Visa fullständig version : Ny poll, Bästa krokarna?
Vilka krokar tycker ni är bäst?
Jag är inte så bra på olika krokar men mustad är jag nöjd med iaf :)
Owner-krokarna har ett jäkla bett i. Helt klart den bästa i kroken i min mening. Som substitut funkar Eagle Claw bra då priset på denna är tilltalande.
haru sett daiichi's bleeding red? f*n va coolt att testa.
mina favorit krokar är vmc perfection 3krok,kamasan till mete dom är supervassa
Originally posted by hebbe
mina favorit krokar är vmc perfection 3krok,kamasan till mete dom är supervassa
Yes VMC eller var det med dubbel v. WMC! Hmm kommer inte ihåg!
WMC :headbang: :headbang: :headbang:
Owner vinner om man bortser från priset. Gamakatsu vinner om man tar hänsyn till det. Gama får lite minuspoäng för bristen på 3/0 och 4/0 :or
edit; Bra poll!
//K
Dr Müller
2002-11-27, 22:11
Jag kör nästan enbart med Eagle Claw och är mycket nöjd med dessa. Tycker att de är lätta att bryna på igen när de blivit slöa och att de krokar mycket bra. VMC krokar är suveräna så länge de är nya. Så fort de tappat skärpa är de omöjliga att vässa till igen. Var kan man köpa Owner krokar och finns de i strl 4/0, 5/0. Har hört mycket snack om dessa men jag trodde de bara fanns i mindre strl.
Originally posted by Jerko
Jag kör nästan enbart med Eagle Claw och är mycket nöjd med dessa. Tycker att de är lätta att bryna på igen när de blivit slöa och att de krokar mycket bra. VMC krokar är suveräna så länge de är nya. Så fort de tappat skärpa är de omöjliga att vässa till igen. Var kan man köpa Owner krokar och finns de i strl 4/0, 5/0. Har hört mycket snack om dessa men jag trodde de bara fanns i mindre strl.
http://www.ownerhooks.com/catalog/treblehooks.html
edit; har själv inga treble owner men det fanns ju nån variant i 4/0 iaf. Snackar vi egg är owner fina iaf.
//K
Sturgeon
2002-11-27, 23:05
Använder själv mycket VMC (enkel V), deras röda Perfection är väldigt vassa, mindre enkelkrokar vid mete så använder jag Kamasan. De flesta krokarna nu för tiden är nog relativt bra, det hänger nog mer på fiskaren att optimera valet efter omständigheterna.
Originally posted by Sturgeon
Använder själv mycket VMC (enkel V), deras röda Perfection är väldigt vassa, mindre enkelkrokar vid mete så använder jag Kamasan. De flesta krokarna nu för tiden är nog relativt bra, det hänger nog mer på fiskaren att optimera valet efter omständigheterna.
Bra sagt sturgeon! Allt hänger på fiskaren så länge kroken är vass! :headbang: :headbang: :headbang:
Du har ju snart 500 posts wow!:appl:
Ojj, jag har ingen aning ... men jag läser och lär mig ! :)
kul att du, cico, gillade min poll!:appl:
Carlsson
2002-11-28, 20:51
Intresant poll måste jag säga, har själv inte en blekaste aning om olika krokar, så nu måste jag genast kolla upp mina krokar :)
jag har en aning heller! kollade i fiskekatalogen och det sa pling!:oj: :cool2:
Det blir vmc för min del, jag kommer inte ihåg vad modellen heter, och kamazan wide gaap specialst till meter (möjligtvis kamazan spesimen)
men varken kamazan eller vmc fians med.... så jag röstade på eagle claw, som är den bästa för gädda, både mete och spinn, enligt mig, speciellt vid gäddmete....
finns daiichi's bleeding red i sverige?:skaka: :) :hoppa:
Sturgeon
2002-11-28, 22:50
Originally posted by rapala
finns daiichi's bleeding red i sverige?:skaka: :) :hoppa:
Har aldrig hört talas om Bleeding Red, hemsida tack...
Håller med, bra poll.
kul att du gillade min poll. bleeding bait hette den visst--> http://www.daiichihooks.com/cgi-bin/Web_store/web_store.cgi?page=/daiichi/hooks.html&&cart_id=6983337_11975
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.