handdator

Visa fullständig version : Protestera mot överfisket!

Stizo
2002-11-22, 12:03
"WWF kommer att överlämna uppropet till Europeiska Unionens Fiskeministrar i december 2002. Vi kommer också att anordna en virtuell demonstration, med de insända bidragen, utanför ministermötet-så att politikerna kan se och höra precis hur många människor som säger 'Stoppa överfisket eller så är det över med fisket'."

Därför skall du skriva på:

"Europeiska Unionens fiskeflotta är minst40 % för stor. Som ett resultat, är de flesta av EU's fiskbestånd överfiskade.

För många båtar som jagar för få fiskar förstör den marina miljön.

Många delfiner, havssköldpaddor och andra djur dödas av misstag, och unika miljöer, som korallrev och sjögräsängar, krossas av nät som släpas längs havsbotten.

Resultatet: Europas fiskare söker sig längre och längre bort - och tar fisk från Afrikanska vatten, och ännu längre bort.

EU-medborgarna betalar 1.4 miljarder euro varje år i skatter till bidrag och understöd för att bibehålla en överdimensionerad fiskeflotta med överkapacitet och därigenom fortsätta överfisket"

SKriv på nu:
http://www.rockhopper.tv/wwf/dp/index.php#

Sturgeon
2002-11-22, 13:51
Originally posted by JJJ78
"WWF kommer att överlämna uppropet till Europeiska Unionens Fiskeministrar i december 2002. Vi kommer också att anordna en virtuell demonstration, med de insända bidragen, utanför ministermötet-så att politikerna kan se och höra precis hur många människor som säger 'Stoppa överfisket eller så är det över med fisket'."

Därför skall du skriva på:

"Europeiska Unionens fiskeflotta är minst40 % för stor. Som ett resultat, är de flesta av EU's fiskbestånd överfiskade.

För många båtar som jagar för få fiskar förstör den marina miljön.

Många delfiner, havssköldpaddor och andra djur dödas av misstag, och unika miljöer, som korallrev och sjögräsängar, krossas av nät som släpas längs havsbotten.

Resultatet: Europas fiskare söker sig längre och längre bort - och tar fisk från Afrikanska vatten, och ännu längre bort.

EU-medborgarna betalar 1.4 miljarder euro varje år i skatter till bidrag och understöd för att bibehålla en överdimensionerad fiskeflotta med överkapacitet och därigenom fortsätta överfisket"

SKriv på nu:
http://www.rockhopper.tv/wwf/dp/index.php#

Det ä förjävligt att bidrag skall betalas till många av yrkesfiskarna, många av dem tjänar stora pengar svart. Ett exempel från min närhet, en "vän" skulle sälja sin båt (40-50 fot), en yrkesfiskare visade sitt intresse för båten, när det gällde betalningen visade det sig att han gärna betalade kontant (nästan 1 miljon) bara sådär. Hum... de pengarna var säkert "synliga" pengar.
Vill dock absolut inte påstå att det gäller alla på något sätt, men det existerar.

yoxler
2002-11-22, 14:46
Jo visst fiskar många svart, det tror jag helt klart. Finns vissa hamnar där de åker in utan att fångsten registreras och då säljs svart. Sen åker de ut en gång till och tar en fångst som då registreras. Det är jäkligt surt.

Som det fiskas nu så tänker man inte så jäkla långsiktit. Vad jag läste så är torksbeståndet mindre här nu än var det var i Kanada när de där totalförbjöd fisket. Tyvärr är det så många länder som är inblandade i östersjöfisket så det blir nog svårt att få alla att enas om ett gemensamt stopp.

Stizo
2002-11-22, 19:26
JA BLIR SÅ SUR! Va fan skall människan vara så jävla girig... Allt skall bara handla om pengar! Inte bara när det gäller fisket!
Jag tycker att alla som inte har moral i kroppen kan dra åt piiiip!

:pang1: :fuckoff2: :pissa1: :yiack:

Uuuusch! :fuckoff1:

Oki nog gnällt! Nu skall jag korka upp en flaska rödvin! mmm :sprit: