men hör av dig på PM!

Mvh
Johan P