Visa fullständig version : Vatten runt Eskilstuna//Västerås
Tjena! Jag har funderingar på att flytta till Eskilstuna/Västerås för att plugga på högskolan till hösten. Jag vill gärna ha tips på bra vatten i närheten. Jag fiskar helst Brax, Sutare, Id, Gädda, Borre.. men annat går oxo bra =)
Tack på förhand!
// "gurra"
Det rinner en å genom centrala Eskilstuna, i den finns många fiskarter. Som en bonus finns även regnbåge utplanterat på en sträcka.
Ca: en mil från Eskilstuna finns Torshälla ån, i den finns garanterat de fiskar du söker(? på Id). I den ån finns harr som bonus.
Hjälmaren ligger hyffsat nära Eskilstuna.
Annars finns mälaren i västerås + en å som rinner genom centrala västerås. Tror att det finns regnbåge i den med.
Jag skulle nog ha flyttat till Eskilstuna om jag hade fått välja, väldigt charmig stad med många gamla kvarter. De flesta affärer man behöver finns där, utom biltema som finns i Västerås. Det finns tre stycken fiskeaffärer att välja på och x antal pubar om man känner för det :beer: Eskilstuna är en mycket trevlig sommarstad där det alltid är något på gång. Sedan tycker jag att vägnätet är mycket bättre i Eskilstuna än i Västerås, blir aldrig klok på den staden.
Tack som fan! =) Ån som rinner genom Västerås heter Svartån, det vet jag iaf =)
Aa det blir nog Eskilstuna isf... billigast är det också!
Hej hopp igen!
Tänkte "tjata" lite mer nu, för nu har jag sökt två utbildningar i Eskilstuna så det lutar starkt åt att det blir 4-5 år i den staden =)
Så ge mig gärna tips på fiskeställen i närheten som är värda ett besök!
tack på förhand!
Pontus har nog redan svarat hyfsat. Ska du fiska från land är det nog ån som ger mest möjligheter. Kommer du att ha tillgång till bil? Skicka ett PM när du flyttat hit så kanske jag kan hjälpa till lite mer specifikt.
Låter bra det! Jag hör av mig när det börjar närma sig.. eller rättare sagt när jag är på plats. Joda det blir med största sannolikhet tillgång till bil.
fiska från landhak
Efter Ån finns det ställen titt som tätt från Skogstorp ända ner till Torshälla där den rinner ut i Mälaren.
Hedlandet (Hjälmaren) 15km från E-tuna
Kvicksund (Mälaren) 15km från E-tuna
Hjälmaresund (Hjälmaren) 30km från E-tuna
Hooj!
har kommit in på programmet "Innovativt företagande och processutveckling" nu så det ut som jag anländer till E-tuna måndagen den 2.a Augusti =) SÅ nu vill jag ha tips och guidning =)
Någon som känner sig manad?
Annars ses vi vid vattnet!
//Mattias
jo
visst
kan man ju tänka sig det
du e välkommen o följa med o fiska
i eskilstuna ån är det många som fiskar regnbåge det kommer du säkert att stöta på. själv har jag bara fått en i år :(.annars finns det kvicksund där man kan fiska lite allt möjligt har fått abborre, gös ,brax och en gädda ganska nyligen som var över en meter lång men den slet sig loss när jag skulle ta in den. lycka till med fisket här :)