handdator

Visa fullständig version : norrviken

gissa vem?
2004-02-15, 13:49
Finns det gös i Norrviken? har varit där och fiskat och har bara fått aborre och mört....

kenta_85
2004-02-15, 14:39
Jag vet att om isen är fri från snö den typ 26 mars eller nått sånt blir det jätte många skridsko åkare där :P

Fiskmix
2004-02-15, 14:51
jo det finns gös

Alessandro
2004-02-15, 15:24
Var nån på 1980-talet som fick en gös på 10 pannor i Norrviken på spinn, så visst finns det....

Askungen
2004-02-15, 18:30
Norrviken var en av Upplands bästa Gös sjöar för ca 20 år sedan, sedan kom några Finnejävlar och nätade upp all Gös och sålde. Om man har tur kan man få en slumpGös i Norrviken, men de är tyvärr ovanliga.

Askungen
2004-02-15, 18:31
Förresten har det kommit upp flera Gösar runt 10 pannor, tror Trumman har någon fisk runt 10 där.

Hes76
2007-08-23, 14:34
Tänkte skaka liv i den här gamla tråden igen. ;-)
Som Askungen och Fiskmix redan har sagt så finns det Gös i Norrviken (det vet jag eftersom en polare har fått några strögösar när jag varit med) men är det någon av herrarna eller damerna på forumet som vet några bra platser i sjön om man skulle göra något mer riktat försök efter Gös??

frukt
2007-08-23, 16:16
Har varit ute en jävla massa gånger utan å få ngt stort. senast tog jag 2 halvkilos gäddor. har börjat tröttna totalt på norrviken. Är det ngn som har fått ngt över 5 kg i norrviken senaste månaden ?

Hes76
2007-08-25, 23:52
Har tyvärr inte varit där på några månader och sist var det helt dött. Det var inte ens så att Aborrfisket gick bra och det brukar det ju knappast vara några proble med där.
En polare som har båt där fick nyligen upp en asp som han uppskattade var mellan 5-5,5Kg, vilket ju låter lite väl bra, men eftersom jag inte var med kan jag ju varken bekräfta eller dementera men har brukar inte "fara med osanning".

big catch
2007-08-26, 10:51
det finns gös prova utanför jästbolaget mete med levande eller död mört eller sarv funkar skitfiske

Stafford
2009-06-10, 09:45
Norrviken Lever! :appl:

Tycker det är ett riktigt bra vatten, var ute igår och fick fina fångster.
Men om ni ska fiska där så C&R för i h-e!:ordning:

Vid jästfabriken sitter bara invandrare och metar som bonkar ihjäl allt dom får.:catfight:

cyrill
2010-06-14, 10:04
Är det bara snack att det är bäst utanför Jästbolaget? Jag tycker det har funkat bra på abborre i södra delen också - men ingen gös...

Rimligtvis är väl fiskarna spridda över hela sjön, mer eller mindre.

tonyex
2010-06-14, 11:11
har inte fiskat där, men det kan vara intressant att ta ett pass där någon gång. /A

useless
2010-07-17, 00:23
Tjenna, jag undrar om det är nån som fiskat norrviken och kan ge lite tips på bra ställen och fungerande drag. Har fiskat en hel del men får nästan aldrig nått, läste att det skulle vara bra utanför jästfabriken så jag fiskade där i princip hela dagen idag utan resultat... jag har fiskat mest med abu´s rödvita wobbler, och även lite andra wobblers/jiggar.
Tacksam för svar.

useless
2010-10-06, 15:43
Har börjat fått fisk i norrviken nu :) får mer och mer för varje gång jag är ute! vet inte om det är för att det är höst eller för jag hittat rätta ställerna :P antagligen båda. Senast fick jag och min kusin 11 gäddor och 10 abborar :) alla fiskar fick simma tillbaka!. Vet inte hur mkt den största gäddan vägde men här är en bild på den :)

http://forumbilder.se/show.aspx?iid=c46201034622P1743

Rosgor
2011-05-06, 07:06
Hej useless,
Jag är nybörjare i norrviken och undrar om du kan bidra med några braplatser för abborre och gädda mm? Har en grabb på 5 år som längtar efter sin första gädda :-)

big catch
2011-05-06, 07:43
Hej useless,
Jag är nybörjare i norrviken och undrar om du kan bidra med några braplatser för abborre och gädda mm? Har en grabb på 5 år som längtar efter sin första gädda :-)

Tjena Rosgor
Om du har båt så är ett tips att ta med grabbe bort till vattenskidklubben och fiska runt ön utanför och viken innanför ön. Sen brukar grynnan utanför jästbolaget vara ett bra ställe. Om du åker från sollentuna hållet,strax innan jästbolaget har du en vik på vänster sida som du ser fårn tåg/bilvägen den brukar oxo leverera gädda. Skitfiske !!!!

Ola
2011-05-06, 16:10
Jensa, brukar du fiska i norrviken?

jonatanstaaf
2011-07-29, 12:21
Hej useless,

Runt hela sjön så växer det ut pilar i vattnet, om du kastar helst bara någon centimeter utanför eller emellan pilarna med spinnare på 10-15 så kommer du få många fina abborrar och även någon mindre gädda :)
Sen viken som jens förklarar precis utanför den är det en ganska lång vasskant där är det väldigt bra för gäddor och även för större abborre :)