Visa fullständig version : Ambassadeur Mörrum (problem med dina lager?)
Ett litet tips för Amba Mörrum ägare som fått problem med lagret närmast veven som rostar sönder efter en tur trots exemplarisk skötsel.
Ring till ABU på 0454-880 00 och be att få prata med service avd. och förklara ditt problem för dem. Det gjorde jag och fick en nyutvecklad spole till min Mörrum strlk 6000 som funkar klockrent. Som att veva i smör :)
scanvrak
2002-10-11, 20:29
gissa om dom har haft problem med mörrum serien!?
Jag köpte min och var nöjd med att köpt "det bästa av det bästa" till jag varit ute med den tre eller fyra ggr.
Då började den "skorra" som bara den i kasten och kastlängderna blev inte som dom skulle.
Lämnade in rullen till shopen där jag köpt den och fick tillbaka den två veckor senare för att upptäcka att den inte hade blitt ett dugg bättre.
Efter FJÄRDE gången den hade blitt inlämnad och returnerad så hade dom bytt alla lager och så fick jag den nyutveckade spolen isatt,en helt ny konstruktion var det på den.
Jag provade den direkt och allt fungerade som det skule,MEN hela "nykänslan" var ju som bortblåst!!!!
Det är ju f*n inte meningen att när man köper deras "top of the line" modell ska bli så J***A besviken?!
Så den såldes med rätt så ngr hundralappars förlust och en 6600 EON fick ersätta mörrumen.
Ang. EONén så undrar jag om det inte är den absolut bästa ambassadeur jag har(har ett tiotal)!!!!
I början gillade jag inte alls materialet den är gjord av,ett par fiskedagar i KALLT väder så har jag börjat älska det!
Och vilka kastlängder!!!!
Och lågprofil är det på den,vilket jag uppskattar efter att ha använt en 3600 som ju är ngt mindre.
SÅ EON är min nya kustjägare-helnöjd.
/edit stavar ju som en kratta =)
Originally posted by scanvrak
gissa om dom har haft problem med mörrum serien!?
Jag köpte min och var nöjd med att köpt "det bästa av det bästa" till jag varit ute med den tre eller fyra ggr.
Då började den "skorra" som bara den i kasten och kastlängderna blev inte som dom skulle.
Lämnade in rullen till shopen där jag köpt den och fick tillbaka den två veckor senare för att upptäcka att den inte hade blitt ett dugg bättre.
Efter FJÄRDE gången den hade blitt inlämnad och returnerad så hade dom bytt alla lager och så fick jag den nyutveckade spolen isatt,en helt ny konstruktion var det på den.
Jag provade den direkt och allt fungerade som det skule,MEN hela "nykänslan" var ju som bortblåst!!!!
Det är ju f*n inte meningen att när man köper deras "top of the line" modell ska bli så J***A besviken?!
Så den såldes med rätt så ngr hundralappars förlust och en 6600 EON fick ersätta mörrumen.
Ang. EONén så undrar jag om det inte är den absolut bästa ambassadeur jag har(har ett tiotal)!!!!
I början gillade jag inte alls materialet den är gjord av,ett par fiskedagar i KALLT väder så har jag börjat älska det!
Och vilka kastlängder!!!!
Och lågprofil är det på den,vilket jag uppskattar efter att ha använt en 3600 som ju är ngt mindre.
SÅ EON är min nya kustjägare-helnöjd.
/edit stavar ju som en kratta =)
Fan min mörrum kärvade ihop idag igen. Har gått igenom HELA rullen och torkat och smort upp precis ALLT, ändå går linan ut trögt när man frikopplar. Lagrena är schyssta och linspridarn uppsmord så jag fattar bara inte vad det kan va.
Tur att man köpte en ProRocket till jerkspöt så man inte står utan grejer när sånt händer. Jävligt trist med en rulle som stoppar en säsong :(
//K
funderar att skaffa en eon till fiske efter gaedda vilken storlek e' bra?
scanvrak
2002-10-12, 20:19
cico,inte ska man behöva hålla på med ngt sånt när man köper en rulle i den prisklassen!!!? (inte en rulle i ngn annan prisklass heller för den delen)Som jag sa innan jag blev ENORMT besviken på den,man går och köper ngt så dyrt och det fungerar inte som det skall.
Och jag köper iallafall ambassadeur för att dom skall hålla ett tiotal år.
