handdator

Visa fullständig version : Köpt Whiting-nacke från USA?

Pred_Ce
2004-02-15, 17:44
Jag har funderat på att beställa nackar från USA. Priset för en silver 60$ och brons 45$. Finns säkert billigare om man letar noga.
Är det någon här som känner till något om fjäderfä-avgift lär betalas till Sverige? Det stod något kryptiskt på en site att det läggs till en avgift för detta, typ införselkontroll av djurmaterial.
Funderar också på om det kan bli extraavgifter i tullen på dessa varor?
En kompis hittade cigaretter på internet för 240:- per limpa. Han köpte en limpa att ge till sin rökande bror. Kalaset slutade på 550:- efter att tullen tagit sin del av vinsten.

Tacksam för hjälp.

roffe
2004-02-15, 18:21
Kolla in på Crilles flugfiske där auktioneras det ut två nackar,
Ewings ena för 304:- den andra för 310:- än så länge..

Pred_Ce
2004-02-15, 18:48
Originally posted by roffe
Kolla in på Crilles flugfiske där auktioneras det ut två nackar,
Ewings ena för 304:- den andra för 310:- än så länge.. Tack, bra priser. Tyvärr fel färger.

Pred_Ce
2004-02-15, 23:24
Originally posted by Tobbe
Jag har köpt nackar från USA, och det enda jag åkte på var vanlig tull, så nån extra "fjäderfä" skatt bör man nog inte åka på.
Det du kan göra för att slippa skatt är att be dom deklarera försändelsen som gåva, samt att ej deklarera värdet för för mer än 500 SEK (ink. frakt) för då är det tullfritt. Tack för tipsen Tobbe. Detta sparar mig två nackar i svenska priser.

//Pred

Hermansen
2004-03-07, 21:46
Hei
sjekk ut www.lakelandflyfishing.com
en meget meget bra webshop. Sist jeg bestilte varer på en ondag og mandagen fikk jeg varene her inni svenske skoger :) Whitning nakker og mye annet

Pred_Ce
2004-03-09, 22:03
Originally posted by Hermansen
Hei
sjekk ut www.lakelandflyfishing.com
en meget meget bra webshop. Sist jeg bestilte varer på en ondag og mandagen fikk jeg varene her inni svenske skoger :) Whitning nakker og mye annet http://www.lakelandflyfishing.co.uk:)