Visa fullständig version : örebros gäddfiske
gabbebest2
2010-01-29, 20:02
hej
finns de nån sjö inom örebro trakten som man kan fiska gädda i??
Hur långt från örebro city??
Du får nog va lite mer precis med vad du är ute efter.
Man kan ju sätta fingret på varenda blå fläck på kartan över örebro län så har man ett vatten med gädda i.
Hasse-Halvljus
2010-01-29, 22:28
det var av en händelse inte du som var inne på Sporting igår (torsdag)? :)
ja, hur långt kan du ta dej?
gabbebest2
2010-01-30, 17:10
alltså vart är de störst chans att man får gädda från Slussen till dammbordet?
Hasse-Halvljus
2010-01-30, 21:48
vart e dammbordet?
testa bryggan vid kanotföreningen, vid bussbron där lilla ån rinner ut, oljehamn, eller bryggan längst ut vid reservatet. om du nu ska trilskas med att fiska i svartån ;)
gabbebest2
2010-01-31, 10:26
okej tack :appl:
hej
finns de nån sjö inom örebro trakten som man kan fiska gädda i??
Vi har ju sveriges fjärde största sjö-hjälmaren, annars finns det hur många småsjöar som helst om man kan tänka sig att åka nån mil utanför stan
emil.alfredsson
2010-03-21, 17:28
Karlskoga trakten finns det ju skapligt bra gäddfiske.. Men frågan är ju hur långt är du beredd att ta dig?!.... :)
Karlskoga trakten finns det ju skapligt bra gäddfiske.. Men frågan är ju hur långt är du beredd att ta dig?!.... :)
Kan du nämna några alternativ där? :)
Jag fiskar en hel del gädda men nu på vintern blir det mest abborre. Du kan kolla in på min blogg där skriver vi en hel del om fiske efter gädda och platser. Letar faktiskt efter två till till mitt fiske team som vill blogga om sitt fiske och träffas och fiska tillsammans. Vi är helt Örebro baserat....
mvh
emil.alfredsson
2010-03-25, 16:18
Kan du nämna några alternativ där? :)
Bl.a Möckeln.. Sen 1 mil från karlskoga vet jag hur många bra sjöar som helst!!
gabbebest2
2010-04-01, 22:04
finns de vid slottet?
Hasse-Halvljus
2010-04-01, 23:41
finns de vid slottet?
antagligen ganska snålt med gädda precis vid slottet. nedanför bron går det nog att få nån. har fått skapliga abborrar där förr (för lite drygt tio år sen). nu har jag ingen aning om hur det ser ut med fisk där.
Vad jag vet finns inget "hotspot" på den sträckan. När jag var yngre fiskade jag ofta bakom tekniska kvarnen där vattnet från fallen och vattnet från kraftstation rinner ihop. Några mindre gäddor blev det men framförallt slipper man allt tjat från passerande flanörer..
Som sagt, Hjälmaren finns ju ganska nära och är gratis att fiska i. Men en båt är fördel.
emil.alfredsson
2010-04-06, 08:35
Lånar tråden lite. Har alltid tänkt att fiska i Svartån, som går på örebrovägen när man åker till karlskoga. just där macken ligger och det hederliga gamla matstället... Hur är fisket däromkring?
emil
Lånar tråden lite. Har alltid tänkt att fiska i Svartån, som går på örebrovägen när man åker till karlskoga. just där macken ligger och det hederliga gamla matstället... Hur är fisket däromkring?
emil
Där har jag fiskat från kanot för ett par år sedan, det blev några smågäddor och småborrar. Ca 1 meter djupt i hela ån där uppe, men jag skulle tro att det är svårfiskat nu på våren när vattnet står högt. Det stället passar bättre för kräftfiske än gäddfiske :)
Finns ett trevligt ställe några kilometer upp. Åk in förbi Vintrosa kyrka (som inte ligger i Vintrosa samhälle), över ån och ca en kilometer till. Där vägen kommer fram till ån igen, på andra sidan vallen, finns en öppen yta där det är bekvämt att fiska. Fick en del abborre där när jag var ung..
Inget fritt fiske i ån så formellt måste man väll ha markägarens (?) tillstånd.
emil.alfredsson
2010-04-19, 15:40
ta med mig på gäddfiske i örebro någon!!!