Nej lämna in rullen på abu,det är ju knappast ditt fel att den inte fungerar.
Rapala: jag har en Eon 6600 som jag fiskar både gädda och havsöring med.
Den kan jag verkligen rekommendera,den kastar helt underbart!
Inga probs att kasta lättare drag med 0,40 lina (om man nu skulle vilja det).
Och jag lovar att du kommer bli helnöjd med den.
Skönt grepp,lättjusterad betesbroms,jämn slirbroms,äh rullen är kanon!
Jag har en ambassadeur max 1600 till lättare fiske tillsammans med ett sjufots spö som jag funderar på att byta ut till en eon oxå,men jag vet inte om dom har eon på den svenska marknaden i den storleken.
Det är ju amerikansk "bass" storlek.
Originally posted by scanvrak
cico,inte ska man behöva hålla på med ngt sånt när man köper en rulle i den prisklassen!!!? (inte en rulle i ngn annan prisklass heller för den delen)Som jag sa innan jag blev ENORMT besviken på den,man går och köper ngt så dyrt och det fungerar inte som det skall.
Och jag köper iallafall ambassadeur för att dom skall hålla ett tiotal år.
Nej lämna in rullen på abu,det är ju knappast ditt fel att den inte fungerar.
Jo jag ska göra det. Jävligt trist då jag sett fram emot att kunna varva jerk och vanlig påk :(
//K
scanvrak
2002-10-19, 21:40
ursäkta att jag postar i en nu "gammal" tråd men kan f*n inte låta bli!
Jag läste precis i nyaste numret av fiskejournalen ang dom nya mörrum spolarna.
Det står ngt i stil med att "ägare av dom tidiga mörrum-rullarna nu kan köpa den nya modellen spolar med monterade lager till ett pris av 225kr"
Jag FICK min spole med det nya lagret gratis,efter ett par inlämnanden av rullen där dom bytte ngt annat lager.
är det inte en sak abu av ren goodwill med tanke på rykte och allt borde fixa GRATIS?
Med tanke på priset på rullen och att det är ett rent fabrikationsfel(eller teknikfel).
Jag hade iallafall VÄGRAT att betala en spänn.
Hehe,det här upprör mig så mycket så jag skulle kunna fixa ihop en alldeles egen liten "protestlista" fast jag inte har min mörrum kvar =)
Btw,så hade dom med en recension på de nya EON rullarna.
Verkar ju jäkligt trevliga rullar!
Mvh-
Jo jag fick också min gratis. Hade självklart vägrat att betala en spänn för en felkonstruktion på toppmodellen. Sitter och tänker på hur bra allt säkert hade varit med en Calcutta 400 *drömmer*
//K
dj Benji
2002-10-22, 12:15
Originally posted by cico
Fan min mörrum kärvade ihop idag igen. Har gått igenom HELA rullen och torkat och smort upp precis ALLT, ändå går linan ut trögt när man frikopplar. Lagrena är schyssta och linspridarn uppsmord så jag fattar bara inte vad det kan va.
Tur att man köpte en ProRocket till jerkspöt så man inte står utan grejer när sånt händer. Jävligt trist med en rulle som stoppar en säsong :(
//K
Det är ju en ABU vad kan man begära egentligen;) . Köp en japanare, jag har en calcutta 401 TE, den är klockren!!!
ambassadeurer är ju bäst......
Originally posted by dj Benji
Det är ju en ABU vad kan man begära egentligen;) . Köp en japanare, jag har en calcutta 401 TE, den är klockren!!!
Jo, hade jag gjort mitt val idag hade´det blivit en Calcutta 400 men TE vetifan, de ligger väl på nästan 4 lök å då får man schysstare vev/handtag samt lite omflyttade lager.
Nån som jämfört de båda åt, är det stor skillnad, bortsett från veven?
//K
Har Calcutta 250 resp 200TE. TE´n har något jämnare gång och tåligare guldfinish. I övrigt är det inte mycket som skiljer dem åt. Det är enligt mig inte värt att lägga ut nästan 4000 för denna rulle, ett klart överpris. Nu hade jag själv tur som kom över ett demoex annars hade det aldrig blivit någon. Tycker personligen att Rocketserien är de bästa rullarna på marknaden, kastar extremt bra, är billiga samt lätta att serva. För lättspinn regerar ABU:s SM3000 lågprofilare. Denna modell tillverkars inte längre men kastar åttor runt exempelvis TE´rullen. Är en ny variant på gång som kallas för Törno och som har samma superlager som EON Pro..
