Visa fullständig version : Någon som brukar flugfiska i Kejsardammen (Snogeholm) här?
Jock Scott
2009-11-22, 20:17
Hej! Har aldrig varit där självt men kollat in den på nätet. Och nu har jag blivit sugen på att testa den till nästa säsong iaf.
http://www.fiskeosportboden.se/fiskevatten.php?article_id=5
Har vi någon eller några flugfiskare som fiskar ofta där som kan berätta litet om den?
Positivt?
Negativt?
Jag har fiskat där ganska mycket senaste tiden, igår senast.
Fick inget, vi var ca 10-15 st som var där totalt och bara 1 liten stackars båge som kom upp på spinn tidigt på morgonen.
Dammen var stängd i slutet på sommaren tror jag, det var pga syrebrist i vattnet. Sen efter det var det kanon fiske där ett bra tag. Fick som bäst en på 2,5 kg.
Jag och svärfar som fiskade där och vi fick ca 40-50 st på 5-6 turer där. C&R utfördes på alla nästan. Men nu senaste besöken blev man glad om man ens fick känn på nått nafs.
Man har märkt att det avtar igen och drar sig tillbaka som det var innan men bara små bågar på dryga kilot som bäst, och litet antal fisk där. (Förhoppningsvis kanske de sköter inplanteringen bättre till nästa år och försöker förhindra tjuvfiske)
Tror där är mycket folk som tjuvfiskar där och många som tar upp mer än sin kvot tyvärr :(
Men utöver det så tycker jag det är en trevlig liten damm med fin natur där, man klarar sig ifrån rätt mkt vind pga skogen runt om.
Ända nackdelen med dammen är att den är rätt liten om där är fler folk, fisken får en tendens att bli grinig och står o tjurar på bottnen i mitten av dammen dit man inte når med flugan ;)
Jag tycker det är en trevlig damm att fiska i, men finns endel att förbättra.
Om jag inte har helt fel för mig så stänger dammen 30/11 så skynda, skynda..
Jock Scott
2009-11-23, 12:52
Tack för infot killar!
Trist om det är tjuvfiskare som härjat! Men å andra sidan har det varit jätte trögt i Björka dammen sedan ett par veckor också. Kanske vädret och lufttrycket lägger locket på, för bågens huggvillighet?
Jag spolar nog fler flugfiske tripper i år. Om det nu inte råkar bli bra väder någon dag innan dammarna stänger vill säga?
Men Kejsar dammen ska besökas nästa säsong iaf.