Visa fullständig version : Metet är igång!!!
patricskoog
2004-02-23, 20:39
Nu har man då varit ute och metat första gången 2004. Testade om färnan var på hugget i helgen.. fick en liten och missade några stycken..
Nån mer som har testat metet än??
qvarnis25
2004-02-23, 20:48
Har inte varit ute i öppet vatten och metat själv ännu. Men vet om Färnor över 2 kg som kommit upp.
Metet... *suck* de är ett bra tag kvar tills att de börjar här uppe i Sundsvall ialf... :(
Men hörde de kom upp en Färna på 2445gr i Svartån ihelgen... :)
Quivertip
2004-02-24, 07:18
Äntligen
härligt att det snart är dags!
Japp Svartån är delvis öppen, skönt! Bara funderar på om man ska ut och fresta färnorna redan i helgen eller om man ska vänta en vecka till!
qvarnis25
2004-02-24, 10:12
Go Dan, go Dan! Fast jag tycker du ska rikta dig mer söder över, över en viss gräns dock. Duger itne Emån? :P
grindpalm
2004-02-24, 11:02
Första sutaren är uppe! I februari!!!!!
www.sportfishingpages.se
Februari sutare dyker upp med jämna mellanrum i Svartån tom i Januari!
Qvarnis:Svartån är mitt drömvatten och då menar jag hela Svartån inte bara älvestad-sträckan! Fiskar där hela mars/april/maj/juni och även hösten! Har lite för nära dit för att välja ngt annat! Men ngt pass i Emån blir det väl!
känner en som fått en sutare på pimpel!
Pike for life
2004-02-24, 12:22
hej pulle!!!
Metarekungen> fint, vilket område fiskar du färna i nossan? ja är ju alingsåsbo så det blir ett och annat pass där då och då. fast mest i vårgårda området. Kör en del i flian också.
Hare gött
Fint Patrik...ska ut imorrn o prova om iden har kommit igång
patricskoog
2004-02-24, 18:56
Box> När jag metar färna blir det mest runt forshall(nedström Grästorp). Men man vill ju inte avslöja exakt var man fiskar.. men jag kan säga som så här.. det finns riktigt heta ställen i Nossan.. men också i små okända åar i området.. fick bl a en färna på 1880 på långspö mete när jag testade en liten å första gången.. Leta på!!!
ja o korten va o metade id ida och vi tappade två stycken och dom tog förvnansvärt mycket på bröd som vi slängde i men ville inte hugga när de satt en krok i=(
patricskoog
2004-02-25, 22:27
hehe.. ok fetosten.. själv orkar jag nog inte åka ut meta mer under lovet.. e ju så kallt å snöigt.. men jag va å pimplade idag.. kul fiske, drog 5,8 med en toppare på 540g. Lennart(som också va me) drog 7350g och en toppabborre på 810g. ha d fint..
Metarekungen> nej det förstår ja att du inte avslöjar!
tack i allafall!
Mvh Richard