Originally posted by Hippo
Har Calcutta 250 resp 200TE. TE´n har något jämnare gång och tåligare guldfinish. I övrigt är det inte mycket som skiljer dem åt. Det är enligt mig inte värt att lägga ut nästan 4000 för denna rulle, ett klart överpris. Nu hade jag själv tur som kom över ett demoex annars hade det aldrig blivit någon. Tycker personligen att Rocketserien är de bästa rullarna på marknaden, kastar extremt bra, är billiga samt lätta att serva. För lättspinn regerar ABU:s SM3000 lågprofilare. Denna modell tillverkars inte längre men kastar åttor runt exempelvis TE´rullen. Är en ny variant på gång som kallas för Törno och som har samma superlager som EON Pro..
Det var intressant läsning. Vad är det för superlager på EON pro tex? Har ABU lyckas få fram ett lager som inte havererar tillslut?
//K
Cico, Terner i Fiskejournalen nämner dem i samband med test av EON-Pro och Sport. Det är en helt nytt spolsystem med SKF-lager och en nydesignad spole (hela kitet kallas Infinispool). Har själv sett ett "demoex" av de nya Törnorullarna hos en handlare och han demade spolen genom att snurra igång den med tummen...o jissess vilket snurr. I övrigt så såg jag att du hade stul med din Mörrum. Har själv ett par ex och bytte till nya spolen i våras. Har gått som smort sen dess (hade iofs inga problem desförinnan). Du måste ha fått ett riktigt måndagsex. Har för mig att kritiken mot mörrum är att vatten etc. smyger in och orsakar rost i dess "utanpåliggande" lager. Ett bra tips på "förstärkt rostskydd" av rullar är att köpa exempelvis Turtle Teflonspray o spraya över rullarna efter att man tvättat av dem. Ett lager av teflonspray gör rullen mindre känslig för saltvatten osv..
Cico, Terner i Fiskejournalen nämner dem i samband med test av EON-Pro och Sport. Det är en helt nytt spolsystem med SKF-lager och en nydesignad spole (hela kitet kallas Infinispool). Har själv sett ett "demoex" av de nya Törnorullarna hos en handlare och han demade spolen genom att snurra igång den med tummen...o jissess vilket snurr. I övrigt så såg jag att du hade stul med din Mörrum. Har själv ett par ex och bytte till nya spolen i våras. Har gått som smort sen dess (hade iofs inga problem desförinnan). Du måste ha fått ett riktigt måndagsex. Har för mig att kritiken mot mörrum är att vatten etc. smyger in och orsakar rost i dess "utanpåliggande" lager. Ett bra tips på "förstärkt rostskydd" av rullar är att köpa exempelvis Turtle Teflonspray o spraya över rullarna efter att man tvättat av dem. Ett lager av teflonspray gör rullen mindre känslig för saltvatten osv..
Tackar för tipsen. Kan vara guld värt när jag får tillbaka mitt måndags ex :)
Det jag är mest förundrad över är hur rullagret där veven går in lyckats rosta. Det ska ju liksom inte kunna hända. speciellt inte när man är så noga med grejerna som jag varit.
//K
Nix ett rullager borde vara väl så skyddat med tanke på dess placering. Hoppas att ABU verkligen skärper sig ang din rulle...eller byter ut den.
Nix ett rullager borde vara väl så skyddat med tanke på dess placering. Hoppas att ABU verkligen skärper sig ang din rulle...eller byter ut den.
Ja de får gärna byta ut den samt ny garanti i 2 år så man får en ny igen när det skiter sig igen efter nåt år.
Är den också ett måndagsex får de fixa fram en Calcutta 401 TE till mig tycker jag allt :)
//K
Sturgeon
2002-10-24, 18:16
Läste testen av nya EON Sport lite snabbt (Fiskejournalen), verkade inte få helt perfekt betyg, men den såg väldigt snygg ut.
Fyll gärna i med lite information om nya ABU-rullen, jag kan ha missat något viktigt.
Du kan läsa på www.undgrensfiske.com, under onlinebutik, och sedan rullar, det står inte så mycket, men bla att den kastar riktigt långt....
ojdå..... www.lundgrensfiske.com menar jag..... (spamelispam?)
