handdator

Visa fullständig version : Butik vid mobilia.

some0neelse
2010-01-24, 16:36
Min fru frågade mig om jag varit på Sjöbergs segel och tittat på fiskesaker..
"-Eeeeeeeh, vadååå?" får hon till svar.

Någon som har koll på vad det är för butik, eller är det en ny butik?
30 sekunder gångavstånd från där jag bor, låter livsfarligt..

Axor
2010-01-24, 17:27
Min fru frågade mig om jag varit på Sjöbergs segel och tittat på fiskesaker..
"-Eeeeeeeh, vadååå?" får hon till svar.

Någon som har koll på vad det är för butik, eller är det en ny butik?
30 sekunder gångavstånd från där jag bor, låter livsfarligt..

ja de e en mycket liten men mycket trevlig butik med kanon priser på vissa artiklar. De har en liten vägg med rullar, en med spön och några hyllor med beten, flugsaker o.s.v. Pappan och sonen som driver stället är desssutom mycket trevliga och fisketokiga! Stället ligger på finlandsgatan!

Krokodiljägaren
2010-01-24, 18:01
såg dom hade annons i sydsvenskan ida osså.. för maj de va något me öring fiske..

some0neelse
2010-01-24, 18:16
Jupps, öringsfiske de var..
Så då spelar de ingen roll, jag och Crocko har lagt ner öringsfisket "tills isen e borta"... :)
Men jag ska nog försöka ta mig förbi där imorgon, får hoppas att de har öppet till efter 17.
Handla kan man ju göra även om det är -30 och nordanvind.

Axor
2010-01-24, 18:25
Jupps, öringsfiske de var..
Så då spelar de ingen roll, jag och Crocko har lagt ner öringsfisket "tills isen e borta"... :)
Men jag ska nog försöka ta mig förbi där imorgon, får hoppas att de har öppet till efter 17.
Handla kan man ju göra även om det är -30 och nordanvind.

tänk på att de finns 2 st sjöbergs på finladsgatan! lite förvirrande..

andyyyy
2011-01-06, 17:34
riktigt bra affär! har varit där ett par gånger, senast köpte jag kustfiske utrustning, allt gick på cirka 700 kr, skulle kostat 1300 i en annan fiskeaffär! :)
trevlig personal också.

http://www.fiskeokapellservice.se/

jorgen.mansson
2011-01-10, 13:32
Vet någon om dom har rea på spinnspö och multirullar? När jag kollar nätbutiken är dom absolut inte billiga!

jorgen.mansson
2011-02-03, 17:30
Har varit där nere nu, priserna på deras utförsäljning är riktigt bra, den äldre av dem har tyvärr varje gång ja varit där försökt sälja på mig en ambiss för nära 6000 kr, verkar vara en bra rulle till att kasta långt med, men den påminner om en leksak i plast,!!!

jorgen.mansson
2011-02-03, 22:28
Någon som är multifiskare som jag??

Dom har en 5600 cs mag elite grön, undrar vad det är för något, själv har jag en 6500 cs som är nästan 10 år gammal, dom synliga skillnaderna är att bromsen på vänster sida saknas och tum-tangent samt lite mer plastprylar på den nya,

Den gamla jag har kastar som en gud med tyngre beten från 40g och uppåt även om jag jämför med nyare rullar,
undrar därför om dom är på något sätt släkt, om någon testat denna rulle??, priset är så djäkla bra att jag blir sugen att köpa den som extra rulle! (700kr) Dom har även nästan samma pris på en Shimano corvalus (600kr) men den är vänstervevad vilket inte är min favoritgrej!

jorgen.mansson
2011-02-22, 21:11
Deras riktigt billiga prylar börjar ta slut!