Visa fullständig version : Fisketävling!
Skulle det inte vara kul med en fisketävling för oss medlemmar på fiskesnack.com?
Jag tycker det skulle vara jätte kul! Man borde kanske arrangera nåt till våren. Så att alla som vill vara med kan planera in det!
Ja, vad tycker ni andra?
Hur tävlingen skulla gå till väga kan man ju bestämma sen om intresse finns.
Låter intessant, om inte annat för att träffa andra fiske tosar:oj:
Sturgeon
2002-11-21, 21:19
OK, Göteborg till våren...:rolleyes:
Låter väl som en bra ide.
Karlskrona är ju lite bättre, och lite närmare. :D
men såna projekt brukar rinna ut i sanden.
däremot skulle fiskesnackare kunna va med i en officiell tävling, så kunde vi ha en liten intern tävling i tävlingen.
blev lite oklart kanske, men tror ni fattar va jag menar:)
Originally posted by lime
Hur kan man göra så att folk kan rösta på ens frågor?:rolleyes:
När du skapar en ny rubrik! Så står det nästan längst ner "post a poll" Bocka för rutan och välj hur många svars allternativ du vill ha med! Sen klickar du på Submit! Resten kommer du att haja! HEHE haj! HEHE! :asflabb2:
Originally posted by JiMpA
men såna projekt brukar rinna ut i sanden.
däremot skulle fiskesnackare kunna va med i en officiell tävling, så kunde vi ha en liten intern tävling i tävlingen.
blev lite oklart kanske, men tror ni fattar va jag menar:)
Jo det är nog sant, men då kan vi väl ändra på det!
Originally posted by Sturgeon
OK, Göteborg till våren...:rolleyes:
Låter väl som en bra ide.
Yes, Vi tar det i sthlm till våren! :)
//K
typiskt att man e' over here jag vill fiska svenska fiskar nuuu.:headbang: :cool1:
Nja.... lödde är långt bort... vi har väl rättså många stockholmare här ? man skulle kunna ha en HÖ tävling på våren nån dag, tidigt på våren altså
På djurgården såklart, jag glömde det (eller nån annan stans ?kanske kan inkludera strömmen med, fast där måste man ha så feta grejor)
här är ju många som är från södra sverige här med.. Vi kan ju ha en tävling, lag norr mot lag syd :headbang:
Ja det stora problemet e ju det att alla bor så utsprit men I stockholm kanske dom flesta dom väl typ här?
En lagtävling som lag syd mot lag norr är väl inte en sådan dum ide.....med tanke på att man har 60 mil till sthlm så :)
Då kunde man tex bestämt att lagtävlingarna sträckte sig över en viss period så kunde kanske sydlaget möts i lödde å för en gemensam ansträgning mot lag norr, och norrsidan kunde möts gemensamt någonstans i närheten av dom.
Är det då någon som har en digitalkamera i varje "lag" kunde man då gjort reportage på sammankomsterna och lagt upp det på nätet.
Sen efter den här tidsperioden (som man har bestämt ) hade man kunnat ha en sammanslagning av lagen då det istället blir alla mot alla.
Inga robinsoninfluenser här inte :)
//JImmy
Originally posted by Jimbo
En lagtävling som lag syd mot lag norr är väl inte en sådan dum ide.....med tanke på att man har 60 mil till sthlm så :)
Då kunde man tex bestämt att lagtävlingarna sträckte sig över en viss period så kunde kanske sydlaget möts i lödde å för en gemensam ansträgning mot lag norr, och norrsidan kunde möts gemensamt någonstans i närheten av dom.
Är det då någon som har en digitalkamera i varje "lag" kunde man då gjort reportage på sammankomsterna och lagt upp det på nätet.
Sen efter den här tidsperioden (som man har bestämt ) hade man kunnat ha en sammanslagning av lagen då det istället blir alla mot alla.
Inga robinsoninfluenser här inte :)
//JImmy
Låter som en bra idé!