Var det inte Pro varianten som hade en del småsaker att rätta till. Typ glapp mellan spole/stativ (skulle tydligen fixas). Att sedan Magnesium inte tål saltvatten är ju lite synd. Emellertid så är den inte tänkt som en havsrulle..snarare bass. Tycker personligen att ABU borde snickar ihop nåt mellanting mellan Mörrum o EON dvs EON-systmet i ett svarvat massivt aluminiumchassi. Av ABU:s kommande nyheter är jag mest nyfiken på Törno-serien med "superduperlager". Kan tänka mig att den blir perfekt som "lättspinnrulle" för Gös, större Borre osv. Har dess föregångare SM3000C (samma design) och den är min absoluta favoritrulle. Massiv alukontstruktion och extremt välkastande!
Prylar är kul!!
Törno-serien finns att beskåda på
http://www.eangler.com/index.asp
EON pro
http://www.cabelas.com/
I japan har man en massa kul ABU-prylar som inte släppts i sverige eller USA...bland annat en Mörrum Ultracast. Kolla in nedan japanlänk
http://web.casterhouse.co.jp/shop/enter.html?target=ABUykyryizxykysyizwNEW.html
Sturgeon
2002-10-24, 19:36
Bra information, man tackar...
Törno-rullen verkar läcker, var själv ett tag sugen på Shimano Chronarch, dyr och svår att få tag på, men sååååååå snygg.
Någon som vet hur mycket priset för Törno kommer att ligga på?
Edit: Shimano Calais vore inte fel heller, 11 lager i en spinnrulle:wow1: . Ser ut som Alien ungefär, eller se efter själv på Cabela's ovan.
Verkar som om Törno-rullarna kommer i flera modeller, med olika antal lager o spolsystem. Modellen med 6-lager o nya spolsystmet lär nog bli rätt dyr...2 papp kanske?
Hippo!Är det sx 1600c Ultra Mag du menar?Har en sån men utan magnetbromsen.Behövs faktiskt inte.Mycket trevlig liten rulle utan dom barnsjukdomar övriga Mörrumserien lider av.(Annan spolkonstruktion)
Vet att det finns en SX Mag men Ultra Mag är ny för mig..har du kommit över en Ultra-variant så har du en synnerligen ovanlig rulle i sverige. Har själv en 3600SX utan magnetbroms o som du säger så behövs det inte mycket broms...kastar hur fint som helst.
Kollar man på Ultramag så har den en annorlunda lite mysko spole...har din det.
dj Benji
2002-10-27, 18:36
Originally posted by Foppa
ambassadeurer är ju bäst......
Ge dig foppa Ge dig!!!!!
Tejnare hur är denna rulle att kasta med?
Fungerar till tun gäddspin resp. havsöringsspinn!??!?!
//Jacke
Inget fel på den rullen. Väldigt poppis bland trollingfiskare. Helt ok till gäddspinn men skulle nog föredra en rulle i 3-5000 storlek för HÖ.
Lämnade tillbaka mörrumen då linan inte löpte ut som den skulle och fick tillbaka den i dagarna tillsammans med nå delar som var utbytta på garantin. Tog rullen i handen och vevade lite *shkrrrr shkrrrr shkrrrr* mmm vilken fins känsla i invevningen :( Var bara att lägga ner den i kartongen och skicka tillbaka den igen. Dom lyckades alltså göra ett nytt problem.
Fråga; Hur fan kan lyckas man serva en rulle utan att testa å veva runt efteråt? Går det att undvika? Är uppriktigt sagt mycket konfunderad över denna fråga.
Snart får ABU plocka ut en Calcutta till mig istället :)
//K
Rullen borde helt klart bytas ut. Har man köpt en värstingmodell så skall den fan ta mig funka o inte åka som en jojo mellan ägare o servicecenter. Gå till din handlare o snacka med honom. Han kanske kan byta ut skiten o sen dra fallet med ABU
i somras inhandlade jag en abu ascent vid jensen&selander i ullared. efter drygt 2 veckor pajade slirbromsen och jag gick till min lokala fiskebutik som ligger i varberg vid centralen, och utan kvitto eller annat skickade han den till abu direkt, rullen fixad efter 5 dar! men jag vet inte det kanske e' trassligare med ambassadeurerna?! :(
scanvrak
2002-11-23, 19:51
Jag tycker fortfande att man köper en ambassadeur för att dom ska hålla resten av livet.
