Visa fullständig version : Snogeholmssjön
Vi är ett litet gäng som ska till snoge imonn bitti för lite isfiske. Men jag vet inte riktigt vad som gäller där? har läst att fiske från land ska vara gratis i vissa delar, hittar inget om vart man köper kort, bara båtuthyrning o.s.v
Så, vart köper man kort om de nu finns? eller e de rent av så att isfisket är gratis där? :)
Tips mottages tacksamt då de känns som man e lite sent på de!
fox_fisher
2010-01-23, 21:40
kort köpes i automaten vid båtuthyrningen!!!
kort köpes i automaten vid båtuthyrningen!!!
e de en sån där stoppa i sedel i brevlådan och ta ett kort maskin, eller e de en med mynt? fan tycker de e olika lite överallt! :oj: och vad kostar de där? 40-50? har vatt där förut men jag minns aldrig!
Team-Vraken
2010-01-23, 23:04
Fiske utan båt ska va gratis så rimligtvis skulle väl isfiske vara kortlöst.
Men automat finns vid båtuthyrningen "sjöhus" har jag för mig att det heter.
Där står väl i så fall vad som gäller.
Guldpeng till kuvert men alla priser inkluderar ju båt så jag tror inte att man behöver lösa kort.
Conny
http://team-vraken.zoomin.se/ (http://team-vraken.zoomin.se/)
Det är väll bara landfiske från en mindre strecka som är gratis, precis vid fiskarehus? Eller har jag fått fel för mig?
Snogeholmssjön, Info 020-231020, Kortautomat vid sjön, även båtuthyrning
fiskekungen13
2010-03-08, 14:25
det är grattis från bryggorna
Isfisket är fritt utom på södra delen (slotts sidan). Jag var där igår 2 gäddor den största en fet madam på 2.9 endast 61cm. Missade ett fälle och hade gös som var framme och stötte på mört 2 ggr. Ni ser nog mina hål mellan öarna mitt i sjön men prova gärna på fler ställen och rapportera. :headbang:
skitfiske
Vi är ett litet gäng som ska till snoge imonn bitti för lite isfiske. Men jag vet inte riktigt vad som gäller där? har läst att fiske från land ska vara gratis i vissa delar, hittar inget om vart man köper kort, bara båtuthyrning o.s.v
Så, vart köper man kort om de nu finns? eller e de rent av så att isfisket är gratis där? :)
Tips mottages tacksamt då de känns som man e lite sent på de!
Sorry Axor såg inte datumen på din förfrågan, men ni ska kanske dit igen