Lag Nord & Syd... Hehe Robinson! Det kanske blir lite roliga pakter.
hmmm... undrar om vi kan sälja iden till TV3 fast då måste vi garantera att vi har pakter o lite mobbing o sånt ;)
Originally posted by yoxler
hmmm... undrar om vi kan sälja iden till TV3 fast då måste vi garantera att vi har pakter o lite mobbing o sånt ;)
Jag kan vara Moboffer!!! Hehe! :ledsen:
Lite regler kanske:
25 st galna fiskare på en båt!
Utröstning en gång i veckan!
Man får bara äta fisk som man fångar!
Den som får veckans största fisk blir immun i fiskerådet!
Hehe haha!
Förstapris får bli nån härlig fiskeresa vart man själv önskar!!!
Låter bra va! Har ni nåt mer roligt att komma med?
Haha! :D
låter som en bra ide!HEHEHEmen ärligt det där om att syd och nord innan vi larva till oss lite ´låter faktiskt som en bra ide!
Eller vad sägs om mini svenskan!!! varje person för sig själv!!!
HEHE, jag kan se det framför mig: "hur ska motståndarlaget någonsin kunna konkurera med Foppas jättefiskar........" ;) men om vi ska ha en tävling här på sidan, var ska vi då sätta gränsen ? vi vill väl ha ungefär lika många på varje sida, så man kanske är tvungen att dela mitt i sthlm ? och hur går det förresten med topplistan ?
Fire Tiger
2003-01-03, 21:27
Det vore kul med en fisketävling för oss som e på denna sidan! Vi kan ju inte ha en fiske tävling som varar under 25 veckor! ja om man e 25 på en båt och en åker ut varje vecka så blir det ju 25 veckor! Jag tycker att vi kan ha fisketävlingen under sommarledigheten och att den inte kan vara mer en under 2-3 veckor som högst.
MVH:appl: :cheers:
Att sprida ut tävlingen på 3 veck typ, tycker jag verkar vara kort tid. Dels för att dom som har familj barn som mig själv, kanske inte har den möjligheten att vara ute 3-4 ggr i veckan, fast man strävar efter det. Och dels för att ska det vara en tävling då får den ju pågå ett tag med.
Bättre är då att man låter tävlingen löpa över den varma delen av säsongen, typ maj-september eller nåt.
På den vägen hinner varje enskild person fiska en hel del, samt hinner kanske båda "lagen" att träffas ett par ggr kanske under denna perioden. För gemensamma ansträgningar mot det andra "laget" :)
Ha de
Mvh
JImmy-Fiskeportalen
värkar ganska compliserat tycker jag!:skaka:
Varför verkar det komplicerat?
Det blir inte mer komplicerat än vad man gör det till :)
//JImmy
Hundersmarck
2004-09-13, 22:07
får man fiska i vilken sjö man vill då eller? störst? flest per dag?
kenta_85
2004-09-13, 22:09
Låter som ett bra förslag även om jag kanske bo lite långt ifrån :D
Hundersmarck
2004-09-13, 22:11
man behöver väll inte ta flera veckor kan man inte ta 1 helg under våren för gädda och 1 helg för abborre under sommar/hösten. beror ju på hur vädret blir över hela landet. alla har ju inte samma väder
Hundersmarck
2004-09-13, 22:17
kanske man borde ha en "Fiskesnack allsvenskan" stor fisk ska fotas och mätas och självklart vägt. bergman kanske kunde fixa något sånt. de skulle bli skitkul
men kan vi inte ha som det var med ismete tävlingen, alltså vi tar en speciell art jag tycker gädda, längsta gädda vinner, sedan tycker jag att dom som vill vara med kan pröjsa typ 50 spänn så blir det lite seriösare och finare priser, jag tycker även att man ska ha pris till typ topp 3 för om någon skulle fånga en feting direkt i början så blir det ju inte så spännande.
Vill bara meddela att denna tråd är ca 2 år gammal ... ;)
Fast en tävling framåt hösten/vinterna kanske vore skoj.
Bergman, det ar bara att saga till sa ska vi ordna fina priser. Det ar det minsta vi kan gora for all gratis reklam.
MVH
Jenk