Och jag köpte min mörrum för känslan av att ha det ha det bästa av det bästa och f*ck vad besviken jag blev.
Inte bara på min rulle utan på även på abu,släppa iväg en "halvfärdig" rulle och inte kunna ta sitt ansvar.
Du är ju inte den enda som har problem med den Cico.
Av ren goodwill så skulle dom ju vara ngt så in i helv hjälpsamma med alla som har problem.
Tycker iof att företaget spårade ur lite vid lanseringen av dom där gula och röda cardinalerna,visst det är ok att ha en lågpris/instegs modell men vafn?
Är det ngn som har haft en sådan gul,röd cardinal i handen ngn gång?
hmm kom precis på att jag fortfarande köper nya rullar av dom fast besvikelsen över mörrumén,det har ju blivit en Eon 6600 efter den och en Eon 3600 sport står ju på inköpslistan.
Eon(gamla mod) kan jag verkligen rekommendera för alla som inte har testat den innan,vilken kanon rulle!!!
Scanvrak! att föra "billiga skitrullar" som instegsmodeller har väl alla tillverkare. Hade själv en röd Cardinal under ett par säsonger. Den vart verkligen ingen höjdare men det är inte dagens lågprismodeller heller. Shimano har exempelvis en hel radda med lågprismodeller som är mer eller mindre smäck. Ang. den strulande Mörrumen så bör ABU, eller kanske hellre handlaren fixa ut en ny rulle. Min lokala handlare är helt suverän på att ta hand om kundens problem. Har man nåt som strular så fixar han det. Lite enklare för en redskapshandare att påverka exempelvis ABU, än vad det är för en enskild privatperson. Tror fortfarande att det rör sig om ett måndagsex. Har själv Mörrumrullar i 3, 5 och 6000-storlek och jag är hur nöjd som helst med mina. Har aldrig krånglat trots flitigt användande. De är inte världens mest långkastande men vill man ha det skaffar man sig en Rocket eller EON..
scanvrak
2002-12-07, 01:14
Jo hippo,håller med dig om det mesta Men tycker att det är en viss skillnad ändå gentemot "instegsrullar" och rena skitrullar som jag anser dom röda/gula cardinalerna var-Jämför dom med volvo 340 som aldrig borde bära Volvo emblem.
(helt annan historia,jag vet).
Abu har tillverkat instegsmodeller innan utan att pruta på kvalitén.
Var nere hos min lokale redskapmånglare idag och snackade lite skit och han berättade att Abu även hade haft problem med Suveränén.
Att dina mörrum inte har krånglat ngt är ju bara att gratulera!
Att dom krånglar och att det inte rör sig om ngr enstaka måndagsexemplar är ett faktum.
Vet iof inte hur deras veckor ser ut,kan ju vara att det är fler måndagar i veckan än vad det är på min.
Mvh-
Scanvrak! förstår precis vad du menar med 340´n. Hade själv en Volvo 360 som jag övertog från mina föräldrar...satan vilken skitbil, allt krånglade. För att återgå till ämnet "skitrullar" så har alla tillverkare rullar som kostar från ett par hundralappar o uppåt. Om du läser på FNU´s plank iså har du säkert inte missat en viss person som verkligen spyr galla över Shimanos Aero-rullar, som alla kostar från ca 1000-lappen och uppåt, mao så har vi alla olika erfarenheter av olika rullar. Som jag nämnde tidigare så har jag Mörrumrullar i samtliga storlekar och jag är väldigt nöjd över dem. Kan dock tillägga att ingen är köpt till fullpris utan som demoex eller rullar som gått som andrasortering. Tycker personligen att ABU:s Rocketrullar är de bästa för vanligt gädd och gösfiske. De är enkla att serva och riktigt långkastande. Många rullar som kostar uppåt 2-3000 spänn är inte värt pengarna i sitt fullpris. Som tillverkare lägger man till några extra kullager som inte har nån funktion osv. Har själv Calcuttarullar (vanliga o TE-serien) i ett flertal storlekar där samtliga är toppen rent mekaniskt. Dock så håller de usel kvalitet rent kosmetiskt. Den fina guldfärgen skrapas bort lättare än rimfrost i töväder, vilket är tråkigt för en rulle i den prisklassen. Skall man ha en riktigt bra rulle som håller i alla väder, så tycker jag att ABU:s klassiska serie (Rocket mm) är oslagbar. Man får ju exempelvis två st till priset av en Mörrum eller Calcutta!!!!
