Visa fullständig version : Isläget på sundet
Är det någon som varit ute och testat isen på sundet???
Senast det frös -87, hade man ett suveränt torskfiske.
Pe:headbang:
Vi körde med jeep i bjärred . Där vid den där bryggan vi körde nästan enu ut till bryggan tog slut :) det är rätt fröset :) så det går nog att röra sig ut mot malmö :)
Vi körde med jeep i bjärred . Där vid den där bryggan vi körde nästan enu ut till bryggan tog slut :) det är rätt fröset :) så det går nog att röra sig ut mot malmö :)
Menar du att ni körde bil ute på isen??
Nelar du att ni körde bil ute på isen??
jeep det gorde vi i bjärred vid den långa bryggan typ 10 meter ut bara .
jeep det gorde vi i bjärred vid den långa bryggan typ 10 meter ut bara .
Men den bryggan typ 200 m, innan skrev du att ni körde nästan ända ut, då har ni ju minst 190 m kvar!
Vad håller du på med? I en annan tråd skrev du att där var isfritt i Lödde å, men ändrade dig 4 dagar senare till att där var is överallt. Och i denna tråden något liknande. Vad är du ute efter? Eller är det bara så att jag missförstår vad du skriver/menar?
Men den bryggan typ 200 m, innan skrev du att ni körde nästan ända ut, då har ni ju minst 190 m kvar!
Vad håller du på med? I en annan tråd skrev du att där var isfritt i Lödde å, men ändrade dig 4 dagar senare till att där var is överallt. Och i denna tråden något liknande. Vad är du ute efter? Eller är det bara så att jag missförstår vad du skriver/menar?
Då har jag nog menat fel .. ber om förlåtelse med det. men körde typ ca 10 meter ut med bilen :) vissa ställen är där is frit ute i löddeå . ber om förlåtelse . Kan förklara dåligt i bland :/
fiskerobban
2010-02-06, 10:09
Hej!
Går det att fiska på ön ?? eller är det is??
Då har jag nog menat fel .. ber om förlåtelse med det. men körde typ ca 10 meter ut med bilen :) vissa ställen är där is frit ute i löddeå . ber om förlåtelse . Kan förklara dåligt i bland :/
Ok, eftersom du ber om ursäkt hade du nog inget ont uppsåt. Vissa här inne ljuger som fan och det lackar jag på.
Försök dock vara lite tydligare, som i andra tråden där det blev lite fel om isläget i Lödde. Någon som bor långt borta kan läsa det och tänka - Fan vad gött med öppet vatten - Bege sig dit och sen bli riktigt besviken.
Back to topic - Verkar vara lite isfritt söder om Malmö just nu. Läs i annan tråd och brofästet.
Skriv vad ni vet -- inte vad ni tror.
Patrik (Team Poseidon)
2010-02-06, 18:34
Sundet är isfritt och där är endast is i hamnarna och eventuallt en bit från land och utåt på vissa ställen. Om du ska sjösätta så får du problem. Den enda hamnen som brukar vara isfri på vintern är Norra hamnen i Helsingborg. Men isfiske på sundet är ingenting som rekomenderas inte just nu i alla fall:)
Vad håller DU på med??? Långa bryggan i Bjärred är drygt 500 meter lång :ordning:
Vad håller DU på med??? Långa bryggan i Bjärred är drygt 500 meter lång :ordning:
På eniro i kartsidan är den 200 m, men nu när man kollade flygfotot är den mycket riktigt ca 500 m. Men då är det ju bara ännu värre, då har Pixx kollat fel på 490 m! Först skrev han att de körde nästan enda ut, sen att han körde ut 10 m...blir lite differans där.
Sundet är isfritt och där är endast is i hamnarna och eventuallt en bit från land och utåt på vissa ställen. Om du ska sjösätta så får du problem. Den enda hamnen som brukar vara isfri på vintern är Norra hamnen i Helsingborg. Men isfiske på sundet är ingenting som rekomenderas inte just nu i alla fall:)
Ingen bra ide att gå ut med båt nu precis som du säger. En kompis till mig har båt i Norra Hamnen och där må vara isfritt men allt på hans båt var fastfruset.
Så där rök vår havsöringstrollingshelg.
Nu ska isläget dessutom förvärras i södra Sverige:
http://www.dmi.dk/dmi/vagtchefens_rubrik.htm
Det är bara att hoppas att detta är kung bores sista dödsryckningar innan
våren kommer igång.
Patrik (Team Poseidon)
2010-02-09, 18:25
Var nere vid hamnen i dag vid Ålabodarna och det börja frysa på i sundet också vissa områden ut mot ven var där is. Håller med Brownie hoppas det är sista rycket nu:)