handdator

Visa fullständig version : Is fiske på vomb

Craw
2010-01-14, 22:29
Hej jag och en polare var på vom och pimpla abbore idag resultatet blev en liten abbore. Men det var första gången jag isfiskade, och jag känner ointe till sjön, var ska man leta efter abboren på vintern djupen, grunden vid vasen. Kom gärna med tips och gärna någon som har fiskat på vomb för.
Var ska fiska i vomb södra eller norra????.

ps det var en underbar dag hade så jävla skoj och fint väder

Peje
2010-01-15, 18:29
Här kan ni läsa hur och var fisket går på Vombsjön

http://books.dreambook.com/pimpelforum/guestbook.html

http://www2.olzzon.com/g/g.php?a=s&i=g40-03759-f7

Craw
2010-01-16, 18:11
tack var där idag blev en kort tur isborren gick sönder, var jag och en polare fick 4 borrar och flera missade min polare tappade en ca 3 kg gädda bet av 0.16 nylonlinan såg fisken under isen. Största abboren vägde 3-4 hekto

Team-Vraken
2010-01-19, 16:09
Hej jag och en polare var på vom och pimpla abbore idag resultatet blev en liten abbore. Men det var första gången jag isfiskade, och jag känner ointe till sjön, var ska man leta efter abboren på vintern djupen, grunden vid vasen. Kom gärna med tips och gärna någon som har fiskat på vomb för.
Var ska fiska i vomb södra eller norra????.

ps det var en underbar dag hade så jävla skoj och fint väder

Jag har inte själv lyckats på vomb i år för jag gick ut på fel ställen men för tillfället verkar fisken finnas i sydvästra hörnan på 6-8m djup.
De tar många o stora borrar på upp emot kilot.

Conny
http://team-vraken.zoomin.se/ (http://team-vraken.zoomin.se/)

Craw
2010-01-19, 18:18
Var där idag och hade bra fiske 8 över 5 hekto
1.1 1.0 0,9 0,8 0,7 och så vidare grymt fiske

Axor
2010-01-19, 18:22
Var där idag och hade bra fiske 8 över 5 hekto
1.1 1.0 0,9 0,8 0,7 och så vidare grymt fiske

Fan de e nästan så man vill hänga på ju! :)

Craw
2010-01-19, 18:30
Fan de e nästan så man vill hänga på ju! :)

Det är bara att köpa sig ett pimpel spö vi ska ditt nån gång i helgen med åkt till sportfiskegiganten så hjälper dom dig med vilka grejor du ska ha

Axor
2010-01-19, 18:41
Det är bara att köpa sig ett pimpel spö vi ska ditt nån gång i helgen med åkt till sportfiskegiganten så hjälper dom dig med vilka grejor du ska ha

har alltid sagt att isfisket är inget för mig, men jag har ju aldrig provat så! får se de där spöna e ju inge dyra, men de e mer de att man bör ju ha flytoverall o dobbar o annat grejs som en skånefiskare sällan har då isen här e lika tjock som bitarna man brukar ha i drinkglasen! ;) får se, kanske tjatar till mig en tur med er då! ;)

Craw
2010-01-19, 19:09
ja det är klart du för följa med jag har inge tkörkort men jag har isborr:) just nu är jag arbetlös så jag kan fiska när som helst nästan, jag har ingen flyttovral men jag har isdubbar. Men is är skitsäker nu 17-20 cm tjock har sätt att det kör bilar på isen skicka ett pm så får vi bästemma något

feskekörka
2010-01-21, 12:56
Var på Vombsjön är det bäst abborrfiske? Jag hade tänkt åka ut i helgen, men vet inte ens om man bör satsa på norra eller södra delen. Alla tips uppskattas. :sun:

feskekörka
2010-01-22, 15:54
Är det verkligen ingen som kan ge något som helst tips på fiskeplatser? Jag begär inte koordinaterna till gammelmorfars hemliga fiskevik, utan vill bara veta ungefär vilka delar av sjön som är bra, och hur man köper fiskekort. Jag vet att sjön är delad i två delar och att olika fiskekort gäller. Jag skulle vara tacksam om någon kunde ge lite råd.

salmoslider
2010-01-23, 08:17
köp fiskekort hos båtuthyraren i berga. sen pratar du med honom så får du veta vad du behöver. det brukar vara mycket folk på isen så du ser var dett är hett.

Craw
2010-01-23, 09:34
det är inte på malml delen sök fisken på ca 6-8 meter du ser var alla sitter där brukar vara fisk

feskekörka
2010-01-23, 16:13
Jag var på Vombsjön idag, och köpte kort i en liten stuga vid björkadammen. Sedan fiskade jag på sydostsidan mellan 2 och 8 meter men fick ingenting. Det var jättefint väder, och de flesta som var ute satt på nordvästra sidan. Jag tror att jag ska prova där nästa gång, för det var helt dött där vi var.