Vill bara tillägga att jag inte försvarar ABU:s krånglande Mörrumrullar. Självklart skall de fixas till eller bytas ut!!! Vad jag egnetligen menade är att alla tillverkare har "skitrullar" som inte tål riktigt fiske. En Mörrum för två tusen bör vara en problemfri rulle med riktigt god kvalitét.
Förra året köpte jag en EON 5600, linföraren krånglade hela tiden. Jag fick lämna in den tre gånger innan jag fick en ny, den nya rullen har än så länge fungerat alldeles utmärkt.
Vill bara tillägga att jag inte försvarar ABU:s krånglande Mörrumrullar. Självklart skall de fixas till eller bytas ut!!! Vad jag egnetligen menade är att alla tillverkare har "skitrullar" som inte tål riktigt fiske. En Mörrum för två tusen bör vara en problemfri rulle med riktigt god kvalitét.
Japp precis!
Har nu fått tillbaka min mörrum för andra gången och felen består :(
Kommer nu troligtvis byta den + pengar mot en Calcutta 400 TE. Får se om den håller bättre, har tröttnat på mörrumkrånglet. Grymt fin när den funkar men..tjae...den ska ju funka också.
Alternativt byter jag den mot ett Series One 10' och kör gädda med Pro Rocket.
//K
Mr Cico! såg i nya FJ att det lanserats en TE rulle i 300 storlek. Bör väl motsvara ABU´s strolek 5000. Verkar vara en schysst allroundrulle. Kör själv med en 200TE till gös o lättare gäddspinn. Underbar liten sak..dock för dyr i fullpris. Misstänker att 400:n kommer att göra sig utmärkt på gäddpåken.
Köpte en mörrum 5600 för ett par årsen sålde den efter ett tag och köpte en calcutta 400 förra sommaren har inte hatt ett litet problem med den den har andvänds flitigt!!! Men enda problemet är att jag tycker att den är lite stor till mitt 9fots technium spö måste nog köpa ett nytt har funderat på ett 10fot sSGs "berkley" det verkar helt ok och nu får man ju det för 1200kr. Skulle vilja ha en calcutta i 5600 "abu size"
:hoppa:
Så då har man fått tillbaka den efter att den varit inne 3 ggr. Blev ingen Calcutta. Hoppas det håller nu då.
Så då har man fått tillbaka den efter att den varit inne 3 ggr. Blev ingen Calcutta. Hoppas det håller nu då.
Jag har en Mörrum 3600. Den har aldrig krånglat! Spinner som en katt!!! en är f.ö laddad med FireLine. Ytterst sällan som linan trasslar sig. Värre är det med knutarna. Jag tappade en nyinköpt Zalt. men det beror ju på maskinisten!!!
Håll ut Cico! Du har det bästa!
Originally posted by Åsunden
Håll ut Cico! Du har det bästa!
tjae, eller det näst bästa iaf. Sånt gör mig galen :)
//K
tjae, eller det näst bästa iaf. Sånt gör mig galen :)
//K
Jag har en viss förståelse för detta! Jag hade nog t.o.m "höjt rösten en aning"!!!
Mr Cico! såg i nya FJ att det lanserats en TE rulle i 300 storlek. Bör väl motsvara ABU´s strolek 5000. Verkar vara en schysst allroundrulle. Kör själv med en 200TE till gös o lättare gäddspinn. Underbar liten sak..dock för dyr i fullpris. Misstänker att 400:n kommer att göra sig utmärkt på gäddpåken.
Mr Hippo! och övriga.. Mörrumen funkar numer bra (ja, det e helt sant :) ) Så jag kör på med den och hoppas att slipper fler problem.
//K
Kul o höra Cico! Finns inget som är värre än strulande prylar..särskilt om de kostat en slant. Kom man fram till vad som var problemet?? Spolen bör det väl inte hänga på eftersom du bytt till den upphottade??
Kul o höra Cico! Finns inget som är värre än strulande prylar..särskilt om de kostat en slant. Kom man fram till vad som var problemet?? Spolen bör det väl inte hänga på eftersom du bytt till den upphottade??
Jag vet faktiskt inte varför linans inte rullade av ordentligt vid frikoppling samt att den hade grov gång. ABU skriver inget meddelande om vad de gjort.
//K
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.