Visa fullständig version : Loop
Någon som fiskat med Loop BL 9,3 #7.
Omdömme om spöt önskas..:) :)
Menar du Black- eller Blue-line med "BL"?
SORRY. Så klantigt, Black line ska de ju va...:(
maryland
2004-02-07, 00:28
Har inte fiskat själv med det, men alla som har det är supernöjda, så det är med all säkerhet en mycket prisvärd spömodell.
Majakovskij
2004-02-07, 00:38
Långkastande och förlåtande aktion.
Personligen så tycker jag blackline är lite sladdrigt, alltså för mjukt. Det passar inte riktigt mig och min kaststil.
Lille Siken
2004-02-09, 19:15
Roffe, lyssna inte på andra för det är alltid skilda åsikter utan åk till någon sportfiskebutik som har spöet och testa det själv..Så får du ju bästa svar på din fråga...=)
Så sant så, i första hand e jag inte ute efter de andras feeling för vissa spön. De jag vill veta är generellt omdömme för spöt i fråga,
Ex. Är det något att växa i. Är det skit rakt igenom.mm.mm...;)
Kan lägga till ett spö till. Vision 3zon salt...:)
Kanske funkar bättre till kustfiske, 1500:- på willys.:rolleyes:
maryland
2004-02-09, 19:52
Black Line är enligt alla uppgifter ett mediumaktion-spö.
Vilket tillhör den kategorin spön jag helst föredrar för allt fiske, utom just för kustfisket, där Blue Line är ett klart bättre val, ett mediumsnabbt-spö.
Blue Line har jag själv fiskat med vid kusten, ett mycket effektivt kustspö, men naturligtvis superbra även för allt det övriga.
Har själv ett BlackLine. Köpte d som mitt 1:a spö för några år sedan, men har inte hjärta att göra mig av med d...
Har d fortfarande mä på fisketurer som backupspö till mitt favvo GreyLine.
Tycker BlackLine e ett utmärkt spö för d priset... som sagt välkastande å förlåtande!
Ska du ha det till kusten eller stora flugor så hade jag nog tittat mer åt ett lite styvare spö, så som blue line. Ska du ha det till kustfiske?
Jonas .L
2004-02-10, 17:22
jag har en blue line 9´3 #7-8..Funkar bra till kust fiske efter öring men det är inget snabbt spö om det är det du vill ha..har även ett vision 3zone som jag tycker oxå e bra..om jag fick välja mellan dessa två så blev det nog ett xtra plus för vision spöt..men smaken e som baken..
maryland
2004-02-10, 17:51
Ingen har väl påstått att Blue Line är ett snabbt spö.
Medium-snabbt påstod jag och det står jag för.
Vem f*n vill ha ett snabbt spö, inte jag i alla fall, men smaken är ju som baken heter det ju.;)
Lille Siken
2004-02-10, 18:06
har själv haft ett vision salt spö..en fydelad klass 8 funkade skitbra..stora ringar,kastkanon men ändå sjysst feeling i det när man drillade fisk..
Nä man vill ju inte ha ett för styvt spö. Det som mycket styr valet av styvhet är kaststilen, men det går att lära sig. Jag kastar hyfsat med mitt blackline, men får jag låna ett styvare spö som jag inte alls testat innan så kastar jag ändå bättre med det.
Det är goare o drilla fisk med ett mjukt spö så optimalt är ju att hitta något mellanting. i alla fall för mig. Men vid kusten vill jag ha ett snabbt spö, lättare o få ut stora gäddflugor då :)
Bengtsson79
2004-02-11, 10:28
Loop knaak o braak
Själv tycker jag loop gör bra grejer. Har också hört talas om något spöbrott men då har det inte varit några problem med att få nytt.
maryland
2004-02-11, 12:29
Finns vällan ingen spöfabrikat som kan garantera 100% att spöbrott inte skulle kunna hända pga tillverkningsfel.
Det är ju därför de ger garantier, en sorts försäkring som är inbakat i priset.
Precis maryland!
Loop Grey- å GreenLine levereras dessutom med 2 toppar för att minimera strul å undvika misslyckade fisketurer!
Bengtsson79
2004-02-19, 19:41
Det e väl ok me ett knaak men när reserven av samma märke oxå knaakar samma dag blir man trött :)
maryland
2004-02-19, 19:58
Vad har du för erfarenhet av Redingtonspön då Bengtsson79?
Sage Guideline Loop Redington? Fenwick
Vad jag hört/läst så finns det inte ett enda spö som klarat sig utan knaak någon gång. Loop har jag nog läst att de lite oftare råkat ut för spöbrott, men samtidgt har reklamationerna gått helt smärtfritt.
Jag tror inte jag hört så mycket spöbrott på loomis och sage, de kanske håller högre kvalite?
inte för o bizza fiskesnack men det bästa stället o diskutera flugsaker är http://www.edgeflyfishing.com/forum
Det är ett stort forum och endast för flugfiskare, och på svenska dessutom. Många som ahr erfarenheter av de flesta tillverkare och modeller. ta en titt o sök lite bland gamla inlägg så går det nog o hitta intressant information.
maryland
2004-02-19, 20:33
Tror några av oss redan hittat dit, fast under andra namn.;)
:D Man kan ju undra vad Loopis skulle svarat i denna tråd?
Halloj!
Nu har jag köpt mig ett spö till ett j--vligt bra pris.
Det vart ett Fenwick Techna Av 9 fot #8:rolleyes:
hehe jasså ni har andra namn på edge! lite fusk ;)
maryland
2004-02-19, 21:33
Originally posted by roffe
Halloj!
Nu har jag köpt mig ett spö till ett j--vligt bra pris.
Det vart ett Fenwick Techna Av 9 fot #8:rolleyes:
Ja men dåså, bara att gratulera till ett prima spököp.:appl:
Hoppas du blir nöjd! Säker gött!
Originally posted by maryland
Ja men dåså, bara att gratulera till ett prima spököp.:appl:
På spöt kommer det att hänga en Strömsländan 2 ;) .
Känner mig riktit nöjd. :sol: :sol:
maryland
2004-02-19, 21:53
Vare du som ropa in rullen på Tradera, framför näsan på mig?:mad:
J*vligt läcker rulle i alla fall.
Originally posted by maryland
Vare du som ropa in rullen på Tradera, framför näsan på mig?:mad:
J*vligt läcker rulle i alla fall.
:peta: Ja e lessen men ja de va det. :sol:
Snyggare i verkligheten, jag lovar:wow1:
maryland
2004-02-19, 22:10
Precis som nämndes tidigare, det går att få finfin utrustning med hjälp av lite spaning.:wow1:
Återstår då en bra fluglina som matchar din utrustning och några riktiga taperade flugtafsar.:)
Funderar starkt på en Guideline Pounch Pro till kustfisket,
som jag mestadels i år kommer att fiska vid.
Dom taperade tafsarna får övning ge färdighet..
Jag har läst mycket om Guideline Pounch Pro och pratat lite över nätet med många som kör med den och den verkar kanon!
Originally posted by yoxler
Jag har läst mycket om Guideline Pounch Pro och pratat lite över nätet med många som kör med den och den verkar kanon!
Verkar vara den som funkar bäst i snålblåsten.....
maryland
2004-02-20, 21:47
XXD DistanceWF Flyt 9,0-10,5 m #4 - #9 Optic Orange799:- på Wittlock.
E nog aristokratlinan bland långkastande kustblåslinor.
:headbang:
Bengtsson79
2004-02-21, 09:55
maryland jag fiskar inte redingtonspön dock har jag en Redington ML 9/10 rulle som funkar kanon :D